RO EN
Košík je prázdný

ANIS solicita MMPS clarificari privind accesul companiilor la facilitatile IT acordate

ANIS, Asociatia Patronala a Industriei de Software si Servicii IT, saluta initiativa Ministerului Muncii si Protectiei Sociale (MMPS) referitoare la stabilirea modalitatii de acordare a sprijinului financiar si a categoriilor de bunuri ce pot fi achizitionate conform art. 6 alin. (1) din OUG nr. 132/2020, privind masurile de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca. Totodata, Asociatia solicita MMPS clarificari menite sa usureze accesul companiilor la facilitatile acordate.
Astfel, ANIS considera important ca documentul publicat in Monitorul Oficial in data de 10 septembrie a.c. sa cuprinda si data de la care se aplica Ordinul Ministerului pentru achizitia de echipamente. Un alt aspect important il reprezinta bugetul total alocat pentru astfel de achizitii, ori numarul de telesalariati pentru care exista buget. Aceste aspecte sunt necesare pentru a transparentiza tot procesul de sprijinire a companiilor.
De asemenea, Asociatia mentioneaza necesitatea detalierii procesului de restituire a diferentelor de bani in cazul in care valoarea echipamentelor achizitionate de angajator este mai mica de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, asa cum este prevazut in Ordinul Ministerului, si daca aceasta suma include sau nu TVA.
ANIS ridica, totodata, problema achizitionarii de echipamente doar pentru o parte din angajatii care se califica pentru ajutorul de stat. Concret, Asociatia propune scenariul in care o companie are doi telesalariati, iar angajatorul a cumparat un laptop in valoare de 5.000 de lei, deoarece unul dintre telesalariati avea deja laptop. In acest caz, este necesar de a se specifica in Ordinul Ministerului modul in care compania respectiva va deconta sumele, daca este vorba despre 2.500 sau 5.000 de lei.
Ordinul Ministerului mentioneaza ca decizia de acordare a banilor pentru echipamente revine Agentiilor pentru Ocuparea Fortei de Munca judetene, respectiv Directorilor acestora. ANIS atrage atentia asupra subiectivismului acestei hotarari, in special in contextul achizitionarii de licente software care au modalitati diferite de stabilire a preturilor.
ANIS doreste sa mentioneze, de asemenea, necesitatea aplicarii sprijinului pentru angajatori si pentru perioada starii de alerta, nu doar pentru cele doua luni de stare de urgenta.
***
Cu o activitate de 22 de ani in Romania, ANIS reprezinta interesele companiilor IT romanesti si sprijina dezvoltarea industriei locale de software si servicii, cresterea atat a companiilor implicate in proiecte de externalizare, cat si a celor care genereaza proprietate intelectuala, prin crearea de produse. Organizatia include peste 30 de membri, atat companii mici, cat si multinationale, firme cu capital romanesc sau strain, cu sedii in toate marile centre IT din tara, ceea ce asigura asociatiei reprezentativitate la nivel national. Companiile membre ANIS angajeaza, in total, peste 38.000 de persoane, cu o cifra cumulata de afaceri ce depaseste 2,5 miliarde euro.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter