RO EN
Košík je prázdný

BOSCH: AIoT – noi tehnologii ce imbina inteligenta artificiala cu internetul lucrurilor

Grupul Bosch isi reafirma interesul pentru dezvoltarea de tehnologii revolutionare in era digitala prin intermediul noului concept AIoT, prin care imbina posibilitatile oferite de date, inteligenta artificiala si internetul obiectelor pentru a oferi solutii tehnice in avantajul oamenilor si al mediului.
"Imbinam IA si conectivitatea pentru a forma AIoT, care ne ajuta sa imbunatatim eficienta energetica si sa combatem coronavirusul. AIoT ofera un potential enorm. Deja valorificam acest potential si intentionam sa ne extindem eforturile pe viitor", a declarat Michael Bolle, membru in consiliului de administratie Bosch.
Prin sloganul "Sustenabil #LikeABosch", compania va prezenta solutii inteligente si sustenabile pentru sanatate, viata si mobilitate la targul virtual de tehnologie CES 2021.
Printre inovatiile cu care debuteaza Bosch in cadrul targului de tehnologie se afla un senzor care masoara factori precum calitatea aerului si umiditatea relativa. Acesta ofera informatii despre concentratia de aerosoli in aer - date care au devenit deosebit de importante in lupta impotriva coronavirusului.
Camerele de securitate Bosch pot ajuta, de asemenea, la combaterea virusului. IA le permite sa execute o gama larga de aplicatii specifice clientilor. De exemplu, o noua solutie de camera cu analiza video inteligenta integrata masoara temperatura corpului fara contact, intr-un mod anonim si cu precizie ridicata - cu o abatere maxima de jumatate de grad. In plus, prin utilizarea software-ului pentru platforma deschisa a startup-ului Bosch Security and Safety Things, camerele video permit detectarea numarului de persoane dintr-un magazin si verificarea acestuia pentru conformitatea cu restrictiile actuale privind coronavirusul. Aceasta platforma a fost distinsa cu Premiul pentru Inovatie CES® 2021, devenind una dintre cele patru solutii Bosch selectate anul acesta.
 
Pionier in actiunile climatice
Un studiu publicat recent in Germania a indicat ca AIoT poate depasi granitele aplicatiilor de sanatate pentru a sprijini si actiunile climatice. Studiul a constatat ca digitalizarea cuprinzatoare in domeniul mobilitatii, productiei si tehnologiilor pentru constructii ar putea ajuta tara sa ajunga la jumatatea drumului pentru atingerea obiectivelor de emisii ale Acordului de la Paris, potrivit Accenture.
Conform calculelor interne, inca din 2020, toate cele 400 de locatii Bosch la nivel global au fost neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. "Urmatorul pas pentru Bosch este abordarea emisiilor de-a lungul intregului lant valoric, de la achizitii pana la utilizarea produsului", anunta Michael Bolle.
In acest sens, Bosch este primul furnizor auto care se alatura initiativei "Science Based Targets", cu un obiectiv specific si ambitios: reducerea cu 15% a emisiilor de CO2 pe intregul ciclu de productie-vanzare al produselor, pana in 2030.
Prin intermediul companiei de consultanta Bosch Climate Solutions, fondata anul trecut, Bosch impartaseste experienta sa de pionier al actiunilor climatice cu alte companii. Startup-ul Bosch comercializeaza mai multe solutii, inclusiv platforma pentru energie bazata pe cloud Bosch, care aplica algoritmi inteligenti pentru a reduce consumul de energie al autovehiculelor si pentru a creste eficienta proceselor de productie. Bosch a implementat deja platforma in peste 100 de locatii, aducand o contributie majora la imbunatatirea eficientei energetice - pilonul principal al eforturilor companiei de a deveni neutra in materie de emisii de carbon.
 
Digitalizarea deschide calea catre sustenabilitate
Dupa cum arata acest exemplu, digitalizarea deschide calea catre sustenabilitate. "Ne dorim sa fim cea mai buna companie AIoT din toate domeniile in care operam", prfecizeaza Michael Bolle. Increderea in IA este cea mai importanta conditie prealabila pentru atingerea acestui obiectiv, astfel incat sa poata imbunatati viata oamenilor si sa contribuie la limitarea schimbarilor climatice. In acest scop, Bosch se bazeaza pe IA din domeniul industriei, care explica lumea fizica masinilor, in loc sa le invete cum sa se comporte ca oamenii. Cu toate acestea, acest lucru implica instructiuni cu privire la etica. Pentru a le stabili, Bosch a elaborat un cod de etica IA care se concentreaza pe ideea ca oamenii detin intotdeauna controlul.
Pe langa imbunatatirea eficientei energetice in domeniul productiei, Bosch adauga sistematic conectivitate produselor sale pentru cladiri si mobilitate, pentru a ii ajuta pe consumatori sa economiseasca energie. Unul dintre aceste produse este un manager de energie pe care compania il ofera pentru utilizarea in case private. Atunci cand este combinat cu o pompa de caldura si un sistem fotovoltaic, managerul poate reduce consumul de energie cu pana la 60%. In sfera mobilitatii, soferii autovehiculelor electrice pot beneficia de servicii precum Battery in the Cloud, care utilizeaza analize software inteligente pentru a reduce uzura bateriei cu pana la 20%.
In general, combinatia intre conducerea electrificata si automatizata si serviciile personalizate si conectate va deschide un camp larg pentru aplicatiile software. Calculatoarele pentru autovehicule sunt esentiale pentru eforturile Bosch de a-si extinde rolul de lider in sistemele electronice software intensive. Pentru a satisface aceasta cerere, la inceputul anului si-a inceput activitatea noua divizie Cross-Domain Computing Systems, cu cei 17.000 de angajati ai sai. In aceasta divizie, Bosch isi combina capacitatile din domeniul ingineriei hardware si software pentru computerele autovehiculelor, senzori si unitati de comanda pentru toate domeniile auto. Acest lucru va reduce complexitatea dezvoltarii autovehiculelor si va ajuta la o lansare mult mai rapida a noilor functii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter