In anul precedent, subsidiara locala a grupului ROCKWOOL a comunicat o cifra de afaceri de peste 50 milioane de lei, iar prognozele aferente lui 2016 indica o noua crestere, de aproximativ 20%. Analizele actuale atesta faptul ca vata minerala bazaltica castiga tot mai mult teren in Romania, in acest context ROCKWOOL Romania anuntand, pentru primul semestru al anului in curs, o majorare a incasarilor de 40%. Prognoza pentru intregul exercitiu financiar este de crestere cu 20% a volumului de produse livrate.
Interviu cu Florin Popescu (46 de ani), Business Unit Director in caldrul ROCKWOOL Romania.
- Estimati o valoare totala a pietei autohtone de vata minerala.
- Potrivit informatiilor pe care le detinem, acest segment se situeaza la un volum de circa 2 - 2,2 milioane mc anual, in timp ce, din punct de vedere valoric, ajunge la circa 40 - 50 milioane de euro. Principalii clienti de vata bazaltica raman cei industriali, care realizeaza hale metalice pentru productie sau logistica, la acestia adaugandu-se companiile care executa centre comerciale. In ceea ce priveste izolarea termica a cladirilor, vata minerala se utilizeaza preponderent in cazul constructiilor noi, insa, in ultima perioada, am constatat ca inclusiv in cazul renovarilor acest material este tot mai solicitat. Din punctul de vedere al pozitionarii pe piata, compania noastra ocupa o pozitie favorabila, cota de piata situandu-se la circa 33%, conform cu estimarile noastre.
- Cum au evoluat vanzarile in ultima perioada?
- In primul semestru al acestui an, livrarile de izolatii din vata minerala bazaltica au fost cu aproximativ 40% mai mari fata de perioada similara din 2015. Chiar daca 2016 a inceput foarte bine, ne asteptam ca in partea a doua a anului sa nu se mentina aceeasi rata de crestere. Totusi, domeniul izolatiilor termice in constructii este unul de foarte mare actualitate, tot mai multi intelegand necesitatea unei protectii termice corecte a cladirilor, in vederea asigurarii eficientei energetice, securitatii la incendiu, precum si obtinerii unui climat confortabil la interior.
- Care sunt cele mai solicitate produse din portofoliu?
- Materialele unice realizate cu ajutorul tehnologiei „Dual Density” ne diferentiaza si au devenit standardul de referinta pentru izolatii cu vata bazaltica in toate domeniile de aplicabilitate. De asemenea, tehnologia “Slimpack” contribuie la consolidarea pozitiei noastre pe piata difuza a izolatiilor generale. Dintre cele mai recente proiecte la care am livrat produse specifice, pot fi mentionate Veranda Shop&Stay, One Herastrau, The Park, Timpuri Noi Square, Muzeul Zambaccian, Centrul Logistic Mega Image etc.
- Ce prevede strategia de dezvoltare a companiei, in ceea ce priveste investitiile?
- Cel mai important eveniment din acest punct de vedere este reprezentat de lansarea recenta pe piata din Romania a termosistemului REDArt - o solutie premium completa, pe baza de vata minerala bazaltica, la care stratul de izolatie este protejat de o tencuiala decorativa siliconica, disponibila intr-o gama variata de granulatii si cu o paleta de peste 350 de culori. Sistemul este promovat in contextul cererii tot mai mari de produse ecologice de izolatie, care sa poata asigura, in acelasi timp, incadrarea imobilelor in categoria NZEB, cu un consum energetic foarte scazut. REDArt este raspunsul nostru pentru programul „Casa Verde Plus”, lansat anul acesta de Ministerul Mediului.