In pofida situatiei economice generale din ultimii ani, piata panourilor termoizolante din poliuretan s-a mentinut la un nivel constant, medi anual a acesteia (exceptand segmentele de panouri prevazute cu vata minerala sau polistiren, precum si sistemel speciale din domeniu, care inregistreaza comenzi mai scazute) osciland intre 5 milioane mp si 6 milioane mp. Din alta perspectiva, pe fondul cresterii costurilor de achizitie a materiilor prime, a majorarii indicelui inflatiei, precum si a devalorizarii monedei nationale in raport cu cea europeana, valoarea medie a unui metru patrat a fost mai re decat in anul precedent.
Octavian Gabriel Toscu, director general al firmei Enigma: „Pentru cel de-al doilea semestru a.c., estimam o noua majorare, cuprinsa intre 3% si 5%, a pretului panourilor termoizolante. De asemenea, pentru ca se apropie sezonul rece in care cei mai multi antreprenori urmaresc sa definitiveze constructii in lucru pana in luna decembrie a.c. se preconizeaza o accentuare a livrarilor, pe fondul cresterii comenzilor. Referitor la tendintele din domeniu, in ultima perioada am asistat la o reasezare/reorientare a bransei, deoarece beneficiarii au trecut de la cereri de panouri de dimensiuni mari si foarte mari (conform detaliilor tehnice ale proiectelor dezvoltate in perioada respectiva) la sisteme destinate intreprinderilor mici si mijlocii. In contextul actual, dominat de dificultati economice si instabilitate a monedei nationale - care a determinat investitorii sa-si restranga fondurile, conform transpunerii valorii acestora in lei - estimarile pesimiste pentru anul in curs sunt fondate. Lipsa lichiditatilor, reticenta institutiilor bancare de a acorda imprumuturi pentru activitati de productie si intarzierea implementarii proiectelor finantate din surse nerambursabile genereaza, in mod indirect, scaderi ale vanzarilor in toate sectoarele. In ceea ce priveste activitatea societatii noastre, desi incasarile din primul semestru a.c. s-au mentinut la un nivel similar celor din intervalul de referinta al anului anterior, pentru ultimele sase luni din 2012 vizam o sporire moderata a cifrei de afaceri. Din punct de vedere al structurii livrarilor, cele mai multe comenzi provin din localitatea de origine si zonele limitrofe (Dobrogea), insa colaboram inclusiv cu clienti din regiunea Bucuresti-Ilfov, criteriul principal de stabilire a prioritatii parteneriatelor fiind constituit de eficienta, in detrimentul cantitatii. In intervalul urmator, avem in vedere finalizarea investitiei demarate in 2011, constand in constructia unei noi unitati de productie in cadrul careia vom concentra activitatile de procesare a elementelor de tinichigerie si structuri metalice. Totodata, vom achizitiona o noua linie de vopsire in camp electrostatic, pentru a completa oferta de solutii destinate sectorului specific”.