RO EN
Košík je prázdný

DURAZIV: Majorare cu 56% a vanzarilor de adezivi in semestrul intai

Producatorul de materiale de constructii Duraziv a consemnat, in primul semestru al acestui an, o crestere cu 48% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada din 2010, vanzarile insumand, astfel, 7,8 milioane de euro. "Cea mai spectaculoasa evolutie a fost inregistrata de divizia de adezivi, ale carei vanzari au sporit cu 56%. In cadrul acestui segment am ales sa inovam si sa propunem pietei produse cu proprietati imbunatatite, adaptate nevoilor de pe santiere", a declarat Daniel Guzu, proprietar al companiei. Pentru intregul an, conducerea Duraziv estimeaza incasari totale de 18 milioane de euro, respectiv o majorare de 30% fata de anul anterior. Rezultatele optime au fost obtinute pe fondul unei reactii pozitive din partea pietei fata de produsele nou-lansate de societate, al diversificarii portofoliului de materiale, al lunilor de iarna mai calduroase si datorita cresterii ponderii renovarilor in volumul total al lucrarilor de constructii. In perioada ianuarie-iunie a.c. Duraziv a lansat sapte produse noi, patru din categoria adezivilor (pasta adeziva pentru placarile cu gips-carton, amorsa pentru sape autonivelante, tinci pentru termosisteme, tencuiala de ipsos pentru interior cu aplicare manuala) si trei sortimente de vopsele albe lavabile pentru interior, cu proprietati variate. Oficialii Duraziv si-au propus sa aloce, anual, circa 3% din cifra de afaceri pentru activitatile de cercetare si creare de produse noi.
Investitie de 3 milioane de euro in extinderea productiei de adezivi
Divizia de profile metalice a inregistrat, dupa primul semestru al anului 2011, o crestere de 33% a vanzarilor. Spre deosebire de 2010, in acest an compania a comercializat si vopsea, produs care detine, in acest moment, o pondere de 7,5% in cifra de afaceri a firmei. Totodata, divizia de profile metalice contribuie cu 55% la veniturile anuale ale Duraziv, in timp ce livrarile de adezivi si mortare uscate au o cota de 30% din afacerile societatii. Investitiile totale realizate pentru dezvoltarea celor trei capacitati de productie insumeaza 13 milioane de euro, in prezent compania avand posibilitatea de a livra sisteme complete de termo si hidroizolare, pentru placari ceramice, de finisare / reparare pentru pereti / pardoseli etc. In acest an, managementul Duraziv a anuntat investitii de 3 milioane de euro pentru realizarea unei noi linii de productie a adezivilor in cadrul fabricii din Popesti-Leordeni si de 0,5 milioane de euro pentru extinderea afacerilor cu vopsele. In prezent, societatea beneficiaza de o capacitate de productie a adezivilor de 200.000 de tone pe an. Pentru expansiunea pe termen lung, proprietarul Duraziv a achizitionat un teren cu o arie de 7 hectare, vizand extinderea capacitatilor de productie a vopselelor si profilelor metalice. Astfel, platforma industriala detinuta de companie in Popesti-Leordeni are o suprafata totala de 11 hectare, oferind chiar posibilitatea dublarii capacitatilor existente. Principalele obiective ale Duraziv pentru perioada urmatoare sunt: situarea in topul primilor trei producatori din piata in maximum cinci ani, echilibrarea ponderii din cifra de afaceri a celor trei divizii si cresterea cotei vanzarilor realizate prin intermediul retelelor de bricolaj.
Legea fatadelor va impulsiona pietele de vopsele si adezivi
Potrivit conducerii Duraziv, piata autohtona de adezivi are potential de dezvoltare, in Romania existand numai 20 de producatori importanti de adezivi si o nevoie imensa de constructii noi. "In Italia exista aproape 300 de firme mari pe piata de adezivi, cu o capacitate de minimum 100.000 de tone pe an, in timp ce in tara noastra exista numai 20. Raportat la numarul de locuitori, ar trebui sa avem cel putin 80 de companii care sa produca in mod real macar 100.000 de tone pe an", a precizat Daniel Guzu. Se pare ca firmele din domeniu au speculat deja aceste premise de dezvoltare, numai anul acesta anuntandu-se achizitii sau investitii in noi linii de productie care totalizeaza aproximativ 50 milioane de euro. In acelasi timp, media europeana de constructii noi este de 4,5 unitati la mia de locuitori pe an, in timp ce in Romania se construiesc doua locuinte la o mie de persoane. Pe aceasta baza, oficialii Uniunii Europene au semnalat faptul ca segmentul de constructii din tara noastra va atinge o pondere de 17% din PIB in urmatorii 10 ani. Un impuls suplimentar pentru evolutia din domeniu este dat si de promulgarea unor legi care presupun investitii in renovare si reabilitare. Astfel, pe 5 iulie a.c. a fost promulgata legea fatadelor, potrivit careia proprietarii cladirilor ce prezinta un grad avansat de degradare sunt obligati sa-si renoveze fatadele pe cont propriu. Alte premise de dezvoltare sunt date si de noile cerinte UE privind renovarea a 3% din suprafetele cladirilor publice in fiecare an, cu scopul scaderii consumului de energie, precum si eliminarea subventiilor la incalzire, care necesita o termoizolare buna a locuintelor, avand in vedere faptul ca acest proces scade cu 30% consumul de resurse si, implicit, valoarea facturilor. Potrivit datelor oficialilor Duraziv, numai in ultimele doua luni s-au inregistrat peste 400 de cereri de debransare numai in Bucuresti. Informatii suplimentare, la www.duraziv.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter