RO EN
Košík je prázdný

Ordin de incepere a proiectarii si executiei structurii la Magistrala M6 de metrou

Lucrarile la magistrala de metrou 1 Mai - Aeroportul Otopeni vor incepe curand, in conditiile in care un singur aviz de utilitati mai trebuie obtinut de la Primaria Capitalei, a declarat, marti, Mihai Barbu, presedintele Consiliului de Administratie al Metrorex. "Lucrarile vor incepe cat de curand posibil. Mai este de obtinut un singur aviz, un aviz de utilitati de la Primaria Capitalei, pentru coordonarea utilitatilor, si apoi pot incepe lucrarile pentru constructia metroului pe tronsonul Tokyo, adica Mall Baneasa - 1 Mai (sectiunea de sud - n. r.). Lucrarile vor incepe de undeva dintr-o parcare din spatele magazinului Ikea, zona comerciala Baneasa. Un utilaj a ajuns deja in Bucuresti. El este demontat, urmeaza sa se monteze acolo de unde incepe foratul si apoi va trebui sa ajunga si al doilea utilaj de foraj, care va incepe imediat dupa ce primul sapa o lungime de 200 metri - asa ne-a spus constructorul, asta va spun si eu dumneavoastra - si vor merge in paralel cele doua tunele pana la statia 1 Mai", a sustinut Barbu, care a participat la deschiderea Summitului Zilelor Feroviare, organizat de Club Feroviar, in parteneriat media cu Agerpres.
 
 
Jurnalul de Afaceri si Railway. Potrivit acestuia, partea de executie de structura, conform contractului, trebuie sa dureze 36 de luni. "Apoi urmeaza partea de arhitectura si apoi achizitia de trenuri, toate procedurile fiind in derulare la aceasta ora. Va fi o alta procedura si un alt contract pentru lucrarile de arhitectura", a spus presedintele CA al Metrorex. Intrebat daca exista o data estimativa pentru inceperea lucrarilor, Mihai Barbu a dat asigurari ca avizul de la Primaria Bucuresti va fi dat foarte curand. "Ordinul de incepere a lucrarilor s-a dat pentru executie. Trebuie sa inceapa, dupa ce obtin toate avizele. Ei ne-au spus ca il vor lua foarte curand, dar ceea ce este important de spus: cadrul legislativ s-a imbunatatit, autorizatia de construire o elibereaza acum Ministerul Transporturilor, ceea ce se va intampla foarte repede. Deci, imediat dupa obtinerea avizului, obtin autorizatia de construire si pot incepe lucrarile de structura", a explicat el.
In ceea ce priveste sectiunea de nord a Magistralei M6 de metrou, Tokyo - Aeroportul Otopeni, ordinul de incepere a lucrarilor de structura a fost dat pe 2 octombrie, iar termenele contractuale vor fi de 48 de luni de la aceasta data. "Pentru portiunea de la Tokyo, de la Baneasa la Otopeni, ordinul de incepere a lucrarilor de structura s-a dat deja, pe data de 2 octombrie incep lucrarile de proiectare si apoi lucrarile de executie de structura. Deci, intai proiectarea si apoi lucrarile de executie pentru structura. Termenele contractuale sunt aceleasi ca si la primul tronson 48 de luni de la ordinul de incepere a lucrarilor. Deci 12 proiectarea si 36 executia", a adaugat Mihai Barbu. Contractul in valoare de 1,28 miliarde de lei (fara TVA) pentru proiectarea si executia sectiunii Tokyo - Aeroport Otopeni a Magistralei 6 de metrou a fost atribuit unei asocieri de constructori si proiectanti din Turcia, a anuntat pe 28 februarie 2023 pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, lotul 1.2 (Tokyo - Aeroport Otopeni) al M6 va avea o lungime de 7,6 km. Finantarea contractului este asigurata din fonduri de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile, iar lucrarile sunt programate sa dureze 48 luni de la data emiterii Ordinului de Incepere. "Vor fi realizate 6 statii de metrou: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni. Dupa finalizare, acest lot va completa traseul Magistralei 6 de metrou si va asigura legatura intre actuala statie de metrou 1 Mai existenta si Aeroportul Otopeni", a notat Grindeanu.
 
Sectiunea de sud va avea urmatoarele statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Tokyo. Intreaga Magistrala 6 a metroului bucurestean va avea o lungime de 14,2 km si 12 statii de metrou. Potrivit unui comunicat al Metrorex, castigatorul licitatiei restranse organizata pentru atribuirea contractului de achizitie sectoriala avand ca obiect: "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Magistrala 6 1 Mai - Otopeni). Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni" este Asocierea Gulermak Aazir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Somet SA. Sursele de finantare ale contractului sunt bugetul de stat si fonduri externe rambursabile - credit extern JICA. Proiectul Magistrala 6 "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda" contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale si imbunatatirea mediului urban, prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere si a poluarii aerului, fiind un proiect de utilitate publica de interes national.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter