RO EN
Košík je prázdný

eJobs: 6 din 10 persoane nu s-ar angaja intr-o firma care nu permite lucrul hibrid

2022 a fost anul in care angajatii au reinceput sa se intoarca la munca de la birou, dupa doi ani in care stilul de munca remote a fost mai degraba regula decat exceptia, iar 2023 pare ca va continua aceasta tendinta. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs Romania, in acest moment, 46,1% dintre angajati lucreaza exclusiv de la sediul companiei. Doar 18,4% mai lucreaza integral de acasa, iar restul isi impart programul intre casa si birou, astfel: 18,8% au un program hibrid pe o structura decisa de companie, 13,7% trebuie sa vina si la birou, dar au libertatea de a decide singuri cate zile lucreaza de acasa si cate de la sediu, iar 3% vin la birou doar pentru intalniri si sedinte.
„Daca la inceputul lui 2020 inca eram tara din Europa cu cea mai mica deschidere a angajatorilor fata de munca remote, acum acest stil de lucru a intrat intr-o forma de normalitate si la noi, in aproape toate domeniile de activitate. La nivelul anului trecut, au fost postate peste 30.000 de joburi remote, cu 29,4% mai mult fata de 2021 si cu 490% mai mult decat in 2019, iar de la inceputul anului si pana acum avem deja mai mult de 3.000 de joburi remote postate, adica 10% din total. Asta inseamna ca angajatorii raman flexibili din acest punct de vedere, insa aceasta flexibilitate se manifesta mai degraba in directia acceptarii unui program de munca hibrid decat a unuia complet remote”, spune Ana Calugaru, Head of Communications in cadrul eJobs, cea mai mare platforma de recrutare online din Romania.
In acest sens, 57,1% dintre participantii la sondaj spun ca lucreaza cel putin cinci zile pe luna de la birou. 14,3% vin la sediul companiei doar o data pe luna, 9% de doua ori, 7,1% de trei ori, iar 12,4% lucreaza de la birou patru zile pe luna.
Intrebati ce schimbari ar vrea sa faca anul acesta legat de modul in care lucreaza, cei mai multi (respectiv 28,3%) au raspuns ca vor sa lucreze hibrid, dar ei sa fie cei care decid cate zile vor veni la birou. 23,6% vor sa lucreze exclusiv de acasa, in timp ce 20,1% si-ar dori sa creasca numarul zilelor in care muncesc remote. 1,5% se afla la celalalt pol si intentioneaza sa lucreze mai mult de la birou, iar 22,6% au decis ca in 2023 sa lucreze doar de la sediul companiei. In cazul ultimelor doua categorii, 40,4% spun ca decizia de a reveni 100% sau de a munci mai multe zile de la birou apartine angajatorilor si ca a fost stabilita la nivelul intregii organizatii. 59,6%, in schimb, marturisesc ca nu se mai simt confortabil sa lucreze de acasa si vor sa faca o schimbare.
„Desi a fost foarte mult timp dorita de candidatii romani, toate sondajele pe care le-am facut in jurul acestui subiect ne arata ca exista si dezavantaje pe care angajatii le constientizeaza si care i-au determinat pe multi sa renunte la a munci doar de acasa. Sentimentele acute de instrainare, lipsa socializarii cu colegii, disiparea unei granite clare dintre viata personala si cea profesionala sunt doar cateva dintre motivele pentru care astazi vedem ca modul de lucru cel mai cautat nu este neaparat cel remote, ci hibrid”, explica Ana Calugaru.
Acest tip de flexibilitate a angajatorului s-a transformat inclusiv intr-un criteriu pe care candidatii il iau in calcul in perspectiva unei noi angajari. Astfel, 60,9% dintre participantii la sondaj sustin ca nu s-ar mai angaja intr-o companie care nu accepta munca remote sau hibrid. 26,6% dintre respondenti spun chiar ca acesta este aspectul care ar cantari cel mai greu in decizia de a accepta o oferta noua de job. Pentru 55,5% cel mai important este salariul, 7,4% cauta in primul rand oportunitati de promovare, iar 5,9% spun ca echipa conteaza cel mai mult.
Sondajul a fost realizat in luna ianuarie 2023 pe un esantion de 4.318 respondenti.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter