RO EN
The cart is empty

ASCON SA: Procedura insolventei se afla inca in etapa initiala

Dosarul privind insolventa antreprenorului de constructii Ascon – Botosani, reprezentand una dintre cele mai mari firme specializate din judet, se afla actualmente in etapa initiala, judecatorul sindic din cadrul sectiei de falimente a Tribunalului Botosani dispunand fixarea termenului pentru continuarea procedurii in septembrie 2013. Printr-o hotarare intermediara cu titlu executoriu, emisa in luna mai a anului in curs, instanta a admis cererea debitoarei, inaintata de administratorul companiei, Constantin Zaharia, referitoare la deschiderea procedurii generale a insolventei impotriva Ascon SA. Momentan, in dosarul respectiv, Cabinetul Individual de Insolventa Mihalache Cristian a fost numit administrator judiciar provizoriu, care, pana la termenul din septembrie, este obligat sa indeplineasca atributiile prevazute de art. 20 din Legea nr. 85/2006 (consolidata in 2010) – si anume sa examineze, printre altele, situatia economica a debitorului si sa elaboreze un raport prin care sa propuna fie intrarea in procedura simplificata, fie continuarea perioadei de observatie in cadrul procedurii generale. De asemenea, pana in prezent, Ascon SA constituie singura parte in proces, numarul creditorilor si valoarea creantelor urmand sa fie stabilite la un termen ulterior, mai ales ca declaratiile de creanta s-au depus pana la finele lunii iunie 2013, iar definitivarea tabelului a fost programata pentru 5 august a.c.  Momentan, numai directia municipala de servicii publice, sport si agrement s-a constituit, intr-un dosar conexat, ca parte la proces, in calitate de contestator creditor, iar cererea va fi solutionata tot in luna septembrie.
Optiunea lichidarii voluntare a fost luata in considerare
Ascon SA a continuat activitatea fostului trust de constructii din Botosani si s-a remarcat printr-o serie de lucrari de referinta, majoritatea de interes public, constituind unitati de invatamant preuniversitar, spatii cu destinatie sportiva, sedii ale unor institutii si ansambluri rezidentiale. Totodata, s-a implicat si in realizarea unui obiectiv cu functiuni medicale, dezvoltat din fonduri private. Declinul societatii a inceput in anul 2009, momentul de varf al activitatii fiind consemnat in precedentele 12 luni, inainte de declansarea crizei economice, moment in care cifra neta de afaceri era de 9,2 milioane de lei si se lucra cu 137 de angajati. La nivelul lui 2012, datele oficiale confirma ca Ascon SA mai avea doi salariati, cifra de afaceri fiind de 53.407 lei. Cu pierderi de 0,5 milioane de lei, datorii de 0,7 milioane de lei si creante de 0,2 milioane de lei, pentru companie cea mai probabila solutie este falimentul, mai ales ca valoarea activelor imobilizate nu depaseste 0,6 milioane de lei. In plus, in urma datoriilor pe care societatea le are fata de bugetul de stat, intr-un moment anterior deschiderii insolventei sediul Ascon a fost vandut prin licitatie de ANAF, care si-a recuperat astfel contravaloarea debitului. De altfel, solutia falimentului voluntar a mai fost luata in considerare de Constantin Zaharia, care a explicat ca, de fapt, firma nu mai lucreaza din 2010. „Intrucat am realizat in principal obiective pentru stat, s-a pierdut legatura cu mediul real de afaceri. Mai mult, din cauza recesiunii, investitorii privati nu au mai alocat bani pentru investitii, astfel incat nu am mai avut lucrari pe acest segment. In consecinta, criza economico-financiara a fost cea care a determinat diminuarea semnificativa a afacerilor firmei, care era profitabila pana in 2008”, a declarat administratorul societatii in momentul in care s-a evaluat optiunea lichidarii voluntare. Informatii suplimentare, la www.just.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter