Vanzarile diviziei de iluminat din cadrul grupului olandez Royal Philips au ajuns la 7,4 miliarde euro la finele anului trecut, circa 48% din total datorandu-se comercializarii de sisteme ce utilizeaza tehnologia LED, respectiv 3,2 miliarde euro. Potrivit datelor companiei, vanzarile de corpuri de iluminat cu LED au crescut cu 26% fata de nivelul din 2014, in contextul in care rentabilitatea diviziei a crescut considerabil. "Performantele foarte bune ale vanzarilor de sisteme LED sunt incurajatoare, cu evolutii semnificative atat la nivelul vanzarilor, cat si al profitului, chiar si in pofida unei eroziuni a preturilor de comercializare, determinat de noile tehnologii. In ultimul trimestru al anului trecut, divizia Philips Lighting a incheiat parteneriate cu mari grupuri internationale precum Cisco sau SAP, pentru lansarea de noi solutii pentru iluminatul cladirilor de birouri, respectiv a celui stradal, public. Pentru perioada urmatoare ne-am propus sa imbunatatim marjele diviziei de iluminat, prin extinderea cotei sistemelor cu LED, ce vor inlocui, treptat, solutiile conventionale din intreaga lume", a declarat Frans van Houten, CEO al grupului olandez.
Circa 4% din vanzarile anuale ale Philips Lighting sunt directionate catre activitatile de cercetare si dezvoltare (R&D).
Conform datelor grupului, piata globala de iluminat, evaluata la peste 65 miliarde euro, are un potential de crestere cuprins intre 2% si 4% anual pana in 2019, cand va ajunge la 75-78 miliarde euro. Cea mai importanta evolutie va fi consemnata tot pe segmentul sistemelor cu tehnologie LED.
La nivel de grup, vanzarile totale raportate de Royal Philips in 2015 cumuleaza 24,2 miliarde euro, in crestere cu 2% fata de nivelul anului anterior, aportul majoritar datorandu-se, preponderent, diviziei de tehnologii medicale. Totodata, profitul net al companiei s-a plasat la 659 milioane de euro, cu peste 60% peste nivelul din 2014.
Pentru 2016, conducerea grupului estimeaza evolutii modeste ale vanzarilor tuturor diviziilor.