Compania Carboplak - Bucuresti, specializata in productia si comercializarea unei game diverse de placi celulare din policarbonat si accesorii de montaj, exporta aproximativ 25% dintre produsele realizate in Serbia, Muntenegru, Macedonia, Bulgaria si Ucraina si intentioneaza ca anul acesta sa acceseze si piata din Ungaria. Pe piata interna sunt solicitate preponderent panouri subtiri (4 pana la 8 milimetri grosime), firma avand posibilitatea sa realizeze si comenzi speciale.
Doru Ohota, director general al Carboplak: „Pe plan autohton, colaboram cu distribuitori specializati si retelele DIY, precum si cu firme de constructii specializate, ceea ce ne ajuta sa acoperim intreg teritoriul tarii. Dispunem de o linie de extrudare complet automatizata, cu o capacitate de productie de 1.800 tone/an, materia prima provenind de la firmele Bayer si Sabic, iar produsele fiind certificate conform normelor europene. In acest an, avem programate investitii pentru dezvoltarea si diversificarea productiei (in valoare de aproximativ 0,5 milioane de euro) care ne vor permite sa extindem gama sortimentala. De asemenea, efectuam lucrari de modernizare a showroom-ului propriu. Totodata, avem in lucru un studiu de fezabilitate pentru o investitie in valoare de peste doua milioane de euro care prevede achizitia in 2012 a unei noi linii de extrudare ce va determina o majorare cu 70% a capacitatii de fabricatie, productia acestei linii fiind destinata cu precadere pentru export. Concomitent, vom continua dotarea laboratorului propriu de incercari. Pentru 2012 strategia noastra este de extindere a activitatii prin diversificarea portofoliului si cresterea vanzarilor interne/externe. In 2010 am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 11,4 milioane lei si intrucat vanzarile din primul semestru al anului curent au fost mai mari decat cele din intervalul similar din 2010, estimam realizarea unei cresteri cu 12% a veniturilor. Factorii care ne-au influentat negativ activitatea in ultimii ani au fost criza economica, lipsa investitiilor de stat/private, disfunctiile legislative si stoparea creditarii. In 2011 cele mai mari probleme au fost generate de criza sectorului de constructii si de scaderea puterii de cumparare a populatiei. O alta dificultate este reprezentata de faptul ca piata interna este foarte sensibila la pret si suntem nevoiti sa concuram cu produse surogat de slaba calitate si necertificate, profitandu-se de lipsa de informare a utilizatorilor finali. Pe segmentul nostru de piata s-a inregistrat in prima parte a anului o usoara crestere, tendinta generala fiind asemanatoare cu cea din tarile Europei de Vest, diferentele inregistrandu-se in structura cererii. Desi piata nationala este inca in curs de maturizare, consumul mediu intern situandu-se mult sub cel din tarile dezvoltate, perioada de recesiune pe care o traversam a influentat negativ dinamica consumului, desi policarbonatul ca material prezinta o serie de avantaje majore precum rezistenta extraordinara la impact, flexibilitatea, gradul ridicat de transmitere a luminii etc.”