RO EN
The cart is empty

NextUp: Peste 60% din antreprenori spun ca sunt afectati de situatia din Ucraina

Peste 60% dintre antreprenori din comunitatea NextUp afirma ca afacerea si activitatea lor sunt afectate direct sau indirect de situatia din Ucraina, care a generat cresterea preturilor si a costurilor sau a blocat colaborarea cu furnizori externi, potrivit unei analize realizate de NextUp, unul dintre cei mai importanti producator de software pentru scalarea companiilor. In acest context, peste 80% dintre antreprenori spun ca devin mult mai precauti si iau decizii mai calculate in business, cu ajutorul sistemelor de tip ERP care ofera date in timp real privind evolutia afacerii si ca planuiesc sa automatizeze mai multe procese in activitate pentru a reduce cheltuielile cu pana la 50%.
Astfel, 48% dintre ei spun ca momentan prefera sa astepte pentru a lua decizii de afaceri cu miza pe termen lung, cum ar fi deschiderea de noi puncte de lucru, 30% dintre respondenti afirma ca simt anxietate si incertitudine privind evolutia businessului, iar 22% sunt optimisti si cred ca orice schimbare negativa poate deveni o oportunitate de business.
„In astfel de situatii, din analiza noastra reiese ca, in peste 80% din cazuri, antreprenorii devin mai precauti si isi doresc sa se bazeze mai mult pe cifre si mai putin pe instinct, analizand rapoartele financiare pe care la au la dispozitie in orice moment intr-un soft potrivit pentru afacerea lor, cum este un sistem de tip ERP. Astfel, iau decizii corecte, fara risc si au incredere sa faca pasul urmator in afacerea lor, avand siguranta ca vor avea crestere de business reducand consumul de resurse materiale”, declara Roxana Epure, Managing Partner NextUp.
Intrebati in ce masura criza din Ucraina le modifica planurile de business, 44% dintre antreprenorii romani spun ca iau decizii cu precautie si se adapteaza contextului actual, intrucat criza le-a modificat partial planurile. Totodata, 39% dintre respondenti afirma ca ajusteaza bugetul de cheltuieli, fac investitii controlate si iau decizii pe termen scurt-mediu pana cand conflictul va inceta, iar 17% isi continua activitatea si planurile de business la fel ca pana acum.
In ceea ce priveste abordarea business-ului in situatii de criza, 54% dintre antreprenorii romani pun ratiunea inaintea emotiilor, iau decizii ponderate si se bazeaza pe cifre si rapoartele financiare pe care le genereaza in timp real in softuri de tip ERP pe care le folosesc. In acelasi timp, 42% dintre acestia sustin ca devin mai precauti, iau decizii calculate in anumite privinte si se bazeaza pe instinct in alte situatii. Doar 4% din antreprenori afirma ca se bazeaza strict pe instinct si ca acesta functioneaza intotdeauna indiferent de context.
„Pe fondul conflictului din Ucraina, antreprenorii se responsabilizeaza sa reduca si sa controleze cheltuielile. De aceea, ei simt nevoia sa aiba vizibilitate crescuta in business si masuratori in cifre ale indicatorilor specifici afacerii lor pentru a lua decizii corecte care le pun organizatia la adapost pe termen mediu. O solutie la indemana este automatizarea, care reduce costurile unei companii cu pana la 50% in medie si tine sub control intregul buget al unei afaceri”, adauga Roxana Epure, Managing Partner NextUp.
Datele NextUp arata ca in eventualitatea unei noi crize economice, 55% dintre antreprenorii romani ar cauta noi metode de a economisi resurse financiare, cum ar fi automatizarea unor procese de business, pentru a nu fi nevoiti sa concedieze angajati. 33% dintre respondenti afirma ca si-ar restrange activitatea si ar reduce bugetul de marketing si numarul de angajati, in timp ce 12% ar incerca sa gaseasca noi surse de investitii.
Dintre participantii la studiul NextUp Romania, 32% sunt furnizori de servicii, 25% activeaza in comert, 15% in constructii, 12% in IT, iar restul au afaceri si in industria producatoare de materiale, alimente sau confectii. Aproximativ 14% au o cifra de afaceri cuprinsa intre 1 si 5 milioane de euro, 2,7% trec de acest prag, iar 83% dintre antreprenorii respondenti au o cifra de afaceri sub 1 milion de euro.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter