Beneficiind de o amprenta internationala puternica si bazandu-se pe radacini regionale solide, grupul german Förch se situeaza in prezent la cel mai inalt nivel tehnologic, fiind in acelasi timp bine ancorat in traditie. Din sinteza acestor contraste, izvoraste forta companiei fondate in 1963 de Theo Förch, in localitatea Neuenstadt - Kochertürn. Dupa mai mult de o jumatate de secol de activitate, firma se plaseaza, in prezent, in topul furnizorilor de consumabile, articole de montaj si de ancorare pentru uzul atelierelor si industriei, raportand o cifra de afaceri de circa 440 de milioane de euro. La momentul actual, portofoliul de produse include peste 150.000 de articole din gama consumabilelor, sculelor, produselor chimice pentru atelier, sculelor, solutiilor chimice pentru constructii, elementelor de ancorare, izolatiilor pentru tevi, elementelor de ventilatie pentru acoperisuri etc. In continuare, Liviu Sonea, directorul general al Foerch Romania ofera informatii utile despre activitatea pe plan local si provocarile cu care se confrunta piata de profil.
- Cum a evoluat in ultimul an piata pe care activati? Realizati o scurta analiza a acesteia din punct de vedere al numarului de competitori si problemelor curente cu care se confrunta in mod curent.
- Sectorul in care compania Foerch Romania activeaza este foarte fragmentat. De-a lungul lui 2023, intreaga piata a fost afectata de cresteri semnificative de preturi ale produselor, cauzate de majorarea costurilor cu materiile prime, energia si distributia marfurilor. De aceea, actiunile noastre s-au concentrat pe limitarea efectelor acestor tendinte negative. In acest fel, am reusit sa mentinem preturile produselor la un nivel care sa satisfaca nevoile clientilor nostri. In plus, lipsa de predictibilitate a modificarilor legislative adoptate intr-un termen foarte scurt a generat costuri suplimentare si ne-a determinat sa fim mai agili. A fost necesar sa ne adaptam foarte rapid fluxurile si aplicatiile pentru a fi in conformitate cu legislatia in vigoare.
- Care a fost cifra de afaceri din 2022 si prima jumatate a anului in curs? Ce prognoze aveti pentru intregul exercitiu financiar in curs?
- Pentru Foerch Romania, 2022 a fost un an in care compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 11,7 milioane de euro. A fost al 12-lea an consecutiv in care ne-am mentinut pe un trend ascendent. Pentru 2023, previzionam o cifra de afaceri de peste 13,2 milioane de euro, in crestere cu 13% fata de rezultatele aferente precedentelor 12 luni. Un alt motiv de mandrie pentru noi, in 2022, este inaugurarea noului sediu din municipiul Sacele, judetul Brasov. Este vorba despre o investitie de aproximativ 4 milioane de euro, care ne ofera posibilitatea de a dezvolta gama de produse comercializate, precum si scurtarea timpului de procesare a comenzilor. Decizia de a avea un nou sediu si un nou depozit s-a bazat pe cresterile constante ale companiei in cei peste 15 ani de activitate, dar si pe nevoia de a raspunde mai rapid si mai eficient cerintelor crescute ale partenerilor nostri si de a le furniza solutii profesionale.
- Oferiti detalii despre cele mai recente investitii.
- Ne bucuram ca anul acesta marcam 3 evenimente importante: 60 de ani de cand a luat fiinta grupul Theo Förch GmbH, 15 ani de cand suntem prezenti pe piata din Romania si inaugurarea oficiala a noului sediu. Festivitatea de deschidere a avut loc in ultima decada a lunii septembrie si s-a bucurat de prezenta celor mai importanti clienti, parteneri, colegi, precum si a unor invitati speciali: Theo Förch - fondatorul grupului, fiul si fiica acestuia - Wolfgang Förch, Birgit förch - respectiv Kuhn Reinhold, directorul de operatiuni al concernului, din ultimii 30 de ani. Ne place sa investim in proiecte inovatoare si educationale, care se bucura de recunoastere atat pe plan local, cat si international. In acest sens, suntem parteneri de mai bine de 10 ani ai echipei EFdeN, reprezentand o echipa de tineri studenti pasionati de concepte inovative in constructiile rezidentiale pasive. Echipa EFdeN reprezinta tara noastra in competitii internationale de case pasive SolarDecathlon din intreaga lume. Un alt grup pentru care suntem parteneri consacrati este Bluestreamline - studenti ai Universitatii Transilvania din Brasov, pasionati de sporturile cu motor, inginerie si cai putere, iar lista poate continua. Tot din punct de vedere a actiunilor de marketing, incercam sa fim prezenti la majoritatea targurilor cu specific auto, constructii si industrie, din intreaga tara. In acest fel, dezvoltam noi parteneriate cu clientii de profil si intarim legaturile cu partenerii deja existenti.
Proiect EFdeN
- Realizati o scurta trecere in revista a celor mai recente produse pe care le-ati introdus in portofoliu.
- Ideea dupa care ne ghidam intotdeauna este de a avea produsul adecvat nevoilor si aplicatiilor clientului, la cele mai inalte standarde de calitate, in cantitatea necesara si la momentul oportun. Astazi, detinem in portofoliu peste 150.000 de articole ce satisfac chiar si cele mai exigente cerinte de pe piata. Compania-mama este preocupata constant de dezvoltarea de noi produse si de crearea unor parteneriate puternice cu unitatile de productie, in vederea furnizarii unor produse de calitate superioara, care sa indeplineasca si cele mai exigente cerinte.
- Care este stadiul actual al procesului de digitalizare a companiei?
- In acest moment, am dezvoltat aplicatii integrate care sustin atat activitatea colegilor de la sediul central, cat si a celor din teren. De asemenea, exista o preocupare continua pentru intretinerea website-ului nostru cu informatii cat mai corecte despre produsele pe care le comercializam, precum si cu documentatia tehnica, acolo unde este cazul.
Prin intermendiul acestor actiuni, ne propunem sa asiguram accesul facil la informatii, imbunatatirea experientei clientilor si cresterea productivitatii colegilor nostri.
Echipa EFdeN
- Ce perspective de dezvoltare are piata de profil, prin prisma reglementarilor de performanta impuse pe plan european, mai ales in ceea ce priveste sustenabilitatea?
- Pentru Foerch Romania, exista o preocupare continua in directia mentinerii unui business durabil. Ne concentram pe gasirea de solutii optime, care sa satisfaca nevoile clientilor nostri, astfel incat impreuna sa cream premisele unor parteneriate reciproc avantajoase. Sustenabilitatea a fost cel mai important criteriu pe care l-am luat in calcul in momentul in care am decis sa ne construim un nou sediu. Atat cladirea de birouri, cat si cea aferenta depozitului reunesc facilitati inovatoare din sfera cladirilor pasive. Am cautat in permanenta solutii pentru confortul angajatilor, pentru eficientizarea costurilor operationale si mai ales pentru a avea o constructie durabila si responsabila fata de mediu. Investim in permanenta in solutii de eficientizare a costurilor operationale in noul amplasament si in optimizarea aplicatiilor software folosite in desfasurarea activitatii. In acest fel reusim sa optimizam si sa facilitam munca reprezentantilor nostri de vanzari.