Lista de firme, editata de departamentul specializat al revistei Agenda Constructiilor, contine 259 de companii specializate in industria auto, astfel:
- 49 de comercianti de autoturisme;
- 20 dealeri de autocamioane si vehicule utilitare;
- 28 de firme implicate in vanzarea de anvelope;
- 15 distribuitori de remorci si semiremorci;
- 12 societati ce furnizeaza carburant;
- 53 agenti economici activi pe segmentul pieselor de schimb si accesoriilor auto;
- 82 de firme din domeniul transportului si logisticii.
Pentru societatile implicate in livrarea de autocamioane, anul 2011 s-a incheiat cu o majorare de 24,16% a rezultatelor financiare, care au ajuns la 646 milioane de euro, comparativ cu 2010 (cand s-au inregistrat 520,7 milioane de euro). Pornind, insa, de la o cifra de afaceri de 1,38 miliarde euro in 2008, firmele respective s-au confruntat cu un regres de -66,46% in 2009, pana la 463,5 milioane de euro, dupa care au inregistrat o crestere de 12,33% in 2010. In cazul transportatorilor, este evident faptul ca, prin natura activitatii lor, entitatile respective au raportat o situatie optima, deoarece – chiar daca volumul circulatiei marfurilor pe plan local s-a restrans datorita crizei economice – in diverse sectoare de activitate acest indicator a sporit semnificativ, iar companiile din bransa au avut posibilitatea de a fructifica inclusiv oportunitatile pietelor externe. Astfel, pentru companiile de transport si logistica informatiile financiare indica un total de 754,9 milioane de euro in 2008, 801,4 milioane de euro in 2009 (+6,16%), 1,02 miliarde euro in 2010 (+28,25%) si 1,31 miliarde euro in 2011 (+27,5%). Operatiunile comerciale derulate de cele 49 de companii care livreaza automobile au crescut cu 15,01% in anul 2011 (la 5,02 miliarde euro), fata de 2010, cand acestea au raportat vanzari totale de 4,37 miliarde euro. Cu toate acestea, societatile respective nu au recuperat in totalitate pierderile din primul an de recesiune, intrucat au avut un nivel de 5,56 miliarde euro al cifrei de afaceri din 2008, pentru ca in 2009 sa consemneze o diminuare de -37,32%, la 3,48 miliarde euro, urmata de o sporire de 25,47% in 2010. Trebuie precizat faptul ca aceste date nu reflecta cifra de afaceri obtinuta exclusiv ca urmare a comercializarii de autoturisme, multe dintre aceste reprezentante deruland si operatiuni de service, inchiriere a automobilelor etc. In schimb, societatile care comercializeaza anvelope au consemnat o sporire mai accentuata anul trecut (+27,55%), de la 1,3 miliarde euro in 2010 la 1,66 miliarde euro, cel mai probabil ca urmare a modificarilor legislative care impun dotarea autovehiculelor in sezonul rece. Aceasta categorie de furnizori (de produse si servicii) a derulat afaceri profitabile in intervalul recesiunii, astfel incat, daca in 2008 incasarile cumulau 1,17 miliarde euro, in 2009 s-a ajuns la 1,02 miliarde euro (-12,56%), iar in 2010 la pragul-suport mentionat anterior, corespunzator unei sporiri de 27,09%. La randul lor, distribuitorii de remorci si semiremorci s-au remarcat printr-o scadere puternica, de -53,67%, in primul an de recesiune (de la 252,3 milioane de euro in 2008 la 116,9 milioane de euro in 2009), pentru ca in 2010 sa raporteze 125,8 milioane de euro (+7,63%), iar in 2011 o suma de 146,6 milioane de euro (+16,53%). In acelasi timp, pentru agentii economici implicati in distributia combustibililor, anul 2011 a adus o crestere de aproape 19,5%, de la 5,57 miliarde euro in 2010 (+21,48% in raport cu 2009, cand s-au raportat 4,59 miliarde euro) la 6,66 miliarde euro. In consecinta, companiile respective au depasit pragul de referinta din 2008, plasat la 6,07 miliarde euro. Dupa cum era de asteptat, comerciantii de piese auto si accesorii nu au inregistrat nicio scadere in intervalul analizat, mai ales ca acestia au pornit de la rezultate de 1,12 miliarde euro in 2008, pentru ca in 2009 sa raporteze 1,19 miliarde euro (+6,66%), in 2010 sa consemneze 1,54 miliarde euro (+28,8%), iar in 2011 sa aiba loc o noua crestere, de 17,75%, la 1,81 miliarde euro. In fine, In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea unor afaceri specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor din industria auto, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website, numele persoanei care detine o functie de decizie etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la situatia actuala si perspectivele fiecarui segment al bransei, dintre care se disting urmatoarele categorii: cifra de afaceri din anii 2008, 2009, 2010 si 2011 (indicatori exprimati in moneda nationala si in euro), cota de crestere sau scadere a veniturilor, domeniile principale sau secundare de activitate (furnizori de autoturisme si/sau autoutilitare) etc. Pentru informatii suplimentare, click aici!