RO EN
Košík je prázdný

TERAPLAST: Pretul materiilor prime se va majora in continuare

 
In primul semestru al anului in curs, compania Teraplast a inregistrat o crestere de 19% a cifrei de afaceri, fata de aceeasi perioada din 2009, in pofida conditiilor dificile de pe pietele de instalatii si constructii. Totodata, profitul net al Teraplast s-a situat la un nivel de 92% din valoarea obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut, fiind influentat de majorarea cheltuielilor cu amortizarea, aferente investitiilor care au fost puse in functiune in anul 2009 si nu au putut fi utilizate la capacitate maxima, datorita climatului economic actual, marcat de o acuta lipsa de lichiditate. Acest indicator a mai fost influentat de faptul ca a existat o presiune puternica asupra pretului de vanzare, astfel incat nu s-a reusit absorbtia, in intregime, a cresterii de pret a materiilor prime in costul final de livrare.
Investitii de circa 8 milioane de lei
In prima jumatate a anului 2010, compania a alocat fonduri de aproximativ 8 milioane de lei pentru relocarea si dezvoltarea tehnologica din Parcul Industrial de la Saratel. In primele sase luni din 2010 compania Teraplast a finalizat relocarea tuturor capacitatilor de productie din Bistrita la Saratel, investitiile totale realizate din momentul inceperii constructiei noilor fabrici de la Saratel (2007) pana in momentul in care s-a finalizat mutarea, fiind de peste 26 milioane de euro. “Pe parcursul primului semestru din 2010 am reusit sa obtinem rezultate bune, in pofida faptului ca evolutia pietei constructiilor si a mediului economic nu s-a imbunatatit. La fel ca in primele trei luni ale anului si in al doilea trimestru au existat probleme pentru domeniul in care activam, din cauza intarzierilor cu care s-au facut platile pentru proiectele publice deja realizate, a lipsei de finantare din partea institutiilor bancare pentru proiectele private, precum si a dificultatii cu care institutiile statului au accesat cofinantarea pentru proiectele de interes public. Cu toate acestea am reusit sa obtinem o crestere de 19% a cifrei de afaceri si, mai mult decat atat, am finalizat procesul de relocare tuturor capacitatilor de productie din Bistrita la Saratel. In prezent, dispunem de cele mai noi tehnologii de fabricatie si ne propunem sa continuam dezvoltarea noului centru industrial”, a declarat Florin Urite, director general al Teraplast.
Perspective pentru a doua parte a anului in curs
Pentru a doua jumatate a anului 2010, reprezentantii Teraplast previzioneaza ca pretul materiilor prime(PVC, PE si PP) isi va continua trendul crescator, cel putin in primele doua luni din semestrul al doilea, ca urmare a lipsei de disponibilitate pentru unele materii prime de origine petroliera. De asemenea, se estimeaza ca, la mijlocul perioadei de referinţă, va urma o stabilizare, care in mod inevitabil va determina o scadere a pretului spre finele anului. “Pentru a doua jumatate a acestui an ne asteptam la o perioada destul de tensionata, in cazul in care datoriile companiilor de constructii din domeniul infrastructurii nu vor fi achitate de catre institutiile statului. De altfel, se simte o scadere a ritmului de achizitii pentru lucrari de infrastructura, datorata pe de o parte perioadei de concedii, iar pe de alta parte, prudentei pe care firmele de constructii o manifesta in privinta demararii de noi lucrari sau continuarii proiectelor incepute, ca urmare a incertitudinii incasarilor. Astfel ca, desi exista proiecte, firmele de constructii se confrunta cu un risc de blocaj financiar, ca urmare a lipsei de lichiditati din piata”, au precizat reprezentantii firmei. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro 
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter