RO EN
The cart is empty

UNSAR-IRES: 67% dintre respondenti sunt ingrijorati de o eventuala criza economica

Pandemia de COVID-19 continua sa modifice perceptiile romanilor cu privire la riscurile cu care se confrunta. Astfel, cei mai multi se tem de o eventuala criza economica sau financiara care le-ar afecta veniturile. Pe langa acestea, printre riscurile mentionate cel mai frecvent continua sa se numere incendiul, accidentele auto, imbolnavirile sau dezastrele naturale, potrivit celei mai noi editii a Barometrului UNSAR-IRES privind Perceptia riscului si cultura asigurarilor din Romania (2021).
In acest sens, dupa un an marcat de pandemie, cercetarea sociologica arata ca o criza economica sau financiara care ar afecta veniturile - risc nou introdus in sondaj - este cel mai adesea mentionata de romani, respectiv de catre 67% dintre respondenti.
Topul riscurilor de care se tem romanii este completat de incendiu (62%, in crestere de la 60% in 2020), accidente auto (62%, fata de 58% anul trecut), imbolnaviri (56%, in scadere de la 58%), dezastre naturale, precum cutremurul, inundatiile sau alunecarile de teren (54%, la fel ca in 2020), furt (51%, fata de 56%), fenomene meteo severe (48%, in crestere de la 47%) si alte accidente, precum cele casnice (48%, fata de 45% in 2020).
„Cu toate ca vedem semne de revigorare, efectele pandemiei inca se fac remarcate. Cercetarile sociologice pe care le realizam in fiecare an ne ajuta sa intelegem mai bine la nivel de industrie preocuparile pe care le au romanii cu privire la siguranta lor personala sau a familiei, dinamica acestora in timp si, mai ales, cum putem sa ii protejam mai bine prin intermediul asigurarilor in aceasta perioada”, a declarat Adrian MARIN, Presedintele UNSAR.
Atunci cand cumpara o asigurare, romanii se bazeaza cel mai mult pe modul in care le acopera nevoile (21%), pe rapiditatea in plata despagubirilor (15%) sau pe consultanta oferita (12%). Barometrul UNSAR-IRES mai releva si faptul ca factorii care pot amplifica decizia de a incheia o asigurare sunt veniturile mai ridicate (38%), o mai buna informare (35%), dar si aparitia de produse noi, digitale (19%).
„Prin proiectele pe care le derulam ne propunem sa ii ajutam pe romani sa ia decizii informate atunci cand vine vorba despre asigurari”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Director General, UNSAR.
In acelasi timp, experienta personala cu societatile de asigurari ramane una mai degraba pozitiva pentru 64% dintre romani, in crestere fata de 58% in 2020. Conform respondentilor, printre calitatile cele mai importante pe care ar trebui sa le aiba o companie de asigurari se numara seriozitatea (44%), corectitudinea (28%) si increderea pe care o inspira (9%). Gradul cel mai mare de satisfactie al consumatorilor ramane cel legat de interactiunea cu personalul (88%), clauzele contractuale si nivelul sumelor asigurate (77%), dar si raportul pret/calitate (76%) sau sistemele online existente (75%), in timp ce mai putin multumiti sunt de nivelul birocratiei (45%) si de timpul de asteptare pana la despagubire (40%). Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter