RO EN
Košík je prázdný

BOSCH: Parteneriat cu Microsoft pentru a explora noi frontiere cu IA

Exista un scenariu pe care niciun sofer nu vrea sa-l vada vreodata: o minge care se rostogoleste pe sosea. Exista o mare posibilitate ca aceasta sa fie urmata imediat de un copil alergand, indiferent de trafic. Dar, in timp ce soferii umani pot evalua aceasta situatie folosind cunostintele lor contextuale, sistemele de conducere asistata si automata de astazi trebuie sa invete cum sa o faca. Bosch urmareste utilizarea IA generative pentru a imbunatati in continuare functiile de conducere automata. Ca parte a acestui obiectiv, Bosch si Microsoft exploreaza oportunitati de colaborare si de valorificare a puterii inteligentei artificiale generative. „Bosch lucreaza pentru a aduce la bordul autovehiculului o noua dimensiune a aplicatiilor IA”, a declarat dr. Stefan Hartung, presedintele Consiliului de administratie Bosch, la conferinta AIoT Bosch Connected World (BCW) din acest an de la Berlin. Se preconizeaza ca IA generativa va asigura autovehiculelor posibilitatea de a evalua situatiile si de a reactiona in consecinta si, in acest fel, de a oferi si mai multa siguranta utilizatorilor de drumuri. Siguranta mai mare pe drum este, de asemenea, dorinta a 60 de procente dintre respondentii de la Bosch Tech Compass de anul acesta, un sondaj Bosch reprezentativ la nivel mondial pe subiecte legate de tehnologie si IA.
 
IA generativa pentru a face traficul rutier mai sigur
Cele doua companii preconizeaza ca o colaborare poate duce la un nivel superior performanta functiilor de conducere automata, anticipand ca IA generativa va contribui la sporirea confortului autovehiculului si la oferirea unei sigurante mai mari pentru toti utilizatorii de drumuri. Pentru a realiza acest lucru, intelegerea cuprinzatoare pe care o are Bosch in materie de autovehicule si expertiza cu privire la IA specifica domeniului auto vor fi inestimabile, precum si accesul la datele de la senzorii autovehiculului care sa fie furnizate pentru IA generativa. „Avand in vedere angajamentul nostru neclintit fata de drumuri mai sigure, Microsoft doreste sa exploreze oportunitatile de colaborare cu Bosch pentru a deveni pionier in materie de inteligenta artificiala generativa”, a declarat Uli Homann, vicepresedinte corporativ si arhitect remarcabil.
Chiar si in momentul de fata, in materie de sisteme de instruire pentru conducerea automata, IA se confrunta rapid cu limitele sale. Sistemele de asistenta pentru sofer de astazi pot detecta oameni, animale, obiecte si autovehicule, dar in viitorul apropiat IA generativa ar putea ajuta la determinarea posibilitatii ca o situatie sa duca la un accident. IA generativa utilizeaza cantitati mari de date pentru a instrui sistemele pentru conducere automata, permitandu-le sa traga concluzii imbunatatite din aceste date. De exemplu, ar putea intelege daca un obiect de pe drum, din fata, este o punga de plastic sau o piesa auto deteriorata. Aceste informatii pot fi folosite fie pentru a comunica direct cu soferul, cum ar fi afisarea unui avertisment, fie pentru a initia manevre de conducere adecvate, cum ar fi franarea concomitenta cu aprinderea luminilor de avarie. 
Bosch si Microsoft s-au asociat deja pentru a dezvolta o platforma software universala pentru conectarea perfecta a autovehiculelor si a cloud-ului si asteapta cu nerabdare sa colaboreze pentru a identifica noi oportunitati de a pune la dispozitie tehnologia IA de ultima ora clientilor lor si industriei de autovehicule autonome.
 
Inteligenta artificiala generativa ca impuls pentru inovatie
„IA generativa constituie un impuls pentru inovatie. Poate reprezenta pentru  industrie un avans la fel de important ca inventia calculatorului”, a declarat Tanja Rueckert, membra a Consiliului de administratie Bosch si director in domeniul digital. Noul sondaj Bosch Tech Compass 2024 arata si acest lucru: 64 de procente dintre respondenti considera ca IA reprezinta tehnologia cu cea mai mare importanta pentru viitor. Pentru a face o comparatie, doar 41 de procente dintre respondenti erau de aceasta parere cu doar un an in urma.
De la productie pana la munca de zi cu zi la birou, IA generativa este deja folosita in multe domenii in cadrul Bosch. Pe langa Microsoft, compania colaboreaza cu mai multi parteneri, inclusiv AWS, Google si Aleph Alpha.
 
 
Unitatea cu capital de risc a Grupului Bosch, Bosch Ventures, a investit anul trecut in compania pentru IA Aleph Alpha. Bosch a anuntat, de asemenea, ca va colabora cu startup-ul pentru a gasi noi cazuri de utilizare atat pentru angajatii Bosch, cat si pentru clienti. „Companiile Bosch si Aleph Alpha vor sa invete una de la cealalta, sa beneficieze de cunostintele celeilalte si sa lucreze impreuna la cazuri de utilizare din mai multe domenii”, a declarat Rueckert. Acest parteneriat da acum primele roade in America de Nord: in colaborare cu Aleph Alpha, Bosch lanseaza recunoasterea vorbirii bazata pe inteligenta artificiala in numele unui producator de autovehicule premium. In cadrul acestei solutii, un chatbot intelege si raspunde la apelurile pentru serviciul de depanare cu ajutorul procesarii limbajului natural, care recunoaste si dialectele, accentele si starile oamenilor. Apelul este preluat direct, reducand la minim timpul de asteptare al soferului. Pot fi procesate si rezolvate automat pana la 40 la suta dintre apeluri, iar pentru interogari mai complexe, chatbot-ul transmite toate informatiile relevante unui agent de la centrul de servicii care preia imediat cazul. 
 
De la motorul de cautare asistat de IA la productie
Expertii in materie de IA din cadrul Bosch lucreaza in prezent la peste 120 de aplicatii specifice pe care le ofera aceste noi modele IA pentru angajatii si clientii companiei. Astfel de aplicatii includ generarea de coduri de program software sau chatbot-uri si voicebot-uri puternice, pentru a sprijini tehnicienii sau a interactiona cu consumatorii. O alta aplicatie este AskBosch, motorul de cautare intern asistat de inteligenta artificiala, lansat la sfarsitul anului 2023, care asigura acces mai rapid, in limbaj natural, la o mare varietate de surse de date, care pot fi gasite in mod aleatoriu pe intranet, de exemplu. Pe langa datele disponibile extern, AskBosch include si surse de date interne, astfel incat angajatii Bosch pot cauta informatii specifice companiei. IA generativa asigura, de asemenea, o viteza mai mare in productie: in cadrul proiectelor initiale din doua fabrici Bosch din Germania, IA generativa creeaza imagini sintetice pentru a dezvolta si dimensiona solutii IA pentru inspectia optica si pentru a optimiza modelele IA existente. Bosch preconizeaza ca acest lucru va reduce timpul necesar pentru planificarea, lansarea si extinderea aplicatiilor IA de la intervalul actual de sase pana la douasprezece luni la doar cateva saptamani. Dupa trecerea cu succes a testelor, acest serviciu de generare a datelor sintetice urmeaza sa fie oferit tuturor locatiilor Bosch.
 
Bosch Tech Compass 2024: stabilirea ritmului in utilizarea inteligentei artificiale
Pe masura ce IA este folosita in tot mai multe domenii ale vietii, dezvoltarea profesionala devine din ce in ce mai importanta: 58 de procente dintre respondentii sondajului Bosch Tech Compass sunt convinsi de acest lucru. Aceasta opinie este deosebit de raspandita in SUA, cu un procentaj de 63 de procente (Germania: 54 de procente, China: 52 de procente). Si in acest domeniu, Bosch stabileste ritmul in utilizarea inteligentei artificiale, in colaborare cu angajatii sai. In 2019, Bosch a lansat un program de formare, care avea ca scop initial punerea la curent a 30.000 de angajati pe tema IA. Pana in prezent, au participat la program  aproximativ 28.000 de angajati. La fel ca in cazul codului de etica Bosch IA, care stabileste linii directoare etice pentru lucrul cu inteligenta artificiala, acest program a fost completat cu continut referitor la  inteligenta artificiala generativa. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter