Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a lansat in consultare publica un proiect de Ordonanta de Urgenta privind unele masuri pentru imbunatatirea si flexibilizarea sistemului achizitiilor publice. Acestea sunt necesare pentru fluidizarea derularii proiectelor de investitii, inclusiv a celor finantate din fonduri europene, avand ca scop principal eliminarea intarzierilor in derularea proiectelor.
"Existenta litigiilor in materia achizitiilor publice, in special in ceea ce priveste procedurile/ contractele de infrastructura, este un factor constant de intarziere a graficului de implementare a proiectelor finantate din fonduri europene. Modificarile legislative deja implementate privind termenele de solutionare a proceselor si existenta unor completuri specializate in materia achizitiilor publice sunt primii pasi in asigurarea celeritatii si eficientizarea procedurilor, oferind o anumita predictibilitate cu privire la orizontul de timp in care aceste cauze se solutioneaza", se precizeaza in motivatia necesitatii proiectul de lege.
Principalele modificari propuse
- Informatiile indicate de operatorii economici ca fiind confidentiale, inclusiv secrete tehnice sau comerciale si elementele confidentiale ale ofertelor, trebuie sa fie insotite de dovada care le confera caracterul de confidentialitate;
- Autoritatea contractanta exclude din procedura de atribuire orice operator economic despre care fie are cunostinta ca si-a incalcat obligatiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidat, iar acest lucru a fost stabilit printr-o hotarare judecatoreasca sau decizie administrativa avand caracter definitiv si obligatoriu in conformitate cu legea statului in care respectivul operator economic este infiintat sau cu cele ale statului membru al autoritatii contractante; fie poate demonstra prin orice mijloace adecvate ca respectivul operator economic si-a incalcat obligatiile privind plata impozitelor, taxelor sau a contributiilor la bugetul general consolidat;
- In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin hotarare a Guvernului se suplimenteaza numarul de posturi pentru instantele judecatoresti cu 25 de posturi de grefier, 15 posturi fiind repartizate Curtii de Apel Bucuresti si 10 posturi Tribunalului Bucuresti. Aceste posturi vor fi alocate exclusiv completurilor specializate in achizitii publice care solutioneaza cereri ce corespund tipurilor de actiuni prevazute de Legea nr. 101/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in special celor care pun in discutie fonduri europene.
Pentru a consulta proiectul de OUG privind unele masuri in domeniul achizitiilor publice, click aici!
Persoanele interesate sa formuleze propuneri si/sau observatii cu privire la continutul acestui proiect, le vor transmite la adresa de e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., in termen de 10 zile de la data publicarii pe site a anuntului (23 iunie 2020).