RO EN
Košík je prázdný

MARCOM RMC'94: Piata de 222 de utilaje terasiere, in primul trimestru

Vanzarile de utilaje terasiere din Romania din primul trimestru al acestui an s-au situat la 222 de echipamente, nivel similar celui din aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor Marcom RMC '94, distribuitor al utilajelor de constructii Komatsu, Grove, Potain, Dieci, Hidromek, McCloskey si Mantsinen si unul dintre liderii industriei locale de profil. Piata locala se mentine, in continuare, la un nivel minim, in contextul in care potentialul existent in domeniul constructiilor din tara noastra nu a fost valorificat nici in prima parte a acestui an. "Vanzarile de utilaje pentru constructii din Romania se mentin la un nivel minim, cererea anuala de 738 de utilaje nefiind suficienta pentru ceea ce putem oferi. Buldo-excavatoarele raman in topul vanzarilor, reprezentand circa 60% din volumul total", a declarat Constantin Marcu, directorul general al companiei.
Conform datelor Marcom, un volum de piata pe segmentul de utilaje terasiere de 2.000-2.200 de unitati reprezinta un nivel optim al acestui sector de activitate. Avand in vedere vanzarile inregistrate anul trecut in Romania, piata se afla, astfel, la o treime din potential, dupa ce aceasta a scazut cu 43% fata de nivelul din 2015. In plus, echipamentele folosite sunt extrem de imbatranite, majoritatea fiind achizitionate in perioada 2006-2008. "Varful a fost inregistrat in perioada de boom economic, cand cererea ajungea la 3.000 - 3.300 de unitati, un nivel pe care nu o sa-l mai atingem prea curand. Lipsa proiectelor de investitii este principala cauza a declinului pietei, desi Romania are nevoie urgenta de infrastructura. Piata constructiilor rezidentiale, aflata pe trend ascendent, nu poate corecta semnificativ aceasta scadere", a mai spus Constantin Marcu.
 
Perspective pozitive, in pofida contextului dificil
Dupa caderea pietei din 2009, aceasta a cunoscut o evolutie semnificativa in 2011, pentru ca declinul sa se instaleze din nou in intervalul 2012-2013. Potrivit reprezentantilor Marcom, absorbtia fondurilor europene din anii 2014 si 2015 a readus piata romaneasca pe crestere, dar anul trecut s-a contractat, din nou, aproape la jumatate. Astfel, in intervalul 2009-2016 s-a vandut cat in perioada 2006-2008.
"Anul trecut au existat piete bune si cu vanzari mai slabe. Pentru noi, din perspectiva cererii, Romania este extrem de importanta, iar potentialul este ridicat. Totusi, recuperarea nu urmeaza acelasi trend ca in restul Europei, unde piata a cunoscut o imbunatatire constanta. Totul depinde de volumul investitiilor care vor fi demarate in Romania, in toate sectoarele si industriile. De asemenea, fondurile europene sunt extrem de importante pentru dezvoltarea sectorului, in ansamblu", a declarat Masatoshi Morishita, CEO al Komatsu Europe.
Potrivit reprezentantului Komatsu, Romania are al treilea potential din Europa de Est, dupa Polonia si Cehia, dar ocupa locul 11 conform numarului de utilaje vandute.
Incepand din 2003, pe piata romaneasca s-au vandut peste 15.800 de utilaje noi, cele mai populare echipamente fiind buldo-excavatoarele (53% din total).
Marcom RMC '94 a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 21,24 milioane de euro, in scadere cu 15% fata de anul anterior, avand circa 80 de angajati, in contextul in care piata utilajelor terasiere din Romania s-a contractat cu 42%, de la 1288 de echipamente in 2015 la 738 anul trecut. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter