RO EN
Košík je prázdný

ISH digital 2021, derulat sub impactul programelor Renovation Wave si Green Deal

Sectorul sistemelor sanitare si al echipamentelor HVAC s-a reunit inca o data in cadrul editiei 2021 a ISH digital, care a avut loc in intervalul 22 - 26 martie 2021. Astfel, ciclul bienal al expozitiei din Frankfurt a fost respectat si, odata cu acesta, a fost consolidata imaginea puternica a marcii ISH. La ceremonia de deschidere a evenimentului, care a fost transmisa in direct pe internet, ministrul federal pentru afaceri economice si energie, Peter Altmaier, a subliniat rolul vital pe care trebuie sa-l joace sectorul constructiilor in atingerea obiectivelor climatice. Oficialul german i-a mai asigurat pe participanti de sprijinul activ al guvernului in acest sens.  In 2020, sectorul tehnologiilor pentru locuinte si constructii din Germania a depasit 64,11 miliarde euro, in crestere cu 5,3% comparativ cu anul precedent. Revenind la ISH 2021, evenimentul a pus accent pe conectivitate, transfer de know-how, continut de inalta calitate, un program cuprinzator de evenimente si cele mai noi solutii si produse dezvoltate de companiile din bransa in ultimele 24 de luni. 
 
Peste 370 de expozanti si-au prezentat inovatiile la targul din Frankfurt
Pe parcursul manifestarii digitale de la Frankfurt, au fost difuzate, in total, 290 de ore de continut tehnic, fiind transmise in direct 277 de evenimente digitale, care au fost urmarite de peste 47.000 de telespectatori. Un total de 373 de companii si-au prezentat produsele inovatoare la ISH digital 2021. La targ au luat parte aproximativ 69.000 de vizitatori, din care 42% din afara Germaniei. Sistemul de comunicare disponibil pe platforma oficiala a fost completat de ISH Radio, ale carui emisiuni au fost urmarite de mai mult de 29.000 de ascultatori entuziasti. Evenimentul a continuat si dupa 26 martie, programarile de intalniri personale cu reprezentantii expozantilor putand fi stabilite pana la 1 aprilie 2021, iar platforma ramanand deschisa tuturor participantilor pana la 30 aprilie 2021. Astfel, s-a oferit posibilitatea celor interesati de a viziona continut video inregistrat si de a lua contact cu potentialii clienti sau furnizori. 
 
Renovation Wave va impulsiona dezvoltarea industriei europene de profil
Importanta targului, a produselor promovate si temelor abordare cu aceasta ocazie a fost subliniata de participarea impresionanta, la deschiderea sa, a unor personalitati marcante, politicieni, membri ai administratiei si parlamentului, ai lumii de afaceri. In prima zi a evenimentului, acestia au vorbit despre semnificatia sociala si economica a sectorului sanitar si HVAC, Peter Altmaier, declarandu-se deosebit de multumit de faptul ca acordul european Green Deal a fost una dintre temele de top ale ISH digital. Oficialul guvernului federal a declarat ca „odata cu demararea implementarii programului Renovation Wave, sectorul constructiilor a devenit un element central al Acordului de la Paris, pentru acest domeniu fiind stabilite cateva obiective extrem de ambitioase pentru 2030. In acest sens, utilizarea tehnologiei moderne de incalzire este un factor decisiv in realizarea economiilor de dioxid de carbon impuse de documentul respectiv. Doar in Germania, aceasta se traduce printr-o o cerinta enorma de modernizare atat pe segmentul constructiilor publice, cat si a celor private. Industria de profil se afla pe o pozitie puternica in acest moment din punct de vedere al portofoliilor de solutii si este foarte bine echipata pentru a face fata tuturor provocarilor respective. Pe fondul dezvoltarii sale din 2020, care a avut loc in pofida provocarilor generate de pandemia Covid-19, a devenit clar ca sectorul constructiilor are un rol foarte important in ceea ce priveste consumul de energie. Acesta are capacitatea reala de a contribui in mod decisiv la atingerea obiectivelor climatice in toate sectoarele de activitate”.
 
Green Deal, ventilarea aerului din interior si igiena bailor – teme predilecte
De asemenea, reprezentantul landului Hesse, Volker Bouffier, s-a referit la relevanta speciala a ISH, subliniind ca „acest targ este o cheie pentru viitorul nostru. Apa, energia si clima sunt principalele teme care ne vor preocupa in continuare. Am mari asteptari de la ISH. Nu numai pentru companiile individuale care participa, ci si pentru societate in ansamblul sau, deoarece viitorul se afla acolo unde inovatia isi gaseste locul”. In continuare, Markus Frank, directorul departamentului de afaceri economice al orasului Frankfurt pe Main, s-a exprimat in legatura cu procesul de schimbare demografica si cu necesitatea unei planificari durabile a bailor, in special, in raport cu aspectele legate de accesibilitate. Acesta a afirmat ca „cele mai noi tehnologii ce fac posibila atingerea dezideratelor respective pot fi vizualizate la ISH, fiind concepte care asigura viitorul sustenabil al constructiilor”. La randul lor, organizatorii de la Frankfurt Messe au subliniat ca „prin temele sale de baza, constituite de apa, energie si clima, targul a fost intotdeauna un eveniment comercial cu o mare relevanta sociala. Acest lucru este reflectat din nou de subiectele de top din acest an, care au devenit si mai importante in contextul actualei crize sanitare. Astfel, probleme de actualitate, cum ar fi Green Deal, tehnologia de ventilatie pentru aer pur si sanatos in interior si tendinta de igiena in sectorul sanitar au fost temele predilecte abordate in timpul ISH digital 2021”.
 
Produse inovatoare la sectiunile de incalzire, climatizare si ventilatie
In cadrul editiei din acest an a expozitiei de la Frankfurt, de o atentie deosebita s-au bucurat  start-up-urile, care in prezent reusesc sa dinamizeze lumea tehnologiilor de constructii si sa se constituie in veritabili catalizatori ai proceselor de sustenabilitate. Aproximativ 30 de astfel de companii si-au prezentat inovatiile la ISH digital. De altfel, inca din 2019, Messe Frankfurt, in colaborare cu asociatia germana pentru eficienta energetica in tehnologia serviciilor de constructii (VdZ), a oferit un program special de sustinere pentru fondatorii de start-up-uri, in special a celor orientate spre obiective de protectie a climei, care ofera la produse inovatoare ce implica tehnologia apei, aerului si incalzirii, precum si solutii de digitalizare a domeniilor respective. Un alt subiect de actualitate care a fost discutat la sectiunea Energie a ISH digital 2021 a fost reprezentat de pactul european Green Deal. In acest sens, in centrul atentiei au fost expozantii care au prezentat o varietate de solutii si sisteme de incalzire care aduc o contributie decisiva la atingerea obiectivelor climatice. In acelasi timp, Forumul ISH pentru tehnologie si energie a analizat indeaproape circumstantele politice actuale de pe piata sistemelor de furnizare a agentului termic. In directia respectiva, intentia declarata este de a se pune un accent puternic pe sistemele de ventilatie si de aer conditionat, cu atat mai mult cu cat pandemia in curs a demonstrat, daca mai era nevoie, importanta calitatii aerului din incinte. Prin filtrarea constanta a aerului interior si inlocuirea acestuia cu un volum mare de aer exterior, tehnologiile moderne au capacitatea de a contribui la reducerea semnificativa a riscului de infectare - un subiect important care a fost indeaproape examinat si in cadrul forumului de aer conditionat, care a avut loc cu aceasta ocazie. 
 
Dinamica optima a solutiilor de automatizare a cladirilor in ultimii trei ani 
Pe segmentul sistemelor de apa, trendul a fost stabilit pe subiectul igienei apei potabile si cresterii gradului de curatenie din camerele de baie. Au fost prezentate sisteme sanitare rezistente la murdarie si bacterii, cu functionare fara atingere, bideuri electronice igienice etc. Totodata, companiile din industria obiectelor sanitare au promovat intensiv solutii inteligente pentru cresterea gradului de igiena, indiferent daca este vorba despre hoteluri, facilitati publice sau locuinte private. „Pop up my Bathroom” a fost tema principala a sectiunii, incluzand informatii exclusive referitoare la tendintele principale de proiectare a bailor, pe termen lung. Dupa cum se mentiona anterior, la ISH digital 2021 un accent puternic a fost pus pe conectivitate si transferul de know-how. O expresie a acestei tendinte a fost inclusiv aceea ca activitatile expozantilor au beneficiat de  conectarea inteligenta cu serviciile oferite de Frankfurt Messe pe o platforma ce a oferit tuturor companiilor si specialistilor posibilitatea de a se intalni si de a dezvolta noi contacte. In cadrul sectiunii de automatizari au fost detaliate noile cerinte care ar putea afecta sistemele respective, incepand cu 2025, cu atat mai mult cu cat experienta curenta ar putea duce la o inasprire a exigentelor actuale. 
Conform datelor disponibile, in 2020 sectorul automatizarii cladirilor s-a dovedit a fi extrem de rezistent la pandemie si a inregistrat cresteri puternice ale vanzarilor. Astfel, tehnologiile HVAC si cele de automatizare au consemnat o dinamica pozitiva in ultimii trei ani. Aceasta s-a intamplat inclusiv datorita faptului ca, in pofida blocajelor recente, productivitatea santierelor a fost foarte putin afectata, iar lucrarile de constructii noi au continuat aproape fara intrerupere. O alta forta motrice pentru cresterea domeniului respectiv a fost reprezentata de relansarea activitatilor de renovare, incurajata inclusiv de demararea proiectelor de modernizare, in conformitate cu noile reglementari privind consumul de energie, cuprinse in pachetul climatic al guvernului german. Toate acestea au incurajat dezvoltarea de noi solutii tehnice, iar trendul a fost vizibil la ISH digital prin abundenta de produse inovatoare prezentate de cei mai relevanti furnizori de pe mapamond.
 
Module digitale complexe vor completa experienta ISH la urmatoarele sale editii
Statisticile publicate la finalul evenimentului au aratat ca toti vizitatorii profesionisti, in cea mai mare parte reprezentanti ai companiilor specializate in instalatii, la care s-au adaugat arhitecti, proiectanti si ingineri, au acordat ISH digital 2021 un rating pozitiv. Acestia au fost multumiti de felul cum s-a derulat expozitia, temele abordate generand din nou un ecou international demn de luat in considerare. Important de precizat este faptul ca la o manifestare digitala de acest fel au luat parte, in calitate de expozanti, majoritatea liderilor pietei internationale de profil, confirmand, daca mai era nevoie, statutul ISH de targ comercial de prim rang pe plan mondial pentru industria de profil, care si-a conservat pozitia dominanta chiar si in conditiile dificile pe care economia globala le traverseaza in prezent. Directorul executiv al Messe Frankfurt, s-a declarat extrem de multumit de rezultatele obtinute si a afirmat ca „in mod natural, un eveniment digital nu are anvergura targului traditional, la care contactele intre participanti sunt directe. Cu toate acestea, ISH digital nu a avut niociodata intentia de a se substitui manifestarii clasice. Am dorit doar sa lansam o platforma online de inalta calitate, cu ajutorul careia sa descriem cele mai importante teme ale sectorului, intr-un mod concentrat si explicit, in acelasi timp. Cred ca am reusit in acest sens, facand din nou din acest eveniment un veritabil punct de reper pentru industria HVAC si a sistemelor sanitare din Germania si Europa”. In concluzie, se poate afirma ca ISH digital a constituit o experienta extrem de educativa pentru organizatori, expozanti si vizitatori ce va fi folosita pentru editia din 2023, care va fi completata de o varietate de module digitale. Conducerea Frankfurt Messe se declara increzatoare ca urmatorul eveniment, programat pentru perioada 13 - 17 martie 2023 se va derula in forma traditionala.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter