RO EN
Košík je prázdný

SIGNIFY: Creste interesul pietei pentru sisteme de iluminat verde si inteligent

Piata de iluminat din Romania are perspective mari de crestere, aceasta reprezentand o oportunitate tot mai atractiva inclusiv datorita IoT, care permite dezvoltarea unor solutii de iluminat inteligente pentru spatii comerciale, cladiri de birouri, orase si locuinte casnice. Totodata, un potential mare de crestere in domeniu este generat si de iluminatul public, multe licitatii urmand a fi atribuite in 2022, spune Razvan Copoiu, CEO Signify Romania si Europa de Sud-Est (fosta Philips Lighting). In acest context, business-ul Signify in Romania se va inscrie pe o traiectorie ascendenta in 2021, dupa un an 2020 provocator. In noua realitate economica, Signify este un promotor al iluminatului inteligent si sustenabil, adaptat erei Green Deal, prin programe de tipul Green Switch, dar si epocii digitale, prin furnizarea de sisteme de iluminat inteligent, conectate la platforma Interact.
Signify Romania face parte din grupul olandez Signify, cu vanzari de 6,5 miliarde euro realizate in 2020, aproximativ 39.000 de angajati si o prezenta extinsa in peste 70 de tari.
Interviu cu Razvan Copoiu, CEO Signify Romania si Europa de Sud-Est si manager cu o experienta profesionala de peste 20 de ani in domeniul energetic si industrial.
 
- Ce perspective exista pe piata sistemelor de iluminat in urmatorii ani, avand in vedere noile trenduri de sustenabilitate si digitalizare?
- Dupa cum am avut ocazia sa constatam cu totii, 2020 a fost un an greu, plin de provocari, in care foarte importante au fost flexibilitatea si adaptabilitatea. Criza provocata de coronavirus a reprezentat un soc major pentru intreg globul, afectand nu numai viata oamenilor, ci si intreaga economie mondiala. In 2021, vanzarile si-au revenit, dar in continuare exista o intarziere a alocarii fondurilor de la bugetul de stat pentru sectorul public. Multe licitatii de iluminat public vor fi finalizate in 2022. Militam pentru iluminatul eficient si de calitate, astfel incat sa putem imbunatati viata oamenilor si sa avem un impact pozitiv asupra planetei. De-a lungul ultimilor 130 de ani, Signify, anterior Philips (rebranding-ul s-a facut in 2018), a deschis calea multor descoperiri-cheie din domeniul iluminatului sustenabil, fiind o forta motrice in spatele multor inovatii tehnologice de top, inclusiv LED. Solutiile noastre, indiferent carui sector se adreseaza, ajuta clientii sa micsoreze consumul de energie, sporesc eficienta si aduc beneficii prin serviciile de control inteligent al iluminatului. In aceasta noua realitate, cu ajutorul programului nostru Green Switch, de trecere la o economie sustenabila, si corelat cu Initiativa Europeana "Green Deal", dorim sa contribuim la tranzitia Romaniei catre un viitor mai verde, mai inteligent si mai bun pentru generatiile actuale si urmatoare. Iluminatul conectat LED ofera una dintre cele mai simple (si adesea trecute cu vederea) solutii pentru a reduce emisiile de gaze de sera. Mai mult, daca adaugam si capacitatile IoT la infrastructura de iluminat conectat, viitorul inteligent va deveni rapid o realitate.
 
- Cum evolueaza vanzarile companiei, in acest context?
- Chiar daca 2020 nu s-a incheiat la nivelul financiar planificat initial, faptul ca am putut dezvolta noi produse si solutii inovatoare ne face sa concluzionam ca a fost un an bun pentru Signify. Desi industria de iluminat a fost afectata de pandemie, noi am reusit sa ne mentinem performantele financiare aproape de cifrele din 2019, datorita unei politici comerciale ferme si predictibile a managementului preturilor, dar si prin optimizarea unor procese si costuri interne la care angajatii au aderat fara ezitare, si as vrea sa le multumesc pe aceasta cale pentru solidaritate si pentru intelegerea situatiei. In 2021 estimam o crestere considerabila a cifrei de afaceri fata de 2020.
 
- Ce impact a avut pandemia de Covid-19 asupra activitatii companiei?
- Consideram ca este datoria noastra, a tuturor, sa ne asumam responsabilitatea de a ajuta la solutionarea problemelor cauzate de pandemie. Principala noastra preocupare la nivel global a fost legata de contextul creat de criza sanitara si anume dezvoltarea tehnologiei UV-C, care dezinfecteaza aerul si suprafetele cu ajutorul razelor din spectrul ultraviolet. Utilizata deja de oamenii de stiinta de peste 40 de ani, lumina ultravioleta UV-C este un dezinfectant cunoscut pentru aer, suprafete si apa. Toate bacteriile si virusurile testate pana in prezent raspund la radiatiile UV-C. Signify este de multi ani lider in domeniul tehnologiei UV si are o experienta dovedita in dezvoltarea de aplicatii si de produse UV-C inovatoare. In testele de laborator, sursele noastre de lumina UV-C au inactivat virusul SARS-CoV-2 in proportie de 99%, pe suprafete cu un timp de expunere de 6 secunde, iar in aer dupa o expunere de 10 minute.
 
- Care au fost cele mai mari proiecte pe care le-ati dezvoltat anul trecut si in 2021?
- Iluminatul conectat, inteligent, imbina iluminatul cu LED si conectivitatea in cloud, pentru a transforma lumina in ceva mai mult decat o simpla functie de iluminat. Prin iluminatul conectat se pot realiza economii de pana la 80% comparativ cu iluminatul conventional, prin controlul la distanta si managementul informatiilor in timp real despre starea si functionarea sistemului de iluminat, prin functia de colectare si partajare a datelor. Astfel, ajungem la adevaratul concept de "smart", indiferent daca vorbim de smart city sau smart home, concept care presupune conectarea tuturor sistemelor cu diferite functionalitati (iluminat, HVAC, control trafic etc.) intr-o singura platforma, care poate controla totul prin aceeasi interfata. Platforma dezvoltata de Signify se numeste Interact si poate conecta sisteme "third party" pentru un control integrat si cu beneficii extinse. In 2021, am crescut vanzarile sistemelor de iluminat inteligent, conectate la platforma cloud Interact. Acesta este viitorul, si vom continua sa fim lideri in acest domeniu. De asemenea, pe termen mediu si lung, pe piata de iluminat vom oferi in curand noi modele de servicii in livrare, operatiuni si intretinere, cum este Lighting as a Service (LaaS), care promoveaza sustenabilitatea pe intreaga durata de viata a produselor de iluminat.
 
- Ce obiective aveti stabilite pe termen scurt si mediu?
- Signify, in calitate de companie care are un istoric puternic de sustenabilitate si care a atins neutralitatea emisiilor de carbon anul trecut (zero emisii), vine in intampinarea obiectivelor legate de schimbarile climatice si de mediu adresate prin programul european Green Deal si preluate la nivel de tara prin Planul National de Redresare si Rezilienta, cu cateva solutii smart pentru a raspunde acestor provocari. Astfel, promovam iluminatul inteligent stradal (smart city), dar si in cladiri (smart building/ smart home), derulam proiecte pentru educarea factorilor de decizie si a celor tehnici in ceea ce priveste importanta calitatii luminii, dar si asupra posibilitatii de construire a unor identitati personalizate pentru orase si locuitorii acestora prin iluminat arhitectural interactiv si, nu in ultimul rand, lansam permanent solutii noi. Un exemplu ar fi corpurile de iluminat inteligente cu panouri fotovoltaice, ce pot functiona independent de reteaua de alimentare cu energie electrica, asigurand o stocare a energiei solare pentru 3-5 zile, dar si sistemele hibride, care preiau din sistem energie pe perioade mai lungi, fara prezenta razelor solare.
 
- Ce dificultati intampinati in activitatea cotidiana?
- Capacitatea noastra de a ne adapta cerintelor pietei ne-a ajutat, pana acum, in depasirea tuturor dificultatilor survenite si, pentru ca am avut mereu in centrul preocuparilor noastre dorinta de a veni in intampinarea nevoilor clientilor si partenerilor nostri, am incercat sa nu producem schimbari care sa perturbe activitatea. In ceea ce priveste provocarea generata de cresterile generalizate de preturi din ultima perioada, ne dorim sa putem mentine cat mai mult timp nivelul actual al preturilor, dar aceasta va depinde foarte mult de costurile componentelor, in special influentate de cotatiile majorate ale metalului din ultima perioada, dar si de criza actuala de transport pe piata de containere.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter