RO EN
The cart is empty

HORNBACH: Piata de comert online cu materiale de constructii creste accelerat

Potrivit Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de constructii si gradinarit, valoarea medie a cosului de cumparaturi in magazinul online este de doua ori mai mare comparativ cu cea din offline. De asemenea, in valoare absoluta, achizitia medie realizata de romani in shopul online este de cateva sute de lei.
,,Diferenta principala dintre cosul mediu din magazinul online versus cel din magazinele stationare este data de faptul ca, in online, clientii stiu exact ceea ce au de cumparat, in timp ce in locatiile fizice acestia aleg nu doar produsele pe care le au pe lista”, a declarat Mugurel – Horia Rusu, Director General Hornbach Romania.
Profilul clientului din magazinul online
Potrivit afirmatiilor sale, clientul Hornbach din mediul online nu difera foarte mult de cel din magazinele fizice. Astfel, cea mai mare pondere o au barbatii, in proportie de peste 70%. In ceea ce priveste varsta medie, majoritatea se incadreaza in categoria 29 – 49 de ani. Cu toate acestea, magazinul virtual are si clienti de peste 65 de ani, fapt care arata ca si generatiile mai avansate sunt tot mai inclinate catre tehnologie.
In ceea ce priveste evolutia magazinului online al Hornbach in cei peste doi ani de la lansare, reprezentantul companiei sustine ca a observat o deschidere tot mai mare a clientilor pentru achizitiile online.
,,Romanii isi doresc sa comande online produsele de care au nevoie si acest lucru este unul imbucurator. Tocmai din acest motiv ne largim constant sortimentul si speram ca in maxim doi ani sa putem livra prin comanda online toate produsele disponibile in magazinele fizice. In acest moment cautam o solutie logistica pentru produsele voluminoase sau cu lungimi foarte mari”, a mai spus Mugurel – Horia Rusu.
In comparatie cu magazinele online disponibile in alte tari, reprezentantul Hornbach Romania nu observa diferente notabile intre obiceiurile de consum ale clientilor. Cu toate acestea, in Romania comertul online pe segmentul DIY este inca la inceput, existand o diferenta fata de tari precum Germania.
,,Piata de comert online pe categoria de materiale de constructii si gradinarit este intr-o crestere continua pe plan local, iar acest lucru se poate vedea mai ales din faptul ca toti jucatorii din acest segment investesc masiv in dezvoltarea acestui canal. Astfel, pe viitor, vedem o crestere de cel putin doua cifre procentuale de la an la an”, a subliniat Directorul General al Hornbach Romania.
Care sunt cele mai achizitionate produse in magazinul online
Cand vine vorba de cele mai achizitionate produse din magazinul online, in aceasta primavara categoria care a condus detasat a fost cea de Gradina – produse pentru amenajarea gradinii, a terasei si a balconului, dar si din zona de ZOO dedicata animalelor de companie.
,,Pandemia generata de COVID-19 a determinat multi romani sa petreaca timp in casa, asa ca au ales sa investeasca in zonele de relaxare, realizand amenajari de mica sau mare anvergura”, a concluzionat dl. Rusu.
Mediul online nu este insa un canal la fel uzual pentru clienti interesati de produse de design, cum ar fi tapetul, covoarele, perdelele. In cazul acestora, cumparatorul isi doreste sa vada culoarea reala, sa simta textura si sa analizeze in detaliu aspectul produsului, asa ca opteaza pentru achizitia din magazinele fizice.
97% din produsele din magazinele stationare Hornbach sunt disponibile si in mediul online
In acest moment, in magazinul online al Hornbach Romania sunt disponibile peste 60.000 de articole diferite, iar lunar sunt listate cateva mii de noi repere. Din produsele existente in magazinele stationare, peste 97% sunt deja si in cel online, in timp ce cca. 10.000 de articole se regasesc exclusiv in mediul online. Acestea sunt produse livrate direct de la furnizorii Hornbach, categorie ce va avea treptat o crestere tot mai mare, deoarece compania este in permanenta cautare de noi parteneri in acest sistem.
Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, ca pentru majoritatea achizitiilor online, clientii aleg serviciul de livrare la domiciliu. Termenele de livrare sunt intre 1 si 5 zile, expedierea acoperind intreg teritoriul Romaniei pentru peste 80% dintre produse. De asemenea, Hornbach ofera clientilor din mediul online si serviciul de Rezervare & Ridicare, acestia avand posibilitatea de a rezerva produsele online si de a le ridica din magazinele Hornbach in termen de cel putin 4 ore de la emiterea comenzii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter