
Gheorghe Dobra, director general al Alro SA: „In 2010 am derulat un proiect complex de investitii, in valoare de peste 8,8 milioane de dolari. Principalul obiectiv al acestuia a constat in imbunatatirea eficientei combinatului si reducerea consumului de ape industriale si gaz. De asemenea, fonduri de 3,3 milioane de dolari au fost alocate pentru achizitia de noi echipamente destinate unitatii de productie a sarmei si modernizarea laminorului de benzi la rece. Aceste actiuni au contribuit la majorarea capacitatii de fabricatie, productivitatea sectorului de aluminiu primar sporind de la 89,2 tone/angajat in 2008, pana la 126,1 tone/angajat in 2010, iar cea a aluminiului procesat de la 37,3 tone/angajat la 75,2 tone/angajat. Astfel, productia totala a Alro a crescut in 2010 cu aproximativ 40.000 de tone fata de 2009, peste 70% din productie fiind exportata. De altfel, comenzile de aluminiu au un potential important de crestere, cu precadere in domeniul constructiilor si in sectorul auto, in 2010 pretul aluminiului la LME atingand 2.450 de dolari/tona, fata de 2.200 dolari/tona, in 2009. Fonduri de aproximativ un milion de euro au fost alocate pentru dezvoltarea conditiilor de lucru, cresterea gradului de siguranta la locul de munca si derularea de programe de instruire pentru toti cei 2.530 de angajati, care, de altfel, au loc constant. In afara de faptul ca societatea Alro SA reprezinta unul dintre cei mai importanti angajatori din judetul Olt, este direct responsabila de inca alte 3.000 de locuri de munca din cadrul firmelor partenere. De asemenea, se implica in activitati de responsabilitate sociala corporatista, in sectoare precum ajutor de urgenta, sanatate, educatie, sport si contribuie cu sume importante la bugetul de stat, in 2010 acestea insumand 113 milioane de lei. Cifra de afaceri in 2010 s-a situat la nivelul de 1,81 miliarde de lei, fata de 2009 cand s-au consemnat 1,41 miliarde de lei. Inca din 2008, am pus bazele pentru o structura competitiva a costurilor. Programul de reducere a cheltuielilor pe care l-am implementat ne-a ajutat sa ne consolidam pozitia si sa beneficiem de imbunatatirea conditiilor de pe piata internationala a aluminiului. De asemenea, ne permite ca, pe termen lung, sa continuam implementarea strategiei proprii de dezvoltare, incetinita in timpul celor mai dificile momente ale crizei internationale. Derulata pe termen lung, initiativa strategica si este bazata pe cresterea capacitatii de productie pentru sistemele cu valoare adaugata mare”.