RO EN
Košík je prázdný

HENKEL finanteaza programe ambitioase de investitii in inovatie si digitalizare

Grupul german Henkel, activ pe piata materialelor pentru constructii prin marca Ceresit, a anuntat rezultatele financiare aferente lui 2019. Conform datelor oficiale, cifra de afaceri a crescut cu 1,1% fata de anul anterior si a ajuns la 20,11 miliarde euro, marja ajustata a profitului stabilizandu-se la 16%. Pe segmentul adezivilor pentru constructii, valoarea livrarilor s-a diminuat cu 1,5%, dar din punct de vedere nominal s-a inregistrat un salt de 0,6%, pana la 9,46 miliarde euro. Mediul economic a fost defavorabil pe anumite piete carora li se adreseaza aceasta oferta, ceea ce a dus inclusiv la o scadere a veniturilor operationale cu 2,8%, acestea ajungand la 1,71 miliarde euro. In general, la nivel de grup, situatia din zonele aflate in curs de dezvoltare a fost favorabila, in regiunile respective incasarile sporind cu 2,5%. In Europa de Vest insa rezultatele au fost cu 1,2% inferioare celor din anul precedent, spre deosebire de estul continentului, unde Henkel a reusit un avans agregat de 6,5%. Conducerea Henkel a comentat situatia curenta afirmand ca in 2019 performanta a fost mixta, divizia de adezivi pentru constructii fiind afectata de scaderea cererii pe cateva segmente-cheie de clienti. La inceputul anului precedent, managementul grupului anunta un program complex de investitii in valoare anuala de circa 300 milioane de euro, destinat consolidarii marcilor din portofoliu, incurajarii inovatiei si implementarii transformarii digitale. Din pacate, finantarea disponibila nu a fost utilizata integral, iar scaderea volumelor comercializate si eforturile de investitii au afectat profitul si marjele. Totusi, gratie concentrarii pe managementul costurilor, majorarii eficientei proceselor si adaptarii structurilor, s-a reusit o compensare partiala a efectelor negative. De asemenea, concomitent au continuat procesele de expansiune si modernizare a centrelor de productie si de cercetare. Pentru 2020 se preconizeaza o crestere organica a cifrei de afaceri cu maximum 2%, fiind asteptata insa o evolutie nefavorabila a castigurilor, pe fondul incertitudinii ce se manifesta in sectorul industrial, precum si ca urmare a sumelor mari alocate pentru marketing si publicitate, digitalizare si IT, care au scopul de a asigura o consolidare sustenabila a tuturor centrelor de profit. Pe piata din Romania, Henkel activeaza prin intermediul a trei unitati, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (Cluj) si Roznov (Neamt). Pentru 2018, compania a anuntat vanzari de 817,8 milioane de lei, cu aproape 8,5% mai mari fata de anul anterior.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter