Primaria Municipiului Timisoara - prin Directia Generala Urbanism si Planificare Teritoriala - va elabora Strategia de dezvoltare teritoriala urbana - Timisoara Nord. In acest sens, va fi inaintat un proiect de hotarare consiliului local, care sa aprobe acest demers si sa suspende temporar avizarea documentatiilor de urbanism pentru zona vizata, pe o perioada de maxim 6 luni, necesara elaborarii si aprobarii acestei strategii.
Obiectivul acestui plan strategic este stabilirea directiei de sistematizare a intregii zone, intr-un concept unitar, avand ca principal scop cresterea calitatii vietii. Terenul studiat are 1.131 de hectare, din care multe parcele sunt in proprietate privata, si ne dorim ca prin acest proiect sa oferim un exemplu de colaborare intre initiativa publica si cea privata, prin implementarea unei solutii de dezvoltare a zonei, inclusiv a infrastructurii si serviciilor, bazata pe principii actuale si sustenabile, care sa faca zona mai atractiva.
”Aceasta propunere a fost deja discutata in Comisia Tehnica pentru Amenajarea Teritoriului, unde a primit unda verde. Pe tot parcursul elaborarii strategiei ne vom consulta cu toate partile implicate, investitori, institutii, furnizori de servicii, dar si cu cetateni, avem in plan organizarea de focus grupuri si dezbateri. Vocea oamenilor este foarte importanta, pentru ca la final sa avem un plan de dezvoltare al zonei, la care am contribuit toti si in care credem toti. Este o mare sansa pe care nu avem voie sa o irosim, aceea de a pune bazele unei dezvoltari corecte si unitare a acestei zone”, a spus primarul Dominic Fritz.
Zona vizata este una dintre cele mai nedezvoltate zone adiacente Timisoarei, care are astfel sansa la o dezvoltare viitoare controlata si nu haotica, asa cum s-a intamplat in alte zone. In ultima perioada, am constatat o crestere a solicitarilor pentru emiterea Avizelor de Oportunitate pentru documentatii de urbanism de tip Plan Urbanistic Zonal dezvoltate pe parcele singulare, pe suprafete mici si nu pe zone, creand astfel strategii exclusiv dezvoltate pe aceste parcele si nu o strategie care sa se dezvolte pe o suprafata relevanta la nivel de cartier.
Prin noua strategie urmarim crearea de legaturi intre aceasta zona si restul orasului prin deschiderea unor noi cai de acces a vehiculelor, prin extinderea retelei de transport in comun, prin crearea unei legaturi cu circulatia feroviara (triaj Ronat), dar si prin introducerea unor functiuni noi care sa deserveasca atat cetatenii zonei studiate, cat si intreaga zona periurbana. In aceasta zona, avem posibilitatea amenajarii celei mai mari zone de agrement verzi (pe amplasamentul actualei pasuni, intre aeroportul Cioca si centura verde adiacenta strazii George Ardelean), cu activitati si evenimente sportive, de recreere si de divertisment si cu interconectarea culoarelor verzi-albastre (adiacente canalelor de desecare) cu intreaga zona.