RO EN
Košík je prázdný

Workspace Studio: Birourile sunt adaptate la un sistem de munca hibrid office-remote

Workspace Studio, companie specializata in solutii ergonomice de amenajare a birourilor si partener unic acreditat al Herman Miller in Romania, anunta tendintele care se contureaza in amenajarile spatiilor de lucru. Birourile actuale sunt adaptate la un sistem de munca hibrid office -remote. Astfel, spatiile deschise devin mai aerisite, cu statii de lucru ergonomice si flexibile, cabinele acustice asigura intimitate si separare la cerere, in timp ce zonele multifunctionale cresc ca pondere in suprafata.
Anul trecut Workspace Studio a derulat cateva zeci de proiecte de amenajari si reamenajari de birouri pentru organizatii care au adoptat un model de munca hibrid office -remote. Reprezentantii companiei remarca directiile care domina noua filozofie de amenajare a spatiilor de lucru ergonomice in era post-pandemie.
Open Office devine “mai open”
Dupa un an complicat pentru angajatori si angajati deopotriva, munca a devenit mai flexibila atat din perspectiva orelor de program, cat si din cea a locului din care se desfasoara. Birourile se reinventeaza ca spatii destinate colaborarii fizice sau virtuale. Acestea devin adesea mai exclusiviste, dedicate celor mai valorosi angajati, celor care inoveaza si creeaza valoare.
Deservind un numar mai redus de angajati care vin zilnic la birou, se integreaza spatii mai largi, o ventilare foarte buna a aerului si materiale de calitate, care permit sanitizare si curatenie constante. Spatiile deschise tip open office devin mai deschise, mai aerisite si mai flexibile -declara Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, companie specializata in amenajari ergonomice pentru birouri.
Cabine acustice inteligente
Pentru a facilita lucrul in echipa, colaborarea si schimbul de idei, numarul de separeuri creste, insa nu sub forma unor camere cu pereti, ci ca zone delimitate, cu elemente decorative si de mobilier, sau cabine acustice.
De altfel, odata cu nevoile de intimitate si separare aparute in birouri in contextul crizei sanitare, cererea de cabine acustice ergonomice a crescut la nivel global, dar si local. In 2020, cabinele acustice au generat pentru Workspace Studio vanzari de 2 ori mai mari fata de anul precedent.
Anul acesta, Workspace Studio aduce in Romania „Framery One”, prima cabina acustica total conectata. Modelul Framery One a fost lansat recent de producatorul finlandez Framery, lider global in solutii acustice pentru birou, si cuprinde tehnologie integrata pentru sustinerea colaborarii la distanta.
Cabina Framery One este un mediu ideal pentru video conferinte. Distanta dintre utilizator, camera si ecran este optima, iar zgomotul din exterior este eliminat complet, astfel incat colaborarea la distanta este eficienta si productiva. Acest tip de spatii, care asigura atat intimitate si distantare, cat si conectare si prezenta, devin o constanta in proiectele pe care le demaram in acest an -spune Horatiu Didea.
Framery One nu este doar izolata fonic, ci are, de asemenea, un ecran tactil de inalta rezolutie si o interfata de utilizator intuitiva, iar utilizatorul poate controla fluxul de aer si iluminatul.
Astfel, Framery One poate fi o statie de lucru personala complet conectata, care permite separare in interiorul spatiilor deschise.
Wellbeing si flexibilitate
Wellbeing-ul angajatilor a devenit o prioritate pentru organizatiile orientate catre oameni. Acestea iau masuri pentru mentinerea sanatatii fizice si psihice a angajatilor, astfel incat acestia sa ramana productivi si engaged, indiferent de locul in care muncesc.
Starea de bine, de siguranta si confort este asociata in ultima vreme cu propria locuinta, astfel ca amenajarile birourilor actuale introduc mai multe concepte din designul rezidential.
Asa cum designul statiilor de lucru se integreaza in case pentru adaptare la work from home, la fel bucataria, zonele de living sau dining sunt armonizate in designul birourilor. Rezultatul este un loc flexibil si cald, care ii face pe angajati sa se simta ca acasa. Efectul psihologic este de crestere a engagement-ului si performantei -spune Horatiu Didea.
Zone multifunctionale pentru relaxare, conectare, invatare si schimb de idei
Activitatile realizate de angajati la birou s-au schimbat fundamental in ultimii ani, datorita mobilitatii crescute a instrumentelor de lucru - laptop-uri, telefoane mobile, acces la Internet si date. Munca individuala de procesare poate fi realizata de oriunde, in timp ce biroul ramane destinatia pentru inovatie, munca in echipa, colaborare, schimb de idei sau informatii.
Dupa luni de distantare, angajatii revin la birou cu dorinta de conectare, dar si oarecare reticenta la apropiere. Prin urmare birourile au nevoie mai mult ca oricand de zone pentru relaxare si socializare informala, de cafeterii aerisite si spatii care pot servi activitati variate. Zonele cu functionalitate multipla ajung sa depaseasca 50% din suprafata birourilor.
Vremea brainstorming-urilor ce au loc intr-o sala de sedinte formala a apus. Acest tip de interactiuni pot avea loc intr-o zi in cafeterie, in alta zi in picioare la o masa de lucru separata de panouri acustice sau intr-o alta zi pe zoom. Flexibilitatea este cheie si trebuie sustinuta prin multifunctionalitate. Spatiile nu mai pot fi dedicate unei singure activitati, cu unei suite de activitati menite sa creeze valoare - adauga Horatiu Didea.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter