RO EN
Košík je prázdný

METROREX vrea sa puna in functiune Magistrala 6 de metrou in anul 2027

Punerea in functiune cu calatori a magistralei de metrou M6 va avea loc in anul 2027, iar in perioada urmatoare va fi lansata in SEAP documentatia pentru lucrarile de arhitectura, calea de rulare, instalatiile electromecanice si curenti slabi, iar pana la sfarsitul anului procedura pentru sistemul de automatizare a traficului, precum si achizitia a 12 trenuri de metrou care vor deservi aceasta linie, a declarat, marti, directorul general al Metrorex, Mariana Miclaus.
Declaratia a fost facuta la conferinta de semnare a contractului "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni) - proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni", cu Asocierea Gulermak AAir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Somet SA.
"Doresc sa precizez ca acest contract are o durata de 48 de luni de la semnare, cu o perioada de proiectare. De asemenea, pentru Lotul 1.1 proiectare si executie lucrari de structura de rezistenta (1 Mai - Tokyo - n. r.) perioada de executie este tot de 48 de luni. Orizontul de timp pentru finalizarea intregii Magistrale 6 si nu numai a lucrarilor de structura de rezistenta este anul 2027. Vreau sa va spun ca anul trecut, dupa cum bine cunoasteti, pe 8 Martie, de Ziua Femeii, am semnat contractul pentru lucrari de structura de rezistenta pentru Lotul 1.1. Astazi, de Ziua Tineretului, avem un metrou tanar, este 2 mai, si am semnat contractul pentru lotul 1.2. Vreau sa va spun ca sunt multumita din punct de vedere profesional ca am reusit in cursul acestui mandat interimar de director general sa-mi vad un vis implinit si anume acela de a avea lucrarile de structura de rezistenta pana la Aeroportul International Henri Coanda, respectiv finalizarea contractarii tuturor lucrarilor de la 1 Mai pana la statia Aeroport International Henri Coanda. In perioada urmatoare, va fi lansata, este incarcata in SEAP, documentatia pentru lucrarile de arhitectura, cale de rulare, instalatii electromecanice si curenti slabi, urmand ca pana la sfarsitul anului sa lansam si procedura pentru sistemul de automatizare a traficului, precum si achizitia a 12 trenuri de metrou care vor deservi Magistrala 6 de metrou. Deci, orizontul de timp este anul 2027 si ne vom incadra, astfel incat in 2027 sa avem o punere in functiune cu calatori a Magistralei 6", a spus Miclaus.
Prezent la eveniment, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a multumit Guvernului Japoniei pentru "intelegerea de care a dat dovada in toti acesti ani", iar partenerilor japonezi pentru "intelepciunea de a trece peste sincopele administrative ale Guvernului Romaniei din 2021", cand acest proiect nu a mai fost considerat o prioritate.
"Dupa atatia ani, s-a reusit in sfarsit sa se semneze acest contract, ceea ce e un lucru foarte bun. Cred ca se discuta de peste 10 ani, poate chiar mai bine de acest contract. In sfarsit, acest lucru e realizat, cu toate oprelistile din ultimii ani si anume acea oprire in suspendare a acestui proiect din anul 2021, dar care a fost depasita. Tin sa multumesc partenerilor japonezi pentru faptul ca au avut intelepciunea sa treaca peste sincopele administrative ale Guvernului Romaniei din 2021, cel putin daca vorbim despre ultimele sincope, cand acest proiect nu a mai fost considerat o prioritate pentru noi. E bine ca in sfarsit se intram in linie dreapta. Inca o data multumiri Guvernului Japoniei pentru intelegerea de care au dat dovada toti acesti ani. Sunt convins ca acest proiect va fi unul de succes. Tot ce tine de M6, prima sectiune, probabil undeva in luna iunie se va da ordinul de incepere de lucrari, executia efectiva, pentru ca s-a incheiat partea de proiectare. Deci, undeva in luna iunie, vom avea parte de executie pe primul tronson, cel care este finantat astazi din POIM si va fi fazat pe POT", a spus Grindeanu.
Seful de la Transporturi a sustinut ca a primit asigurari de la ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Marcel Bolos, ca una din schimbarile din PNRR acceptate de Comisia Europeana se refera la transferul finantarii de la M4 la M6.
"Eu sper ca tot ceea ce am incercat de 1 an de zile, si anume transferul acestei sectiuni de pe POIM sau POT pe PNRR, sa se si intample si semnalele sunt pozitive. La ultima sedinta de guvern, domnul ministru Bolos m-a asigurat ca una din schimbarile deja acceptate de Comisia Europeana in PNRR este acest schimb intre M4 si M6. Asta este un lucru deja acceptat de catre Comisie ca schimbare in PNRR. Deci, vorbeam de primul tronson, unde in iunie vor incepe lucrarile, si de acest al doilea, care are o durata - acest contract - de 48 de luni. De asemenea, tot sase statii ca si pe primul tronson, si care va lega statia Tokyo de Aeroportul Otopeni. Noi consideram ca o capitala europeana, asa cum este Bucurestiul, nu poate sa nu aiba o legatura cu orasul, in speta cu centrul Bucurestiului, sa lipseasca de fapt o legatura cu metroul. De aceea, acest proiect il consideram extrem de important. Finantarea exista pe ambele tronsoane. Constructorii si pe primul tronson si pe al doilea au experienta necesara in a face aceste proiecte", a mai spus Grindeanu.
La randul sau, Tatsuo Kitagawa, adjunctul sefului de misiune al Ambasadei Japoniei in Romania, a transmis un mesaj din partea ambasadorului Japoniei, Hiroshi Ueda, in care acesta se declara incantat de proiectul liniei de metrou M6 a "atins o etapa semnificativa".
"Va multumesc ca m-ati invitat sa sarbatoresc astazi, alaturi de dvs., ceremonia de semnare a unui contract atat de important, un contract, care va duce portiunea de nord a liniei de metrou M6 pana la destinatia sa finala, Aeroportul International Henri Coanda. Linia de metrou M6 este un proiect deosebit, un simbol al prieteniei centenare dintre Japonia si Romania pentru ca, dupa cum stiti, Japonia a oferit Romaniei pentru acest proiect ultimul sau imprumut de tip Yen Loan. Astfel, in 2010, Agentia de Cooperare Internationala a Japoniei (JICA) a acordat Guvernului Romaniei un imprumut de aproximativ 41,87 miliarde de yeni japonezi sau, la acea vreme, aproximativ 330 de milioane de euro, in scopul exclusiv al construirii liniei de metrou M6. Sunt foarte incantat sa vad progresele minunate care au fost facute pana acum", se arata in mesaj.
Reprezentantii Metrorex au semnat marti contractul ce are ca obiect: "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda. (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni). Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni", cu Asocierea Gulermak AAir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.-Somet SA.
Valoarea contractului este de 1.278.415.271 lei, fara TVA, iar sursele de finantare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat si fonduri externe rambursabile - credit extern JICA, in baza acordului de imprumut ROM-P5, ratificat prin Legea nr. 228/2010.
Potrivit Metrorex, durata estimata a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Incepere. Contractul a fost atribuit prin procedura de licitatie restransa, in SEAP, pe baza criteriului de atribuire "Cel mai bun raport calitate - pret".
Sectiunea de Nord, Tokyo - Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 km si 6 statii cu urmatoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni) si face parte din Proiectul Magistrala 6 "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda".
Proiectul Magistrala 6 "Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda" are o lungime totala de 14,2 km si 12 statii de metrou, si va fi deservit de un numar de 12 trenuri noi de metrou. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter