Lucrarile la podul suspendat de la Braila au ajuns la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurari ca pana la sfarsitul anului se va putea circula pe el, a scris pe pagina sa de Facebook ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, citat de Agerpres.
"Inca un segment de tablier a ajuns pe santierul Podului Suspendat de la Braila! Este al patrulea din cele 86 de segmente si urmeaza sa fie montat in capatul dinspre Jijila al podului (judetul Tulcea). Greutatea fiecarui segment de tablier metalic este cuprinsa intre 180 de tone si 300 de tone", a notat Grindeanu.
Potrivit acestuia, dupa ce vor fi montate, toate cele 86 de tabliere ale podului vor cantari 21.000 de tone.
"Lucrarile au ajuns acum la un stadiu fizic de 60%, iar constructorii au dat asigurari ca pana la sfarsitul anului se va putea circula pe pod", a spus seful de la Transporturi.
Constructorii care lucreaza la pod au ridicat primul segment de tablier metalic in urma cu aproape o luna, dupa ce, pe 15 februarie, acesta - primul din cele 86 de segmente care vor forma structura suprafetei de rulare a podului - a iesit pe portile Santierului Naval Braila, unde a fost realizat.
Informatia a fost facuta publica pe 15 februarie pe contul de Facebook "Pod Suspendat Braila", pagina dedicata constructiei acestui obiectiv, care ofera informatii, fotografii si filmari.
Segmentele tablierului care vor forma calea de rulare a podului sunt construite la Santierul Naval Braila, lungimea unui segment fiind de 25 metri, iar greutatea de 250 de tone.
"In total sunt 80 de segmente de tablier, care vor fi sudate intre ele si vor forma calea de rulare a podului", potrivit informatiilor oferite AGERPRES de reprezentantul constructorului, ing. Viorel Esanu.
Traficul rutier este deviat pe DN 22B - Soseaua Dig Braila - Galati timp de aproximativ trei luni, incepand cu data de 12 februarie 2022, in vederea executarii lucrarilor de montare a tablierului la podul suspendat peste Dunare.
"Incepand cu data de 12.02.2022, in zona ancorajului pod Braila, respectiv accesul constructorului catre turnul Braila, vor fi impuse restrictii de circulatie prin limitarea vitezei si devierea tuturor vehiculelor prin 'drumul de serviciu' construit provizoriu. Aceste restrictii vor fi mentinute pana la finalizarea montarii segmentelor de tablier, aproximativ trei luni", a informat Esanu.
Licitatia pentru realizarea Podului suspendat peste Dunare, cea mai mare lucrare de infrastructura din Romania din ultimii 30 de ani, a fost castigata, in ianuarie 2018, de asocierea a doua firme - una din Italia si cealalta din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea sa se finalizeze in 2023, in conditiile in care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru executie.
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile in valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regionala, bani care vor fi folositi atat pentru construirea podului, cat si pentru realizarea unei retele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legatura cu podul.
Podul suspendat peste Dunare va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezinta deschiderea centrala, la care se adauga doua deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Braila si 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizarii, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale si al lungimii.
Latimea totala va fi 31 de metri si va cuprinde patru benzi de circulatie a cate 3,50 metri latime fiecare, patru benzi de incadrare a cate 0,5 metri latime fiecare, doua acostamente de 1,50 metri latime si o zona mediana cu latimea de 3 metri. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele urmand sa aiba 2,80 metri fiecare.