RO EN
Košík je prázdný

Accenture: Companiile ce utilizeaza solutii cloud pot rezista mai bine crizelor viitoare

Companiile care utilizeaza cloud-ul ca pe un nou model de operare pentru a-si reinventa in mod continuu afacerile si nu doar ca pe un instrument de reducere a costurilor obtin castiguri substantiale si sunt mai bine pozitionate pentru a rezista crizelor viitoare, conform celui mai recent studiu Accenture.
Studiul intitulat “Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum”, care are la baza un sondaj global, la care au raspuns peste 4.000 de directori executivi din sectorul public si cel privat, arata ca organizatiile care migreaza catre cloud doar cu intentia de a economisi risca sa piarda din vedere avantajele competitive.
“Majoritatea organizatiilor implementeaza, in prezent, o combinatie de cloud public, privat si edge, cu integrare redusa intre ele”, a declarat Karthik Narain, lider global al Accenture Cloud First. „Ca urmare, inovarea, datele si cele mai bune practici realizate intr-o parte a organizatiei nu sunt in beneficiul altora - impiedicand astfel realizarea valorii. Cu toate acestea, un mic procent de organizatii se pozitioneaza pentru a profita de cea mai mare valoare din cloud, vizualizand cloud-ul ca pe un continuum de tehnologii care acopera diferite locatii si tipuri de proprietate, sustinut dinamic de retelele 5G si definite de software, pentru a sprijini nevoile in continua schimbare ale afacerii lor.”
Studiul releva faptul ca, in timp ce organizatiile intentioneaza sa migreze mai mult de doua treimi din volumul lor de munca in cloud, in medie, in urmatorii trei pana la cinci ani, doar jumatate folosesc intregul potential al cloud-ului in diferitele sale forme pentru a-si transforma operatiunile zilnice.
Accenture defineste organizatiile care se afla in top si folosesc cloud-ul in moduri mult mai strategice ca fiind „concurenti continuum”. Aceste organizatii — aproximativ 12-15% dintre respondenti, in functie de regiune — se remarca prin extinderea experientei pe care au dobandit-o din cloud-ul public catre centrele lor de date private pentru a transforma operatiunile zilnice de afaceri. Ca urmare, acestea obtin castiguri substantiale din implicarea lor continua in cloud si depasesc concurenta. De asemenea, acestea sunt mult mai bine pozitionate pentru a rezista crizelor viitoare.
Un exemplu de astfel de companie este Carlsberg. Pe langa reducerea costurilor operationale, producatorul de bere danez mentioneaza libertatea de a inova si experimenta ca unul dintre avantajele cheie ale cloud-ului, permitandu-i sa lanseze noi initiative si campanii in cateva ore, si nu in luni de zile.
„Competitivitatea viitoare a unei companii depinde de alegerea tipului potrivit de cloud pentru aplicatiile potrivite si servicii bazate pe cloud - cum ar fi inteligenta artificiala, centrele de contact inteligente, edge computing, robotic computing, realitatea extinsa si altele - si implementarea practicilor avansate necesare pentru a utiliza aceste tehnologii", a spus Narain. „Prin utilizarea de strategii cloud-first, companiile pot construi experiente mai bune pentru clienti, procese de afaceri mai inteligente si produse mai durabile.”
Spre deosebire de organizatiile ale caror eforturi in cloud se concentreaza in principal pe migrarea unica catre cloud pentru economii si eficienta a costurilor, competitorii Continuum:
- sunt de doua pana la trei ori mai probabil sa inoveze, sa automatizeze si sa reproiecteze activitatea de cunoastere
- obtin o reducere a costurilor intre 1,2x (America de Nord) si 2,7x (Europa) fata de organizatiile axate in principal pe migrarea datelor
- ating mai multe obiective operationale si financiare, cu pana la 50% mai multe activitati de business precum cresterea numarului de clienti si introducerea pe piata mai rapida a produselor decat a celorlalti
- sunt de pana la trei ori mai probabil sa utilizeze cloud-ul pentru cel putin doua obiective de sustenabilitate, cum ar fi utilizarea surselor de energie verde, proiectarea pentru un consum mai mic de energie si utilizarea serverelor mai eficient pentru a reduce consumul de energie.
Studiind utilizarea cloud de catre “concurentii continuum”, Accenture a identificat patru abordari de succes in cloud aplicabile oricarei organizatii:
1. Stabiliti o strategie de cloud. O organizatie trebuie mai intai sa dezvolte o strategie cu o viziune care sa indice in mod clar valorile de baza si aspiratiile viitoare, sa identifice vulnerabilitatile competitive si sa clasifice capacitatile in raport cu locul in care este compania in prezent si aspiratiile sale viitoare. Reprezentantii companiei trebuie sa dezvolte aceste strategii tinand cont de evolutia constanta a capacitatilor de cloud in cadrul continuumului.
2. Stabiliti practici cloud pentru a va sprijini si amplifica tehnologiile. Organizatiile trebuie sa coreleze adoptarea de tehnologii cu practici care aduc disciplina si ajuta la schimbarea zonelor non-tehnologice in ritmul imbunatatirilor computationale. Agilitatea este mentalitatea cea mai critica pentru a fi un “concurent continuu”. Aceasta inspira crearea de aplicatii cloud-first, transformarea talentelor, experimentarea tehnologiei informatiei si constientizarea calcularii, printre alte domenii.
3. Accelerati inovarea pentru a oferi experiente exceptionale. “Concurentii Continuum” prioritizeaza investitiile intr-un singur domeniu: Experienta. Acestea utilizeaza o combinatie de design centrat pe om si tehnologii bazate pe cloud, cum ar fi edge computing, pentru a regandi experienta pentru clienti, parteneri si angajati. Acest lucru se realizeaza prin stimularea mentalitatii experientei in intreaga organizatie, inclusiv produse si servicii, experienta angajatilor si modele de livrare.
4. Asigurati un angajament strategic continuu. Conducerea trebuie sa stabileasca obiective de afaceri, sa stabileasca niveluri adecvate de risc si sa promoveze o cultura a agilitatii si a cresterii. Organizatiile trebuie sa recunoasca, de asemenea, natura „all-hands” a provocarii: toata lumea din organizatie trebuie sa fie informata cu privire la potentialul si bunele practici in continua imbunatatire ale cloud-ului.
Studiul Accenture „Ever-ready for Every Opportunity: How to Unleash Competitiveness on the Cloud Continuum” este realizat intr-un moment in care organizatiile au fost fortate de pandemie sa ofere clientilor lor experiente unice si sa le serveasca in moduri noi si virtuale. Studiile Accenture anterioare au descoperit ca organizatiile care au dezvoltat inovatia tehnologica in timpul pandemiei de COVID-19 isi maresc veniturile de cinci ori mai rapid decat cei care adopta mai greu noile tehnologii.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter