RO EN
Košík je prázdný

Peste 3.000 de patente KONE aplicate pe piata internationala a lifturilor

 
Radu Patrascan (43 de ani)
Functia/firma: director general al Kone Ascensorul;
Studii: Facultatea de Aeronave, Universitatea Politehnica Bucuresti ;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul comercializarii de materiale si sisteme si 3 ani in bransa de ascensoare;
Hobby: lectura, calatoriile
 
 
 
Kone este o firma de origine finlandeza, situata in topul companiilor specializate in domeniul productiei, montajului, intretinerii si modernizarii ascensoarelor si scarilor rulante. Societatea este prezenta in Romania inca din anii '90, prin intermediul unor distribuitori locali. Dupa aderarea la Uniunea Europeana, la nivel central a fost luata hotararea infiintarii propriei filiale din tara noastra, care - in prezent - reprezinta integral si exclusiv interesele Kone pe plan local. Bazandu-se pe o flexibilitate deosebita, subsidiara a reusit sa se adapteze, in mod optim, la conditiile specifice de piata inca de la inceputul activitatii, dezvoltarea realizandu-se in parametrii scontati. Acesta este unul dintre motivele pentru care nu a fost adaptata o strategie de disponibilizari sau de restructurari, fiind implementat, dimpotriva, un program de extindere ce presupune recrutarea de personal calificat in cadrul tuturor departamentelor. In continuare, este prezentata opinia directorului general al Kone Ascensorul, Radu Patrascan, cu privire la situatia actuala pe piata de profil si la elementele caracteristice care definesc imaginea companiei.
 
Cum caracterizati situatia financiara curenta a societatii pe care o administrati?
 
De la infiintare si pana in prezent am consemnat o dublare anuala a vanzarilor, acest fapt constituindu-se intr-o performanta deosebita, in conditii de recesiune. Estimam ca in 2010 vom realiza contracte cu o valoare mai mare de 3 milioane de euro, pe segmentul de instalatii noi. In ceea ce priveste investitiile, acestea se concentreaza pe achizitia de echipamente si utilaje specifice, precum si pe angajarea de personal inalt calificat. Astfel, compania noastra ofera conditii de lucru excelente, remunerare optima si dezvoltare profesionala in domeniul constructiilor, precum si cea mai noua si moderna baza tehnico-materiala. In general, nu ne propunem ca deziderate principale realizarea unor vanzari mai mari cu orice pret sau ocuparea pozitiei de lider al pietei. Suntem interesati de colaborarea cu o serie de clienti atent selectati, pentru care calitatea reprezinta un element primordial. De aceea, portofoliul de echipamente instalate nu depaseste 600 unitati, fapt ce ne pozitioneaza in zona mediana a clasamentului national, din punct de vedere al numarului de produse livrate. Cu toate acestea, daca se face o analiza calitativa, locul ocupat este unul de top. Mentionam ca toate aceste elemente strategice vor continua sa fie aplicate si in viitorul apropiat.
 
Care sunt principalele produse promovate pe piata din Romania?
 
Suntem firma care a inventat multe din elementele care definesc, astazi, un ascensor modern: primul sortiment fara camera masinii; liftul cu motor bazat pe magneti permanenti EcoDisc; echipamentele duble de tip "double-decker", cu distanta reglabila de pana la 6 metri; trotuarul rulant amovibil Innotruck, extraplat etc. In prezent avem peste 3.000 de patente aplicate si de aceea, ne consideram lider mondial din punct de vedere tehnologic. Toate acestea au facut sa fim un partener preferat in zona Golfului Persic si in Asia, pentru dotarea unor cladiri "zgarie nori". Practic, nu exista optiune folosita la nivel mondial, pe care sa nu o avem inclusa in portofoliu. In general, oferta Kone este impartita pe segmente de proiecte: ansambluri rezidentiale, cladiri de birouri, imobile comerciale, transport, centre medicale si unitati de invatamant-divertisment. Produsele, desi se bazeaza pe aceleasi platforme (MonoSpace, Transys, Scenic, Travel Master, Transit Master), prezinta diferentieri, in functie de segmentul de utilizare. Datorita complexitatii analizelor de caz, ofertele sunt personalizate, iar pentru aceasta sunt necesare informatii complete, inclusiv desene de arhitectura, estimari de trafic si mod de utilizare a cladirii. Asa cum este evidentiat si in sloganul nostru, activitatea Kone este dedicata traficului/tranzitului/circulatiei de persoane. Totusi, pentru a avea o solutie optima (inclusiv din punct de vedere al pretului), avem nevoie de informatii cat mai diverse si complete.
 
Enumerati avantajele ce va diferentiaza in raport cu firmele competitoare.
 
Tehnologiile aplicate de Kone sunt de origine nord-europeana, caracterizandu-se prin fiabilitate si spirit practic-utilitar. Chiar daca sunt fabricate in Italia sau Cehia (desi cea mai importanta fabrica ramane cea din Finlanda), produsele noastre respecta toate indicatiile tehnologice stabilite de firma-mama. Kone are astazi la indemana varianta de design flexibil, ce ne permite ca, in conditiile practicarii unor costuri rezonabile, sa ajustam geometric cabina la diversele dimensiuni ale puturilor proiectate in Romania. Emblematic pentru piata autohtona este faptul ca suntem printre putinii (daca nu chiar unicii) care instalam curent fara schela, printr-o metoda speciala ("scafoldless"), care duce la dublarea productivitatii. Procedura este folosita pe tot continentul, iar in statele nordice s-a ajuns la performanta de a instala un lift cu ajutorul unui singur lucrator. In plus, consumul energetic al echipamentelor noastre este minim (la valori similare de eficienta), iar gradul de miniaturizare, maxim. De asemenea, dispunem de variante de decorare a cabinelor intr-un stil modernist (de tip stampa japoneza sau cu peisaje si motive zoomorfe), ceea ce constituie noutati in domeniu. Special pentru Romania, aplicam o strategie de pret care face ca toate aceste elemente sa fie accesibile si pentru beneficiarii locali. Nu vindem echipamente cu orice pret si suntem constienti de calitatile produselor noastre, de fiabilitatea si economiile energetice pe care le aduc. Desi poate presupune o valoare mai mare a investitiei initiale, aceasta se recupereaza prin costuri de exploatare reduse pe intreaga durata de exploatare a produsului.
 
Ce masuri ati luat pentru a dispune de serviciile unor angajati profesionisti?
 
Angajam exclusiv personal cu o inalta calificare, cu performante dovedite, selectat atent si verificat din toate punctele de vedere, care sa impartaseasca viziunea despre dezvoltarea firmei, precum si valorile corporatiei. In cadrul companiei noastre, aceste elemente sunt foarte strict reglementate. Personalul se afla in relatii de subordonare doar prin natura responsabilitatilor. Noi suntem o mare familie si ne propunem sa functionam ca o entitate unitara. Ca element specific, trebuie subliniat faptul ca in organizatiile din Finlanda, in special, se identifica - in mod curent - familii intregi lucrand traditional in domeniul ascensoarelor de zeci de ani si care predau stafeta de la o generatie la alta. O asemenea traditie este dificil de mentinut in conditiile specifice societatii contemporane. Kone este, prin excelenta, o firma de familie, care trebuie sa se supuna, totusi, exigentelor actuale de dinamica a dezvoltarii, iar faptul ca activeaza cu succes de 100 de ani pe aceasta piata este o dovada a intelegerii corecte a acestui aspect. Insa nu acesta este lucrul cel mai important, deoarece a lucra pentru Kone nu este un deziderat in sine. Personalul firmei are capacitatea si dorinta de perfectionare, de autodepasire realizata in interesul companiei, al angajatilor si, cel mai important, al clientilor. Nivelul profesional pe care il detine un angajat al societatii noastre nu este atat de important pe cat este confirmarea continua a acestuia, precum si fructificarea sa intr-un mod in care toate partile implicate in fenomenul economic de proximitate in care evoluam, sa aiba de castigat. Din acest punct de vedere, Kone ofera perspective optime tuturor celor care doresc sa isi puna in valoare performantele native sau dobandite.
 
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter