RO EN
The cart is empty

CNIPMMR: Antreprenorii anticipeaza o noua criza economica, pe fondul razboiului

Cea mai mare parte a intreprinzatorilor romani (93,5%) sustin ca in Romania va incepe o noua criza economica, pe fondul conflictului militar de la granita, in conditiile in care opt din zece companii precizeaza ca nu au relatii de afaceri nici in Rusia, nici in Ucraina, reiese dintr-un sondaj prezentat intr-o conferinta de presa, de catre presedintele Consiliului National al IMM-urilor din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu.
Conform datelor centralizate, 89,7% dintre cei chestionati au afirmat ca resimt cresteri ale costurilor pentru produse si servicii, cauzate de conflictul din Ucraina, in timp de 77% au mentionat ca vor creste, intr-o proportie sau alta, pretul produselor si serviciilor in perioada urmatoare.
De asemenea, 93,5% au declarat ca, drept consecinta a acestui conflict, in Romania va incepe o criza economica, in timp ce 60% dintre respondenti afirma ca vor amana investitiile in aceasta perioada. La polul, numai 3,7% dintre antreprenori au in plan sa sporeasca investitiile.
In ceea ce priveste cifra de afaceri, peste jumatate (54%) dintre companii estimeaza ca aceasta va scadea, iar restul de 46% ca vor mentine o cifra de afaceri similara sau ca o vor creste intr-o anumita proportie. Totodata, un plan de crestere a afacerilor intre 10% si 30% au doar 5% dintre cei chestionati, iar de peste 30%, o pondere de 2%.
"In larga lor majoritate, intreprinzatorii chestionati de noi nu au relatii de afaceri cu Rusia si Ucraina. Opt din zece au spus ca nu au o relatie de afaceri in acest sens. Pentru cei care au astfel de afaceri, sapte din zece au declarat ca au oprit colaborarea in acest moment. Ceea ce este foarte interesant din partea intreprinzatorilor romani e faptul ca sunt dispusi sa integreze resurse umane din Ucraina: patru din zece respondenti vor sa angajeze pana la zece oameni proveniti din aceasta tara", a precizat Jianu.
Potrivit sursei citate, sase din zece intreprinzatori romani mizeaza pe necesitatea interventiei statului asupra pietelor economice, in aceasta perioada, in domeniile-cheie, de securitate economica.
Astfel, principalele masuri directe care trebuie abordate de stat, conform nevoilor antreprenorilor, sunt pentru 7 din 10 necesitatea dezvoltarii independentei energetice - conceptul de "prosumer", investitii in dezvoltare si capacitatea de productie, fonduri pentru start-up-uri si alocari europene sau nationale pentru sustinerea resurselor umane.
Pe ceea ce inseamna masuri indirecte din partea autoritatilor statului, sondajul evidentiaza combaterea cresterii ratei de inflatie, investitii publice (pentru 6 din 10 intreprinzatori), stimularea pietelor afectate semnificativ de control (5 din 10) si garantii de stat pentru imprumuturi (4 din 10).
"Noi am trimis sondajul si Guvernului. Ca urmare a acestui sondaj, am facut o serie de propuneri pe care le-am trimis Organizatiei europene de IMM-uri si direct Comisiei Europene, cu privire la ceea ce se prefigureaza a fi un ajutor special, cum a fost un cadru temporar, pentru a ajuta si companiile, si economiile, dar li societatile afectate de aceasta criza din Ucraina. E clar ca avem nevoie de investitii in economie, de cat mai multe si cat mai diversificate produse pentru intreprinderile mici si mijlocii din Romania. De fiecare data, Consiliul National va avea o atitudine proactiva cu privire la toate aceste interventii", a declarat presedintele CNIPMMR.
Sondajul CNIPMMR despre impactul conflictului Rusia - Ucraina asupra antreprenorilor romani a fost realizat in perioada 2 - 21 martie 2022 pe un esantion de 2.598 de intreprinzatori din diverse forme de organizare (microintreprinderi, intreprinderi mici, intreprinderi mijlocii si intreprinderi mari).
Din totalul celor chestionati, 50% activeaza in domeniul serviciilor, 30% in comert, iar restul in domeniul industriei si productiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter