RO EN
Košík je prázdný

TERASTEEL se orienteaza catre achizitii si optimizarea proceselor prin digitalizare

Piata de panouri termoizolante a depasit pragul de 200 de milioane de euro in 2021, potrivit datelor companiei TeraSteel, unul dintre principalii producatori specializati din Europa Centrala si de Est.. In 2022, dupa un prim trimestru in care s-a inregistrat o crestere a investitiilor in dezvoltarea de noi spatii industriale, ce a impulsionat piata de profil, in partea a doua a anului producatorii remarca o prudenta mai mare a investitorilor in ceea ce priveste lansarea de proiecte mici si mijlocii. In acest context, Cosmin Patroiu, CEO la TeraSteel, estimeaza o scadere a pietei din punct de vedere cantitativ, care va fi compensata, insa, valoric, datorita cresterilor de preturi.
"Rapiditatea construirii si beneficiile tehnice aferente spatiilor dezvoltate cu panouri termoizolante, cumulate cu dezvoltarea spatiilor industriale, cladirilor agricole si expansiunea jucatorilor internationali in ceea ce priveste cladirile comerciale, au facut ca aceasta piata sa fie pe trend crescator an de an. Cu toate acestea, numarul spatiilor industriale pe mia de locuitori in Romania este, inca, sub media regionala. Consumul cel mai mare ramane cel de panouri cu miez de spuma rigida poliuretanica de tip PUR, dar putem observa o crestere a preferintei pentru panouri cu miez de spuma poliizocianurata de tip PIR, care ofera o rezistenta si o reactie superioara la foc. Pentru proiectele de anvergura se prefera materiale ce asigura cladiri sustenabile, eficiente energetic, chiar daca preturile de constructie sunt mai mari. Costurile ulterioare de mentenanta sunt mult diminuate, astfel incat beneficiarii isi amortizeaza investitia intr-un timp mai scurt, ofera angajatilor conditii mai bune si bineinteles protejeaza si mediul inconjurator Un segment de nisa in curs de dezvoltare este cel al cladirilor verzi, sustenabile si eficiente energetic care presupun investitia in materiale si sisteme de incalzire si ventilatie premium", a declarat Cosmin Patroiu.
 
 
In acest context, activitatea TeraSteel se concentreaza pe achizitii si optimizarea proceselor interne, prin digitalizare.
"Este un an in care strategiile pe termen lung nu mai functioneaza, iar adaptarea devine esentiala. Cuvantul de ordine este impredictibilitatea, in tot ceea ce inseamna stocurile de materii prime, preturile acestora si dezvoltarea de noi proiecte, in actualul context macroeconomic. Flexibilitatea, creativitatea si agilitatea in business vor desemna castigatorii in domeniul materialelor de constructii. Obiectivele noastre sunt de a ramane aproape de partenerii nostri si de a asigura produse pe santiere in timp util si la preturi competitive. De asemenea, prin proiectul Planet Passionate, facem pasi importanti in directia sustenabilitatii, deoarece avem un plan de actiuni concrete pentru urmatorii 5 ani, ce vizeaza: reducerea amprentei de carbon in atmosfera, folosirea energiei din surse regenerabile, optimizarea consumului de apa si reciclarea materiilor in natura, respectiv folosirea de materii prime reciclate", a precizat Cosmin Patroiu.
 
Jumatate din productie se exporta
In prezent, peste 50% din productia TeraSteel ajunge in peste 25 de tari europene, principalele piete de desfacere fiind Ungaria, Serbia, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Muntenegru, Macedonia, Bosnia si Republica Moldova.
"In perioada imediat urmatoare, obiectivele noastre vizeaza consolidarea pozitiei TeraSteel in tarile in care suntem prezenti. Totodata, cifra de afaceri din primele 6 luni este in linie cu obiectivele setate si estimam atingerea targetului de business pentru anul in curs", a declarat managerul TeraSteel.
Compania are mai multe proiecte pe care le trateaza cu prioritate: digitalizarea proceselor interne, extinderea capacitatilor de productie, diversificarea mixului de produse si dezvoltarea constanta a echipelor. Aceste proiecte ne asigura o dezvoltare sustenabila a businessului si aduc valoare adaugata pentru clienti", a mai spus Cosmin Patroiu.
 
 
TeraSteel este o companie dinamica, cu un ritm de dezvoltare accelerat, solida din punct de vedere financiar, ceea ce ii asigura o evolutie optima chiar si in contextul actual, marcat de inflatie si dificultati in lanturile de aprovizionare. "Avem o mare capacitate de a ne adapta si optimiza, astfel incat sa livram clientilor nostri in timp util si la preturi competitive solutiile noastre constructive. Avem o relatie foarte buna cu furnizorii nostri de materie prima si impreuna cautam solutii pentru aprovizionarea la timp si la preturi optime, avand in vedere conditiile de piata din acest an. Ponderea materiilor prime si a energiei electrice are, insa, un rol foarte important in evolutia pretului produsului final, pe care ne straduim sa-l mentinem constant cat mai mult timp, avand in vedere si perioada indelungata in care se deruleaza proiectele. Este, insa greu de estimat cum vor evolua preturile, chiar si pe termen scurt. Provocarile sunt mari, dar avem determinarea si puterea de a le depasi si a iesi invingatorii si din aceasta perioada marcata de instabilitate", a subliniat Cosmin Patroiu.
***
TeraSteel activeaza de peste 25 de ani in industria productiei de materiale de constructii, oferind solutii pentru cladiri comerciale, rezidentiale si agricole. Compania produce, in fabricile din Romania si Serbia, profile zincate formate la rece si panouri termoizolante cu spuma rigida poliuretanica tip PUR, poliizocianurata tip PIR, PIRXV, LEAD si vata minerala, precum si toate componentele unei cladiri metalice - accesorii de mascare si etansare, elemente metalice si tamplarie din PVC, luminatoare si trape fum industriale.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter