Raspunzand unor intrebari referitoare la piata autohtona de adezivi pentru placi ceramice, sape si gleturi, Dan Mihalache, directorul general al companiei Ital-Kol a confirmat trendul descendent inregistrat de segment in 2010. Contractia sectorului de mortare urcate a fost evaluata la circa 15%-20% fata de nivelul din 2009, in timp ce afacerile firmei s-au diminuat cu un volum similar. Pentru anul in curs, managerul Ital-Kol estimeaza o revenire a cererii, obiectivul stabilit pentru societate fiind o crestere de pana la 30% a veniturilor.
Dan Mihalache, director general al firmei Ital-Kol: "In 2010 cererea de adezivi pentru placi ceramice, sape si gleturi a urmat tendinta de scadere manifestata in 2009, in timp ce livrarile de adezivi pentru termosistem s-au mentinut fata de nivelul anului anterior. In ansamblu, apreciem ca piata de mortare uscate din 2010 s-a redus cantitativ cu 15%, iar valoric cu peste 20%. In acest context, anul trecut Ital-Kol a consemnat o scadere de 20% a volumului livrarilor fata de 2009. Cel mai solicitat produs din portofoliu a ramas marca Poli-Fix, adeziv si masa de spaclu utilizat pentru fixarea placilor de polistiren expandat. Din aceeasi gama fac parte Poli-Fix VB 100 - adeziv pentru fixarea placilor de vata minerala bazaltica si Poli-Fix OSB 3 - pentru fixarea polistirenului sau vatei minerale bazaltice pe suport OSB. Ca zona de livrare, cele mai mari comenzi au venit din zona Capitalei. Anul 2010 ne-a aratat ca nivelul cererii traditionale s-a diminuat foarte mult din cauza situatiei economice actuale si ne-a ajutat sa identificam noi segmente de clienti. Strategia companiei pentru anul in curs prevede o diversificare a gamei de produse, menita sa raspunda acestei modificari a cererii sesizata pe piata. Astfel, pentru 2011 estimam realizarea unei cifre de afaceri de 7 milioane de euro, respectiv o crestere de peste 27% de la valoarea de 5,5 milioane de euro raportata in 2010".