RO EN
Košík je prázdný

HENKEL: Performanta deosebita, ce depaseste un prag psihologic trimestrial

Recent, oficialii corporatiei Henkel au dat publicitatii raportul financiar aferent primului trimestru al anului 2017, potrivit caruia vanzarile si profitul operational s-au situat la niveluri optime, inregistrand in primul caz o crestere organica de +4%, iar in cel de-al doilea o majorare de +13,8%, cu o imbunatatire vizibila si in ceea ce priveste rata rentabilitatii (indicatorul EBIT), ce a consemnat un salt de +10 puncte de baza, ajungand la 16,9%. In acest context, estimarile initiale referitoare la evolutia EBIT pentru intregul an in curs raman aceleasi, asa cum au fost anuntate in raportul anterior. "Intervalul ianuarie-martie 2017 a reprezentat o perioada de succes pentru Henkel care, in pofida conditiilor adverse generate de un mediu economic volatil si extrem de provocator, a consemnat o performanta deosebita in derularea afacerilor. Cresterea organica a vanzarilor este solida (mai ales ca, in termeni nominali, rulajul a crescut cu +13,6% sau mai precis a atins un nivel-record, depasind pentru prima data in istoria corporatiei un prag psihologic trimestrial semnificativ si ajungand la 5,064 miliarde euro), in timp ce profitul operational s-a plasat la 854 milioane de euro. Un factor important ce a contribuit la performanta Henkel a fost reprezentat de expansiunea livrarilor in tarile emergente, unde am castigat noi cote de piata si am inregistrat din nou majorari organice de peste +6,7% ale incasarilor, cu mult peste media cresterii organice a cifrei de afaceri a grupului (+4%). De asemenea, pe pietele mature s-a raportat o dezvoltare buna a livrarilor (+2,1% din punct de vedere organic), toate acestea determinand un nou nivel-record al ratei ajustate de returnare a vanzarilor (indicele ROS ajustat), ce a ajuns la 16,9%. Dezvoltarea sustinuta a corporatiei se bazeaza pe toate cele trei divizii, ce s-au evidentiat prin rezultate pozitive, obtinute in toate regiunile geografice de referinta", a declarat Hans van Bylen, director general al Henkel.
Crestere organica de 4,4% pe piata est-europeana
Referindu-se la prognozele pe termen scurt, managerul holdingului le-a reiterat, subliniind ca "mediul economic actual este caracterizat de provocari multiple, fiind mai volatil si mai nesigur ca in trecutul apropiat. Cresterea economica mondiala ramane in cel mai bun caz modesta, cu estimari ce reflecta o incetinire a ritmului de majorare, cu numeroase elemente de incertitudine pe pietele-tinta si cu fluctuatii ale ratelor de schimb valutar. Ne angajam, insa, sa indeplinim tintele ambitioase pe care ni le-am propus, focalizandu-ne pe expansiunea capacitatii de inovare, pe promovarea marcilor noastre de prestigiu si pe consolidarea pozitiei de lider. Astfel, pentru intregul an in curs continuam sa estimam vanzari mai mari cu 2%-4% din punct de vedere organic, precum si o sporire de peste 17% a ratei ajustate EBIT".
In perioada de referinta, dupa cum se arata anterior, toate diviziile corporatiei au avut rezultate pozitive, una dintre cele mai dinamice fiind sectia de adezivi si tehnologii de lipire, cu o majorare organica a veniturilor de +5,5%. La randul lor, celelalte doua divizii (cu produse de larg consum) s-au evidentiat prin cresteri organice de +2,3% si +3%. De aceea, pozitia financiara neta a Henkel (ce reflecta in continuare o pierdere) s-a atenuat puternic, de la -2,301 miliarde euro pe data de 31 decembrie 2016 la -1,961 miliarde euro la finele lunii martie a.c. Pentru departamentul de adezivi si tehnologii de lipire, vanzarile din trimestrul intai al lui 2017 s-au cifrat, astfel, la 2,295 miliarde euro (+7,1% in termeni reali), sporiri satisfacatoare fiind raportate cu precadere pentru Europa de Est (inclusiv in Romania), regiune unde Henkel s-a evidentiat, in general, printr-o crestere organica de +4,4%. In cadrul diviziei, sectia de ambalaje si adezivi pentru bunuri de consum si-a imbunatatit clar vanzarile si profitul, iar departamentul de produse pentru sectorul transporturilor si elemente metalice a consemnat, la randul sau, o crestere foarte puternica a livrarilor. Departamentul de industrie generala a consemnat, de asemenea, livrari ce s-au majorat semnificativ. Sectia de adezivi pentru electronice s-a evidentiat printr-o apreciere mai mare de 10% a rulajului, iar cea de adezivi pentru clienti finali, lucratori independenti si constructii continua sa se manifeste printr-o performanta deosebita.
***
In tara noastra, grupul german (cu un rulaj de 18,7 miliarde euro in 2016, reprezentand o evolutie nominala de +3,5%, din care aproape 9 miliarde euro constituie contributia diviziei de adezivi, mai mare cu +2,8% din punct de vedere organic si mai redusa cu -0,3% nominal) este activ prin reprezentanta Henkel Romania Operations. Compania locala, specializata in „fabricarea altor articole din beton, ciment si ipsos”, a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri de 587 milioane de lei (133 milioane de euro), in scadere cu -4,3% fata de nivelul de 613,5 milioane de lei (139 milioane de euro). Totusi, profitul net al acesteia s-a majorat cu 59% la nivelul lui 2014, de la 24,2 milioane de lei (5,5 milioane de euro) in 2013 la 38,5 milioane de lei (8,7 milioane de euro). Datele oficiale actualizate pentru 2015 (ce raman deocamdata cele mai recente pentru un exercitiu financiar complet) reflecta, insa, un rulaj net ce a depasit 640,8 milioane de lei (circa 143,9 milioane de euro) si un profit net de aproape 58,3 milioane de lei, reflectand majorari de +9,17 in primul caz si de +51,4% in cel de-al doilea. In ultimii ani, Henkel Romania a lucrat, in medie, cu 500 de angajati, avand 497 de salariati in 2015. La nivel national, compania detine trei centre de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (judetul Cluj) si Roznov (judetul Neamt), cu o capacitate de productie totala de 680.000 - 700.000 de tone pe an. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter