RO EN
Košík je prázdný

PORR Construct a realizat 55% din lucrarile Sectiunii 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti

PORR Construct a inceput lucrarile la Tunelul Tigveni, de la Momaia, primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,3 kilometri, iar la constructie lucreaza, non-stop, doua echipe concomitent. Tunelul va avea doua galerii, construite in paralel, iar fiecare dintre acestea va avea doua benzi de circulatie plus una de urgenta. Lucrarile au inceput in urma cu aproximativ o saptamana si, potrivit autoritatilor locale, deja au fost forati aproximativ 40 de metri.
"La acum evolueaza lucrarile sunt sanse concrete ca termenul din contract pentru tronsonul Pitesti-Curtea de Arges sa fie respectat. Poate ca vom putea circula, cel putin partial, chiar mai devreme mai ales ca (…) vorbim de o investitie strategica pentru care vor fi alocate fara retineri sursele financiare", a declarat Ion Minzina, presedintele Consiliul Judetean (CJ) Arges.
 
 
PORR Construct a inaintat cu lucrarile pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, la 55% din proiect.
"Lucrurile inainteaza foarte bine, sunt undeva pe la 55% ca progres. Au mers in acest an foarte bine, ceea ce ne face optimisti pentru anul viitor ca ar putea termina, daca nu tot, macar tronsoane din acest traseu de 30 de kilometri, cel putin in zona Bascov - Manicesti. Sper sa mentina aceasta companie ritmul pe care l-au avut anul acesta si anul viitor. Daca vor face acest lucru, o sa avem o surpriza placuta, chiar daca termenul din contract este 2025 pe Pitesti-Curtea de Arges", a declarat Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
 
 
Cu prilejul startului lucrarilor tunelului de la Momaia, reprezentantii PORR Construct au precizat:
"Un moment-simbol pentru noi si incarcat de emotii pentru cei aproximativ 300 de colegi - inceperea oficiala a lucrarilor de sapatura la primul tunel rutier de autostrada din Romania. Conform traditiei, a fost organizata o ceremonie de binecuvantare a tunelului, sub patronajul Sfintei Barbara, ocrotitoarea minerilor si tunelistilor. Tot traditia spune ca fiecare tunel are nevoie de o protectoare, iar aceasta misiune i-a revenit colegei noastre, Daniela Luca (Dascalescu), Manager Comercial in cadrul proiectului. Ea a fost prima persoana care, intr-un gest simbolic, a dat startul lucrarilor de excavare a tunelului ce ii va purta numele".
Autostrada Sibiu - Pitesti ar urma sa aiba o lungime de peste 122 de km si este impartita in 5 sectiuni, urmand a lega Centrul si Vestul Romaniei de reteaua europeana de autostrazi, fiind o parte importanta a Coridorului 4 Paneuropean.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter