RO EN
Košík je prázdný

MatHaus: Beneficiarii cauta solutii de reducere a costurilor cu intretinerea locuintei

Campania de Black Friday 2021 va reprezenta, pentru multi dintre romani, sansa de a cauta si a gasi solutii optime pentru incalzirea si amenajarea locuintei, in contextul scumpirilor masive la energie si gaze, estimeaza retailerul de bricolaj Mathaus. De la becuri LED, boilere, centrale la sisteme de izolatie termica, focusul va fi, in acest an, pe reamenajarea locuintei, pe solutiile eficiente de izolare termica si consum energetic.
Cresterea puternica a facturilor la energie, gaze, in general la intretinerea locuintei, influenteaza, in mare parte, perspectivele romanilor in privinta achizitiilor de Black Friday.
Daca in anii precedenti in prim-plan se aflau electronicele si electrocasnicele, produsele de fashion, auto si beauty, in aceasta perioada tot mai multi clienti se intereseaza, in mediul online dar si in magazinele fizice, de solutiile de eficientizare a consumului de energie si gaze, de reamenajare a locuintei in asa fel incat sa isi reduca facturile la utilitati.
Potrivit estimarilor Mathaus, unul dintre principalele trenduri de achizitie din zona Black Friday il va reprezenta zona eficientizarii pierderilor de caldura sau imbunatatirii conditiilor din locuinte cu materiale care asigura o mai buna performanta termica, incluzand in aceasta categorie, printre altele, produsele pentru incalzire eficienta si rapida (boilere, centrale, sobe etc.), materialele de constructii - cu focus pe termoizolatiile interioare si exterioare, ferestre si usi cu un grad izolator ridicat, instalatii electrice si sanitare la o calitate mult mai buna.
,,Multi romani si-au facut deja calculele cam cat consuma curent, gaze, cat le va veni factura la intretinere - daca sunt in sistem centralizat, si acum cauta solutii. De la ferestre mai bune si termosisteme pentru izolat peretii, din vata minerala sau polistiren, la boilere si chiar si becuri cu LED care consuma mai putin, cererea pe aceste segmente a crescut si estimam ca va atinge punctul maxim in timpul Black Friday 2021’’, afirma Cristian Matei, directorul de retail MatHaus.
 
O casa eficienta energetic si atentia la serviciile oferite
Vestea buna este ca oferta pe acesta zona de ,,casa eficienta energetic’’, de achizitie inteligenta, este mai bogata ca in anii trecuti. Sunt sute de tipuri de produse de ultima generatie sau materiale de constructii cu un randament tot mai bun care isi fac loc in depozitele magazinelor de bricolaje sau direct in paginile online.
,,Nu mai e ceva iesit din comun, de exemplu, sa ai o centrala termica performanta sau un boiler eficient, sa folosesti senzori ambientali pentru a eficientiza consumul de caldura asociati cu ferestre de calitate, sa iti creezi scenarii de consum in zona de energie electrica.
“Pe segmentul nostru, al materialelor de constructii si amenajari, observam o dorinta tot mai mare din partea clientilor de a cumpara materiale care asigura o constructie eficienta din punct de vedere energetic.
Solutiile sunt multiple, la preturi foarte variate, fie ca vorbim despre caramida, BCA sau materiale pentru hidroizolatii. Ideea e sa te informezi temeinic despre ce ai nevoie, sa intrebi un specialist si sa urmaresti tutorialele, pentru a face o achizitie inteligenta. Este un trend pe care il vedem tot mai puternic in piata, pe care il sustinem si ni-l dorim sa devina tot mai pregnant’’, a declarat Cristian Matei, director retail MatHaus.
Dincolo de oferta de produse din zona de eficienta energetica, expertii de la Mathaus remarca interesul clientilor pentru calitate in fata pretului si mai ales pentru serviciile oferite in cazul achizitiilor online.
“Black Friday inseamna in primul rand preturi mici. Insa nu doar atat. Vedem tot mai multi clienti care se uita in mai intai la facilitatile produselor, la calitatile acestora si cauta cel mai bun match - pret & calitate. A trecut vremea cand cumparaturile, mai ales cele ce tin de amenajarea sau constructia casei, se faceau in functie de pretul mai mic.
,,In al doilea rand, clientii nostri au inceput sa isi dea seama de avantajul si simplitatea pe care o ai cand comanzi online chiar si materiale de constructii. Este mai avantajos sa stai acasa pentru a supraveghea lucrarea, in timp ce noi prin flota proprie iti aducem comanda in fata portii sau la santier. Observam si aici o crestere sanatoasa de la an la an”, afirma reprezentantul MatHaus.
Acest trend s-a conturat inca din anul trecut cand, pe fondul restrictilor din pandemie, romanii au stat mai mult in casa si au realizat ca trebuie sa faca schimbari in locuinta sau in curte, daca stau la casa.
,,Pandemia ne-a influentat comportamentul de consum, iar casa - care altadata reprezenta pentru multi doar locul in care vin de la serviciu pentru odihna, a ajuns sa reprezinte un obiectiv important de investitii. Asa am trecut de la focusul pe electronice la explozia achizitiilor de materiale de reamenajare a locuintei (var lavabil si alte solutii de vopsit peretii, materiale ornamentale, instalatii electrice, produse sanitare, usi, parchet, ferestre, oglinzi, rafturi si pana la boilere, centrale termice si electrice mai eficiente din punct de vedere al randamentului si mai ales a consumului de energie’’, afirma expertii.
Schimbam in casa mai des decat acum 15 ani
Focusul romanilor pentru schimbarile din casa si gradina vine pe fondul cresterii puterii de cumparare si, mai ales, a sofisticarii obiceiurilor de consum.
Daca in trecut, romanii faceau asa-numita ,,curatenie generala’’ odata la 10 ani, in prezent acest lucru se intampla la 5-6 ani.
Dezvoltarea semnificativa a sectorului de bricolaj, a solutiilor de transport sau creditare aflate la dispozitia clientilor, a facut ca varuitul, schimbarea mobilei si a aparatelor electrocasnice sa ajunga rapid la nivelul ciclurilor de consum din Europa occidentala.
,,Ieftinirea semnificativa a solutiilor de amenajare, de exemplu in cazul obiectele sanitare, a facut ca vanzarile pe aceste segmente sa creasca semnificativ, iar publicitatea asociata sa influenteze tot mai mult aceasta dorinta a oamenilor de a avea tot timpul aces la solutii mai bune, mai eficiente’’, arata analiza.
Potrivit expertilor, odata cu pandemia, ideea de ,,curatenie generala’’ a prins si un mai mare avant.
Varul lavabil antibacterian s-a aflat in topul vanzarilor din ultimul an si, cel mai probabil, va continua acest trend si in viitor, alaturi de produse precum solutiile de zugravit rezistente la umezeala, antimucegai etc.
,,Suntem mai atenti la calitatea aerului din casa, la curatenie, la solutiile care elimina bacteriile si germenii. In jurul ideii de curatenie inteligenta a aparut un intreg ecosistem de produse de calitate superioara, iar Black Friday va accelera acest trend de consum’’, a mentionat reprezentatul MatHaus - magazinul romanesc de materiale pentru constructii MatHaus.
 
Cumparaturi inteligente, de Black Friday
De Black Friday, Mathaus estimeaza ca sectorul de vanzari online va atinge un maxim istoric, pe toate segmentele. Dincolo de pret si calitate, Black Friday 2021 va aduce un alt criteriu extrem de important - livrarea - mai ales in segmentul in care compania activeaza.
,,In conditiile in care livrarile la nivel international se afla intr-o situatie de criza fara precedent, pentru cei care vor sa cumpere inteligent de Black Friday va fi extrem de importanta livrarea. Sa cumperi produse aflate pe stoc, cu livrare garantata si, in anumite situatii chiar gratuita, cum ofera Mathaus, credem ca reprezinta un atuu important care va influenta in sens pozitiv decizia de achizitie.’’, a mai adaugat Cristian Matei, director de retail MatHaus.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter