RO EN
Košík je prázdný

Workspace Studio: Afaceri de 9 milioane de euro in 2020 si noi investitii planificate

Workspace Studio, companie specializata in solutii de amenajare orientate catre ergonomie, s-a adaptat rapid la noua realitate de pe piata muncii. Daca trimestrul II si o parte din trimestrul III din 2020 au fost puternic afectate de incertitudinea din piata si schimbarile din real-estate, in trimestrul IV compania a reusit sa recupereze prin oferirea de noi solutii, adaptate contextului, pentru birourile ce au continuat sa functioneze, dar si prin extinderea catre B2C.
Astfel, cifra de afaceri a Workspace Studio in 2020 s-a ridicat la 9 milioane de euro, in care segmentul B2C a reprezentat 7% din total, pondere in crestere fata de 3% in 2019. Finalul de an a mentinut dinamica pozitiva de dupa ridicarea restrictiilor atat in B2C, cat si in proiectele B2B, ultimul trimestru aducand aproape 30% din cifra totala de afaceri.
Impreuna cu Allspace Interiors, subsidiara noastra specializata in lucrari de fitout, partitii si pardoseli, am depasit 10 milioane de euro intr-un an plin de incertitudini si in care nu am avut nici un proiect mare. Este inca un semn ca, in ciuda unui oarecare declin al pietei de birouri, clientii cauta produse si solutii de calitate superioara si parteneri integri care sa ofere servicii profesionale de inalt nivel -declara Horatiu Didea, Managing Partner al Workspace Studio.
Cele mai cautate produse la nivelul anului 2020 au ramas scaunele ergonomice de la Herman Miller, cu o dinamica accelerata pe fondul muncii la distanta si orientarii angajatorilor catre investitii in ergonomie si calitate. Acestea sunt urmate de cabinele acustice care asigura intimitate si separare, precum si solutiile pentru purificarea aerului, accesate de companiile care au optat pentru pastrarea birourilor deschise si munca in sistem hibrid home & office.
Ergonomie, acasa si la birou
De asemenea, companiile orientate catre confortul si wellbeing-ul angajatilor au directionat bugete catre sustinerea amenajarii biroului ergonomic de acasa. Investitia medie sustinuta de angajatori a fost 1500 eur/angajat. Pe de alta parte, companiile care au demarat proiecte de reamenajare a birourilor s-au indreptat mai mult ca niciodata catre produse cu calitate ridicata, investitia medie intr-un post de lucru crescand cu circa 20% fata de 2019 si depasind 1800 euro/post de lucru.
Viitorul apartine companiilor ai caror angajati vor fi productivi intr-un sistem de munca hibrid, la birou si la distanta. 2021, an ce urmeaza restrictiilor cauzate de pandemie, se contureaza ca fiind unul in care spatiile devin mai aerisite si dezvolta zone multifunctionale. Birourile vor fi mai degraba destinate muncii in echipa, transferului de know how, educatiei, integrarii si luarii deciziilor, decat muncii individuale de procesare, care va ramane preponderent la distanta -adauga Horatiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Proiectele de investitii din anul 2020: 350.000 euro in showroom extins si magazin online
Cresterea cererii de mobilier ergonomic pe segmentul rezidential in prima jumatate din 2020 a determinat Workspace Studio sa se orienteze catre piata de retail. Compania a investit 100.000 euro in lansarea unui magazin online care cuprinde in stoc produsele cele mai solicitate de acest segment de clienti, respectiv scaunele ergonomice Herman Miller. In urmatorii 2 ani, acest segment este estimat sa ajunga sa genereze venituri de peste 1 milion de euro.
Majoritatea angajatilor vor continua sa lucreze si la distanta in 2021, piata muncii suferind schimbari ce se vor mentine si in anii urmatori. Prin urmare, nevoia de a asigura spatii de lucru confortabile si care sa asigure productivitatea in locuinta este intr-o continua crestere, precizeaza Horatiu Didea.
De asemenea, in 2020, Workspace Studio a investit 250.000 de euro in extinderea showroom-ului propriu, care a devenit un reper pentru tendintele de pe piata de birouri din 2021. Suprafata totala ocupata de showroom in cladirea Sky Tower din zona de Nord a Capitalei a crescut astfel cu 45%, pana la 550 de mp.
Ne asteptam ca segmentul nostru de piata -al amenajarilor orientate catre ergonomie -sa creasca, sustinut atat de nevoia de regandire a spatiului de birou, dar si de nevoia amenajarii zonelor de munca in interiorul locuintei Am decis sa continuam planul de extindere a showroom-ului, in ciuda perioadei incerte de la mijlocului anului trecut, pentru a putea expune o varietate mai mare de produse si solutii adaptate contextului actual si birourilor prezentului si viitorului -adauga Horatiu Didea.
In contextul in care munca remote ramane o optiune si chiar o norma pentru multe companii si in 2021, biroul prezentului se axeaza pe flexibilitate mai mult decat oricand. Spatiul destinat sedintelor poate fi si cafenea sau zona de relaxare, la fel cum biroul managerului devine loc de intalnire cu partenerii sau colegii de proiect.
Suprafetele birourilor vor fi reduse in medie cu circa 30%, pentru ca vor deservi un numar mai redus de angajati care merg zilnic la birou. Insa ca design vor fi mai aerisite, mai confortabile si mai orientate catre wellbeing, cu alte cuvinte, mai ergonomice. Companiile deja investesc mai mult in calitate si in design care sa asigure mediul propice pentru socializare, conectare, inovatie si luarea deciziilor. Mai mult decat atat, spatiile trebuie sa asigure conditii de munca in siguranta si sanatatea angajatilor, de aceea materialele de calitate, care suporta curatare si igienizare repetata sunt mai cautate ca oricand, a mai spus Horatiu Didea.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter