RO EN
The cart is empty

ANAF: 38.000 de contribuabili au depus cereri de anulare a obligatiilor accesorii

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a anuntat, printr-un comunicat, ca actiunile de sustinere a contribuabililor in vederea conformarii la plata obligatiilor fiscale se deruleaza in continuare si le reaminteste pe aceasta cale celor care inregistreaza obligatii fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, ca pot beneficia, in conditiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilitati fiscale. Una dintre ele este sub forma anularii, in totalitate, a obligatiilor accesorii, sens in care institutia mentioneaza ca pana la data de 19.11.2019 au depus notificari/cereri de anulare a obligatiilor accesorii un numar de 38.026 de contribuabili.
Astfel, pentru accesarea facilitatii fiscale constand in anularea obligatiilor accesorii, ANAF precizeaza ca, pana la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie sa fie respectate conditiile impuse de lege, respectiv achitarea obligatiilor bugetare principale cu scadente pana la 31.12.2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 01.01.2019 si 16.12.2019.
Anularea obligatiilor accesorii nu este conditionata de depunerea notificarii privind intentia de a beneficia de aceasta facilitate fiscala, insa este obligatoriu sa fie depusa, pana la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere in acest sens, la organele fiscale competente.
Eficienta accesarii unei astfel de facilitati consta in aceea ca, prin achitarea voluntara a obligatiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum si a obligatiilor bugetare principale si accesorii cu termene de plata intre 01.01.2019 si 15.12.2019, se pot anula obligatiile accesorii aferente obligatiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. In caz contrar, se vor continua masurile de executare silita asupra tuturor veniturilor si bunurilor detinute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligatii.
Cererea de anulare a obligatiilor de plata accesorii poate fi depusa si fara a fi necesara deplasarea contribuabilului la organul fiscal competent, respectiv prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”.
Administratia fiscala asigura in continuare contribuabilii de intreaga disponibilitate pentru o mai buna informare privind accesarea acestei facilitati fiscale.  Informatii suplimentare se pot obtine utilizand formularul de contact disponibil pe pagina de Internet www.anaf.ro si telefonic, prin contactarea serviciului de asistenta telefonica a contribuabililor – call-center - la numarul de telefon 031.403.91.60.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter