RO EN
Košík je prázdný

RIGIPS: Piata de gips-carton va depasi 40 milioane mp la finele acestui an

Piata de gips-carton din Romania se inscrie de cativa ani pe un trend ascendent pentru prima data dupa recesiune, desi procentul de crestere este destul de timid. Arh. Constantin Hariton, director general al Saint-Gobain Construction Products Romania, Rigips & Isover Business Units (foto), estimeaza, in acest context, ca piata va continua sa se dezvolte treptat, mai ales datorita proiectelor din domeniul comercial (birouri, mall-uri) si hotelier, unde gradul de penetrare a tehnologiilor moderne de constructii este mai mare, apreciind valoarea adaugata adusa de constructiile usoare din gips-carton si placi speciale, precum protectia la umiditate, rezistenta la foc, izolarea fonica dintre incaperi, tratamentul acustic, rezistenta la impact etc., ce nu ingreuneaza structura de rezistenta a cladirii in care sunt utilizate.
 
- Care sunt principalele tendinte pe segmentul placilor de gips-carton din Romania?
- Se remarca o evolutie accelerata a cererii de placi cu performante ridicate si, in special, a celor cu rezistenta sporita la foc, declansata de o mai mare atentie acordata de autoritati si de beneficiari dupa evenimentele nefericite din toamna anului trecut. Remarcam insa si o puternica orientare dupa pret, in continuare, cei care achizitioneaza materialele de constructii nepunandu-si problema ca un produs foarte ieftin poate avea si o calitate indoielnica. Estimam ca piata va ajunge, la finalul acestui an, la peste 40-41 milioane de mp, urmand a ajunge la un consum mediu anual mai mare de 2 mp/locuitor.
 
- Ce obiective aveti, pe termen scurt si mediu?
- Ne dorim sa ne crestem cota de piata pe pietele de profil, prin oferirea de solutii, produse si servicii noi, dar si prin cresterea afacerilor generate de produsele/solutiile de baza, alaturi de clientii si partenerii nostri. Dorim sa cream un parteneriat mai puternic cu colaboratorii nostri atat in zona de Proiecte, cat si in cea de Comert. Cifra de afaceri a grupului se inscrie pe un trend ascendent si estimam ca vom incheia anul in linie cu obiectivele prognozate. Vom ramane, astfel, marca-lider pe piata de gips-carton si cel mai mare producator pe piata de produse pe baza de ipsos din Romania.
 
- Care sunt noile produse si servicii lansate pe piata?
- Una din cele mai importante investitii o reprezinta noua linie de ambalare a gleturilor si tencuielilor pe baza de ipsos, folosindu-se cea mai moderna tehnologie din domeniu. Punem la dispozitia clientilor ambalaje noi, din polietilena (PE), vidate, curate, care nu lasa praf, 100% reciclabile, rezistente la umezeala, care ajuta la pastrarea proprietatilor produselor pentru mai mult timp, prelungind termenul de valabilitate al acestora. Pe noua linie de insacuire, paletizare si impachetare a fabricii de ipsos din Turda sunt ambalate toate produsele pe baza de ipsos din gama Rimano® (Uni, Ten, Bianco, Glet, Top) si Rigips® (Duo Glet, Super, Rifix si Rifin), utilizate pentru nivelarea si finisarea suprafetelor din interiorul cladirilor. Tot la capitolul inovatie, mentionez noua placa Habito™, un produs care va revolutiona amenajarile interioare. Habito™ inglobeaza o tehnologie revolutionara, care permite fixarea/ancorarea diverselor obiecte decorative sau corpuri de mobilier direct pe suprafata placilor, fara a fi nevoie de scule electrice sau alte elemente speciale de fixare. In plus, noile placi au un grad ridicat de rezistenta la socurile mecanice cauzate de activitatile zilnice. Noua placa, cu performante ridicate (tip DFRI conform cu EN520), sustine o greutate de pana la 15 kg pe punct de prindere, asigurand, totodata, o rezistenta ridicata la socurile mecanice si izolare acustica.
 
- Cum caracterizati piata locala de constructii in prezent? Care sunt zonele in care credeti ca ar trebui sa se investeasca de urgenta in anii urmatori?
- Exista un potential enorm in zona de renovari, 85% din stocul de locuinte fiind construit inainte de 1980 (acum mai bine de 25 de ani) si 65% din acest stoc fiind achizitionat inainte de 1980. De asemenea, inca este nevoie de locuinte noi, mai ales ca urmare a miscarii tinerilor din zonele rurale catre cele urbane. In Romania se construiesc 2,5 locuinte noi la mia de locuitori, in comparatie cu 3,8 unitati per locuitor in Polonia, iar programele guvernamentale s-au dovedit benefice in a stimula constructia de locuinte noi, dar ar trebui sa stimuleze si calitatea executiei acestora. Impunerea unei sume pentru finantarea prin programul Prima Casa a influentat crearea de spatii mai mici in locuintele noi, alegerea unor materiale prea ieftine si fara garantii de calitate. Ne dorim sa creasca gradul de responsabilitate a tuturor jucatorilor implicati in constructii, in toate momentele derularii procesului: proiectare, aprobari, executie, receptie, garantie. Aceasta inseamna utilizarea de solutii agrementate de la proiectare pana la executie, astfel ca lucrarea sa poata intr-adevar sa beneficieze nu numai de garantia constructorului, ci si de garantia rezistentei in timp a materialelor de constructii puse in opera. Tot aceasta inseamna utilizarea componentelor sistemului asa cum a fost el agrementat, fara a face rabat la grosimea profilelor, la rezistenta placilor etc. Exista tehnologii noi si ne dorim ca si echipele de constructori romani sa vina la scolarizarile puse la dispozitie de producatori si de scolile de profil, sa se familiarizeze cu acestea si sa-si faca o carte de vizita buna, respectiv sa execute lucrari inalt-calitative. Ne bucura ca Legea nr. 10 (privind calitatea in constructii) prevede, din 2018, necesitatea calificarii si perfectionarii continue a tuturor factorilor implicati in constructii. Speram ca noile initiative - parteneriatele public-privat anuntate ca posibile in domeniul cladirilor din sanatate, programul Casa Verde, expertizarea cladirilor cu risc seismic si luarea de masuri - sa aduca o cerere sporita de materiale de inalta performanta, tehnologii moderne si solutii pentru constructii usoare.
 
- Care credeti ca vor fi principalele provocari pentru mediul de afaceri din constructii?
- Inca exista companii care intra in insolventa datorita blocajelor financiare si credem ca aceasta este cea mai mare provocare pentru companiile din constructii: sa-si mentina un cash-flow pozitiv si sa ajunga sa inregistreze ceva profit. Apoi, este lipsa personalului cu seriozitatea si calificarea profesionala necesare realizarii unor proiecte de anvergura si de inalta tinuta. Proiecte ar fi, dar nu are cine sa le execute la standardele cerute si in timpul dat! In plus, pe unele santiere, normele de securitate in munca sunt aplicate partial, iar masurile de crestere a eficientei sunt putine, de unde rezulta ca trebuie sa ne schimbam mentalitatea pentru a asigura dezvoltarea calitativa necesara. Credem ca si pentru autoritatile din domeniu exista acum mai multe provocari, pe masura adoptarii legislatiei europene, asa cum si pentru producatori si comercianti nivelul asteptarilor creste cu fiecare zi.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter