Michele Nusco (33 de ani) | |
Divizia Pinum Doors & Windows, parte integranta a grupului italian Nusco, aflat in topul celor mai importanti producatori europeni de usi, a parcurs un proces de relansare a marcii in cursul lui 2008, care a presupus integrarea activitatii sectiilor de productie a usilor si ferestrelor. Holdingul s-a specializat si in domeniul constructiilor civile din Italia (in sectorul realizarii de locuinte si in cel turistic - hotelier), recent fiind demarate o serie de proiecte imobiliare similare si in Bucuresti. |
- Detaliati procesul de reorganizare a Pinum Doors & Windows.
- Grupul Nusco - Italia este alcatuit din 18 societati, dintre care cele mai reprezentative sunt: Nusco Porte, Nusco Imobiliara, Nusco Tower, Pinum Doors & Windows etc. Initial, compania Nusco Porte – din Nola (Napoli), lider al pietei italiene in sectorul productiei de usi pentru locuinte, a colaborat cu fabrica de mobilier Pipera, din Bucuresti, iar in anul 1992 a infiintat in Romania firma Pinum Productie. In 2002, compania Pinum a preluat integral unitatea de productie Pipera SA, achizitionand 92,7% din actiuni. In 2004, a fost infiintata si compania Kuadra Industrie, specializata in realizarea de ferestre. In 2008, cele doua divizii au fuzionat, avand in prezent denumirea Pinum Doors & Windows. Cu aceasta ocazie a fost retehnologizata si fabrica, proces ce a presupus implementarea unui software de gestiune de tip SAP, fiind extinsa, totodata, aria de distributie. La nivel international, sistemul propriu de comercializare include showroom-uri in New York, Milano, Bari, Salerno, Sofia, iar in Romania in Bucuresti, Constanta, Bacau, Cluj-Napoca, Sibiu, Iasi, Timisoara. De asemenea, din Romania se efectueaza activitati de export (in proportie de 50% din total) in Italia, Spania, Bulgaria, Republica Moldova, Armenia, Grecia, Malta, Arabia Saudita etc. Strategia pentru dezvoltare din 2009, care implica alocarea unor fonduri de 1,5 milioane de euro, vizeaza acoperirea tuturor zonelor nationale prin afilierea unor societati locale la reteaua existenta de distribuitori, precum si implementarea unor strategii de marketing/vanzari focalizate atat pe segmentul rezidential, cat si pe cel al imobilelor de birouri.
- Cum se caracterizeaza activitatea proprie de productie?
- In cadrul celor doua unitati din Bucuresti, amplasate pe un teren cu o suprafata de 40 de hectare, activeaza 450 de angajati. Circa 75% din totalul productiei reprezenta nivelul fabricatiei de usi, diferenta constituind comenzile de ferestre. Usile promovate sunt finisate cu diferite tipuri de furnir, fiind disponibile in gamele Pinum (care cuprinde peste 100 de modele) si Modo (sisteme compozite, din lemn-aluminiu). La inceputul acestui an, am lansat doua noi categorii: Diamond, care cuprinde 10 tipuri de usi, personalizate cu cristale pretioase si Leather, care integreaza 10 modele finisate cu piele ecologica. Produsele noi care vor fi promovate in perioada urmatoare sunt reprezentate de variantele Hotel (usi speciale destinate unitatilor turistice), Innova si Elite (usi de interior), Chrystal (modele din aluminiu si cristal), respectiv Slidy (sortimente glisante din aluminiu si sticla). Gama Kuadra integreaza ferestre din lemn (60% din total) si lemn - aluminiu (40%). In prezent, studiem principalele modalitati de certificare a conformitatii potrivit normelor europene si estimam ca, la jumatatea anului in curs, vom fi pregatiti pentru aplicarea marcajului CE.
- Care sunt conditiile actuale din sectorul propriu de activitate?
- Pe segmentul de tamplarie termoizolanta, problemele generate de criza economico-financiara s-au resimtit inca din ultimul trimestru 2008. In acest moment, ne confruntam cu un veritabil blocaj al pietei, dar estimam ca situatia se va schimba si va reveni la normal in cel mai scurt timp. In conditiile mentionate, activitatea noastra a fost afectata si se afla, in continuare, sub incidenta efectelor negative. Primele masuri pe care le-am aplicat pentru contracararea impactului negativ acestora au constat in optimizarea portofoliului de produse si a procesului de fabricatie. In acelasi timp, in viitorul apropiat nu prevedem restructurari de personal, din contra, speram ca numarul membrilor echipei Pinum sa se majoreze, ca urmare a extinderii. Consider ca, in perioada de criza, stabilirea unui raport de parteneriat cu furnizorii este cel mai bun mod in care se poate reactiona la dificultati conjucturale. O alta solutie ar putea veni din partea factorilor de decizie politico-economici, prin demararea lucrarilor pentru reabilitarea fondului existent de locuinte. De exemplu, Pinum Doors & Windows are o strategie speciala in ceea ce priveste relatiile de afaceri cu antreprenorii, furnizand partenerilor un pachet complet de produse si servicii: executie, vanzare, transport, montaj, garantie etc.
- Care sunt perspectivele de crestere a cifrei de afaceri?
- Ca urmare a dezvoltarii retelei de distribuitori, a derularii unei campanii sustinute de imagine si a promovarii noilor linii de produse, pentru 2009 preconizam ca activitatea noastra se va inscrie pe un trend ascendent. Astfel, daca in 2008 am comercializat circa 44.000 de usi si 10.000 de unitati de fereastra, pentru anul acesta estimam o crestere cu aproximativ 25% a vanzarilor. Totodata, din punct de vedere al cifrei de afaceri, estimam o sporire cel putin egala cu majorarea nivelului productiei, pornind de la cele aproximativ 18 milioane de euro, consemnate in 2008.