RO EN
Košík je prázdný

EY: Romania isi poate alinia serviciile publice digitale la nivelul celor europene

EY Romania a finalizat proiectul ,,Stabilirea cadrului de dezvoltare a instrumentelor de e-guvernare”, al carui beneficiar este Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR), in parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului (SGG). Proiectul guvernamental a avut ca obiectiv cresterea capacitatii institutiilor si autoritatilor publice din Romania de a dezvolta si implementa solutii de e-guvernare pentru 36 de tipuri de servicii publice aferente unor evenimente importante din viata persoanelor fizice si juridice .
Documentul strategic de politica publica in domeniul e-guvernarii dezvoltat de EY, ultima etapa din cadrul acestui proiect, propune pasii necesari prin care Romania poate sa atinga un nivel de digitalizare a serviciilor publice care sa raspunda nevoilor cetatenilor, in linie cu dezideratele generale ale comunitatii europene.
Carmen Adamescu, Partener, Consultanta, EY Romania: „Romania are acum sansa de a progresa rapid in procesul de digitalizare a serviciilor publice, astfel incat sa-si onoreze cetatenii cu promptitudine, respect si eficienta, prin mijloace digitale/electronice, fara obligativitatea de a se prezenta la ghiseul autoritatilor, atunci cand nu este necesar.
Institutiile publice trebuie sa aiba in vedere necesitatea de a schimba date intre ele, pentru a deveni interoperabile, astfel incat cetateanul sa nu mai fie obligat sa furnizeze documente pe care institutiile le au deja in bazele de date, iar implementarea acestor servicii sa devina posibila respectand principiile europene de guvernare digitala, in mod special cel care se refera la „o singura data” (once-only). ”
In elaborarea Propunerii de politica publica, echipa EY Romania a identificat, analizat si optimizat, pentru a deveni digitale, toate procesele din toate institutiile publice care sustin cele „36 de evenimente de viata”. Din analiza centrata pe aceste evenimente, a rezultat ca fara un cadru legislativ, interoperabilitate functionala si competente digitale in institutiile publice responsabile, automatizarea proceselor si/sau digitalizarea nu se poate implementa.
In prezent, institutiile publice vizate au la dispozitie toate elementele necesare pentru a adopta masurile recomandate si a demara proiectele prin care digitalizeaza serviciile publice pentru cetateni aferente celor 36 de evenimente de viata, finantate prin POC 2014 – 2020. Avand in vedere ca aceasta axa de finantare se va inchide in 2023, timpul alocat implementarii proiectelor devine critic, cu o fereastra de oportunitate de maximum 3 ani.
Pe mai departe, ramane in sarcina autoritatilor orchestrarea tuturor masurilor necesare, astfel incat foaia de parcurs propusa de consultantii EY sa poata fi urmata coerent si sustenabil, in totalitatea ei, nu numai punctual, pentru interventii singulare.
Pe termen lung, Propunerea de politica publica dezvoltata de EY Romania vine cu o arhitectura guvernamentala organizationala care sa sustina dezvoltarea digitala sustenabila, integrata si interoperabila in urmatorii 10 ani si cu trei seturi de optiuni de solutionare a problemelor identificate cu masuri specifice.
Autoritatile pot opta intre adoptarea unui pachet complet de masuri (cu masuri minime, esentiale si complementare care contribuie la accelerarea evolutiei domeniului e-guvernarii), adoptarea si implementarea doar a masurilor considerate strategice pentru dezvoltarea domeniului e-guvernarii in Romania si mentinerea status quo-ului, conform caruia serviciile publice electronice continua sa se dezvolte ad-hoc, fara sa fie instituit un set complet de masuri.
In cadrul propunerii au fost formulate si masuri post-adoptare concrete, care trebuie avute in vedere pentru perioada imediat urmatoare adoptarii noului cadru de politica publica.
Propunerea de politica publica in domeniul e-guvernarii este structurata in noua capitole si sase anexe si poate fi deja accesata pe site-ul ADR.
Formularea propunerii s-a bazat pe o analiza in profunzime a intregului cadru legislativ, operational, procedural, informational (infrastructura IT) care sustine serviciile publice electronice, in ansamblu, in identificarea necesitatilor de dezvoltare.
In acelasi timp, a presupus un demers de clarificare a rolurilor, atributiilor si responsabilitatilor la nivelul administratiei publice din domeniul sistemului informational asociat evenimentelor de viata, din perspectiva eventualelor suprapuneri de roluri si atributii intre institutii; definirea in detaliu a cerintelor aferente adoptarii noului cadru legislativ, organizational, procedural, informational (infrastructura IT necesara), in vederea implementarii cu succes a initiativelor existente in Domeniul de actiune I, in Strategia Nationala privind Agenda Digitala pentru Romania 2020; elaborarea unui cadru legislativ unitar pentru implementarea si gestionarea serviciilor de e-guvernare si dezvoltarea unui catalog national al solutiilor IT pentru e-guvernare.
Toate activitatile cuprinse in proiect s-au desfasurat in perioada februarie 2018 – septembrie 2020, iar echipa de proiect a fost formata din 40 de experti, analisti si formatori, condusa de Carmen Adamescu, Partener EY Romania.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter