RO EN
Košík je prázdný

CLUJ: Constructia metroului si a trenului metropolitan costa peste un miliard de euro

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a semnat ieri contractul pentru elaborarea studiilor si documentatiilor aferente proiectului de dezvoltare a retelei de metrou si a liniei ferate metropolitane din Cluj, cu asocierea formata din companiile SWS Engineering SPA, Systra si Metrans Engineering. Valoarea contractului este de 7 milioane de euro.
"Este cel mai important si mai consistent proiect de infrastructura al Clujului din intreaga lui istorie si primul de metrou, dupa Bucuresti. Am trecut, practic, la penultimul pas, pentru ca ultimul este licitatia de proiectare si executie a metroului. (...) Este un proiect mare, de peste un miliard de euro, care are doua componente. Prima include utilizarea caii ferate existente, cum este, de exemplu, cea dintre Huedin si Dej, care acopera raza judetului Cluj. Noi studiem de acolo un interval de 43 de kilometri, de la Nadasel la Bontida, pentru a putea implementa proiectul trenului metropolitan cu mai multe statii fata de cele existente. Deci, utilizand calea ferata existenta, care va fi modernizata pana in 2023 printr-un alt proiect european de peste un miliard de euro, prin electrificarea caii ferate de la Cluj la Oradea, se va ajunge intr-o ora si 40 min, fata de 3 ore in prezent. Creem niste statii intermediare in Baciu, pe raza municipiului Cluj-Napoca, la Parcul Tetarom (la Taietura Turcului), dupa aceea o zona intermediara la Podul IRA (intre gara si aeroport), dupa care la aeroport o alta statie, tocmai pentru a conecta gara de aeroport. Cea de-a doua componenta este metroul, care este integrat de la Gilau, la podul IRA (20 km)", a declarat primarul Emil Boc intr-un interviu online pentru Vocea Transilvaniei.
Alaturi de noua centura metropolitana a Clujului (38 km), care se afla in etapa de exproprieri si a procedurilor premergatoare demararii constructiei, urmand a fi gata in 2023, zona metropolitana Cluj va dispune de o conectivitate foarte buna, feroviara si rutiera, pe o raza de circa 100 de kilometri.
Asocierea SWS Engineering SPA - Systra - Metrans Engineering va trebui sa elaboreze documentatiile pentru trenul metropolitan in termen de 14 luni, iar pe cele ale liniei de metrou, in 26 de luni.
Dupa aceasta etapa vor fi organizate licitatiile de proiectare si executie.
"Intre timp, vom atrage resurse europene, pentru ca cea mai mare parte din bani va veni din fonduri europene", a mai spus Emil Boc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter