RO EN
Košík je prázdný

Activitatea Art Land, caracterizata printr-o evolutie optima

Giovanni Baldantoni (50 de ani)
Functia/firma: Director general al firmei Art Land;
Studii: Liceul Tehnic din Ponteza, Italia; 
Experienta: 15 ani in domeniu (in Romania) si 30 de ani pe piata externa;
Hobby: sport.

Prezenta pe piata din Romania inca din anul 1994, compania Art Land - Bucuresti  este specializata in comercializarea de usi din sticla cu toc de lemn, sortimente de interior, usi de siguranta sau rezistente la foc si rulouri reglabile pentru tamplaria din PVC/aluminiu. Produsele destinate acestui segment de piata sunt utilizate pentru numeroase imobile, precum hoteluri, spitale si cladiri rezidentiale.

-
Prezentati conditiile specifice pietei de profil.
- Piata pe care activam este caracterizata momentan de conditii foarte dificile, dar acestea nu ne-au afectat semnificativ activitatea. Relatiile de afaceri pe care le-am dezvoltat sunt stabile si au premise solide, deoarece s-au consolidat in timp, fiind create initial pe baza parteneriatului reciproc avantajos. Din punct de vedere al influentelor economice, consideram ca factorii de decizie din administratia centrala trebuie sa-si asume responsabilitatea aplicarii unor masuri de redresare, fiind necesara si implicarea patronatelor de profil. Acestea ar putea sa devina mult mai active si sa participe efectiv la reglementarea mediului de afaceri din domeniu. De asemenea, trebuie sa se elaboreze si sa se implementeze reglementari legislative clare pentru echilibrarea pietei. In acest sens, ar fi necesara sanctionarea stricta a societatilor care adopta practici de concurenta neloiala, nu platesc impozitele si taxele la stat, eludeaza legislatia muncii si, in acelasi timp, nu respecta standardele calitative si nu lucreaza conform normelor de siguranta. De asemenea, este recomandabil sa se redacteze o lista de preturi minime si maxime in care sa fie specificate caracteristicile produselor finite si ale componentelor acestora. Astfel, la orice licitatie sau cerere a clientului, caietele de sarcini vor fi intocmite conform unor criterii calitative clare, stabilindu-se un pret corect. Inca de la infiintare, singura masura pe care am aplicat-o pentru a face fata conjuncturii specifice mediului de afaceri din Romania a fost aceea de a ne focaliza atentia asupra exigentelor clientilor, astfel incat sa le asiguram produse fiabile si servicii de asistenta pe masura. Pentru a traversa perioada actuala de recesiune, firmele din domeniu trebuie sa adopte noi strategii, bazate pe reducerea preturilor si pe majorarea standardelor calitative. In ultima perioada am observat ca pe piata muncii exista o oferta mult mai consistenta fata de anii anteriori, insa persista lipsa de calificare si dezinteresul unei anumite parti a personalului. In intervalul imediat urmator, vor fi mai multi angajati disponibilizati, dar cine va fi bine pregatit din punct de vedere profesional va avea cu siguranta un loc de munca.

- Prin ce se caracterizeaza produsele incluse in oferta proprie?
- Clientii firmei Art Land sunt foarte bine informati in ceea ce priveste produsele si tehnologiile noi, toti utilizatorii solicitand ansambluri de inalta calitate. Principalele modele pe care le comercializam sunt reprezentate de usile de interior executate la comanda, avand ca principala caracteristica unicitatea. Sortimentele promovate sunt produse la o capacitate de 100 de unitati/zi. La realizarea usilor, esentele si finisajele folosite preponderent (50% din total) sunt cele in culori inchise, iar feroneria este disponibila in nuante de auriu lucios, provenind de la furnizori din Italia. In prezent, cel mai vandut model este sortimentul Ideal (cu 70% din comenzi), iar noile produse care au fost incluse in oferta in 2008 sunt constituite de usile din sticla cu toc de lemn. Din punctul nostru de vedere, aplicarea marcajului CE va impune reguli stricte in raport cu demonstrarea conformitatii sortimentelor, aceasta fiind in avantajul beneficiarului. Consider ca procesul de implementare a normelor europene nu va fi dificil, intrucat bransa de ferestre/usi din Romania este destul de avansata atat ca tehnologie, cat si ca mentalitate. Firma noastra a respectat intotdeauna normele existente, astfel incat ne aflam intr-o faza deosebit de avansata de implementare a procedurilor specifice aplicarii simbolului european de conformitate.

- Cum au fost afectate rezultatele financiare de actuala situatie nefavorabila?
- Pe segmentul de piata specific exista o concurenta foarte mare, dar nu suntem afectati de acest fenomen, intrucat cea mai mare parte a modelelor pe care le promovam sunt de serie mica sau chiar unicat. In conditiile actuale, cifra de afaceri pe care am inregistrat-o in primul semestru a.c. s-a mentinut la un nivel normal, reprezentand circa 50% din nivelul veniturilor estimate pentru 2009. Astfel, preconizam o crestere a cifrei de afaceri de circa 5%, fata de cele 1,5 milioane de euro inregistrate in 2008. Investitiile in achizitia/montajul de tamplarie termoizolanta si-au continuat evolutia anul trecut, fiind in crestere cu 10% fata de 2007. In intervalul 2009-2010, acestea se vor reduce cu 20%, ca urmare a amanarii mai multor lucrari, pe fondul lipsei de lichiditati cauzate de criza mondiala. In ceea ce priveste investitiile proprii, pentru dezvoltarea activitatii, dorim sa alocam, in continuare, fonduri de 0,1 milioane de euro. Principala dificultate intampinata in desfasurarea activitatii pe parcursul lui 2009 a fost reprezentata de amanarea platilor pentru lucrarile contractate de anumiti beneficiari, insa am incercat sa contracaram impactul negativ al acestei situatii prin mijloace proprii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter