RO EN
The cart is empty

REVEAL: Doi din trei romani intampina dificultati in realizarea de economii financiare

Reveal Marketing Research a realizat un studiu reprezentativ la nivel national in randul locuitorilor din mediul urban, pentru a afla atitudinile romanilor fata de economisire si investitii in contextul actual caracterizat de lipsa de predictibilitate si de prefigurarea unei potentiale crize economice.
 
In actualul context socio-economic, marcat de scumpiri si inflatie, economisirea devine un deziderat sau presupune efort suplimentar din partea romanilor
Daca ne referim la obiceiurile curente de economisire, se remarca faptul ca 3 din 10 romani nu reusesc sa economiseasca bani, cu precadere persoanele intre 45 si 55 de ani (41%) si cele cu venituri mici (38%).
In aceeasi ordine de idei, o alta treime dintre romani considera ca vor economisi mai putin decat pana acum, fiind pusi in situatia de acorda o atentie sporita planificarii bugetelor lunare pentru a reusi sa puna bani de-o parte. Aceasta perspectiva este intalnita in mai mare masura in cazul persoanelor cu venituri medii (36%).
Pe de alta parte, in 2022, tinerii romani cu varsta cuprinsa intre 18-24 ani au devenit mai responsabili vis-a-vis de gestionarea finantelor personale, in cazul acestora remarcandu-se cel mai mare procent al celor care cred ca vor economisi mai mult pe viitor (14%) fata de totalul esantionului (8%).
 
In situatia in care ar reusi sa puna bani de-o parte, jumatate dintre romani ar prefera sa utilizeze solutiile de economisire oferite de catre banca
51% dintre romani sustin ca daca ar reusi sa economiseasca trimestrial cate 500 lei ar prefera sa ii depuna intr-un cont bancar (depozit sau cont de economii), pastrandu-se aceeasi pondere ca anul anterior. In cazul persoanelor cu varsta cuprinsa intre 18-35 ani si a celor de peste 55 de ani procentul celor care prefera aceasta strategie de economisire este semnificativ mai mare, inregistrand scoruri de 54% respectiv 59%.
Daca pentru persoanele de peste 55 ani, proportia celor care prefera sa economiseasca pastrandu-si banii la banca ramane similara cu cea de anul trecut, in cazul tinerilor de pana in 35 ani perceptia s-a modificat semnificativ. In 2022 se evidentiaza o crestere de 21 de procente (de la 33% la 54%) in ceea ce priveste preferinta tinerilor de a opta pentru depunerea economiilor intr-un cont bancar.
28% dintre romani au declarat ca ar prefera metoda traditionala de economisire si anume pastrarea banilor la saltea. Persoanele cu venituri mici au optat in proportie de 36% pentru aceasta optiune.
Investirea economiilor in vederea protejarii si/ sau a multiplicarii banilor devine o perspectiva din ce in ce mai atractiva pentru romanii cu venituri mari.
Nivelul de interes fata de investitiile la bursa creste semnificativ in 2022 in comparatie cu 2021. Daca anul precedent doar 4% dintre romani erau interesati sa investeasca la bursa prin intermediul unui broker, in prezent ponderea celor interesati a ajuns la 11%. Acest comportament financiar este intalnit in masura semnificativ mai mare in cazul persoanelor cu venituri mari, 25% dintre acestia declarand ca ar prefera investirea economiilor in detrimentul economisirii banilor.
 
Romanii intentioneaza sa limiteze din ce in ce mai mult utilizarea banilor cash
Alternativa traditionala de gestionare a finantelor personale prin intermediul banilor cash pare sa fie pe o panta descendenta continua, iar aceasta tendinta generala poate fi observata si in cazul preferintelor romanilor. Prin urmare, jumatate dintre romanii din mediul urban declara ca vor utiliza din ce in ce mai putin bani cash, preferand confortul si flexibilitatea oferite de utilizarea cardului sau a online banking-ului.
Ponderea celor care declara ca vor utiliza mai putini bani cash pe viitor este mai mare in cazul persoanelor de peste 45 de ani (55%), a celor cu venituri medii (57%) si semnificativ mai mare in cazul celor cu venituri mari (66%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter