Aflat la al doilea mandat ca ministru al Transporturilor (dupa ce la data de 22 februarie a.c. a depus juramantul de investitura, alaturi de noul vicepremier si ministru al Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Vasile-Daniel Suciu), Alexandru-Razvan Cuc a avertizat, cu prilejul unei vizite pe santierele unor autostrazi din zona Transilvaniei, ca va anunta, eventual cu o frecventa saptamanala, in cadrul unor conferinte intitulate „ora de infrastructura”, numele companiilor care contesta licitatiile.
„Voi petrece foarte putin timp in minister si foarte mult timp pe santiere, tocmai pentru a vedea exact cum evolueaza lucrarile la fata locului (...). Cred ca trebuie o transparenta foarte mare in cazul lucrarilor de infrastructura din Romania si, poate, acesta a fost un lucru pe care eu nu l-am facut tocmai bine in primul mandat, in sensul ca, desi veneam pe santier, trebuia sa prezentam situatia intr-un ritm saptamanal. Incepand cu 23 martie 2019, voi tine in fiecare sambata o conferinta despre evolutia lucrarilor de pe santiere”, a declarat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
In cadrul conferintelor saptamanale, ministrul Transporturilor va prezenta inclusiv firmele care fac o practica curenta din contestarea procedurilor de achizitie publica, dupa cum se arata intr-un comunicat al ministerului de resort, dat publicitatii la 28 februarie a.c.
„Am promis si o voi face, ii voi prezenta public, atunci cand vom incepe «ora de infrastructura», pe cei care contesta licitatiile. Exista o comisie de specialisti care evalueaza ofertele, tehnic si financiar, in care nimeni nu-si asuma sa faca diverse furtisaguri. Este clar ca atunci cand comisia da un castigator, cel care contesta o face pentru a bloca”, a adaugat ministrul Transporturilor.
Declaratiile au fost facute in contextul in care joi, 28 februarie 2019, Razvan Cuc si directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Stefan Neaga, au verificat la fata locului stadiul lucrarilor de pe autostrazile Sebes-Turda (loturile 1 si 2) si Lugoj-Deva (loturile 3 si 4).
In urma inspectiei, a rezultat ca, in cazul loturilor 1 si 2 ale autostrazii Sebes – Turda, in prezent, progresul fizic este de 61,35% (lotul 1), respectiv 49% (lotul 2). In ceea ce priveste progresul financiar, in cazul lotului 1 se inregistreaza valoarea de 55,44% iar in cazul lotului 2, valoarea procentuala este de 44,37%. Termenul asumat de catre constructori, pentru finalizarea lucrarilor, in cazul ambelor loturi, este trimestrul IV 2019.
Vizita a continuat pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Lugoj – Deva. Din discutiile cu antreprenorii, acestia au mentionat faptul ca progresul fizic este de 92,5% (pentru lotul 3) si 95% (la lotul 4) iar progresul financiar este de 92,02% (lotul 3) si 93,77% (lotul 4). Totodata, constructorii au precizat ca lotul 3 va fi definitivat in trimestrul II din 2019, iar lotul 4 in trimestrul III din 2019.
Referindu-se la numarul kilometrilor de autostrada care s-ar putea definitiva in acest an, ministrul Razvan Cuc a declarat ca, la momentul preluarii mandatului, a avut deja la dispozitie o estimare a directorului general al CNAIR, Narcis Neaga.
„Personal, il voi sustine cu tot ce pot pe directorul general al CNAIR, ca sa finalizam numarul de 180 de kilometri estimati pentru 2019, pe care Narcis Neaga si i-a asumat (…). Pe la jumatatea anului in curs, ne vom da seama dupa evolutia stadiului fizic cum vom sta cu lucrarile. Daca nu se misca, vor exista si rezilieri de contracte. Estimarea celor 180 de kilometri include si loturile vizitate actualmente – si anume loturile 1 si 2 ale autostrazii Sebes-Turda, loturile 3 si 4 din tronsonul Lugoj-Deva, precum si autostrada Campia Turzii-Targu Mures”, a explicat Razvan Cuc.
La randul sau, directorul general al CNAIR a mentionat ca estimarea de 180 de kilometri a fost facuta pe baza contractelor existente si in urma discutiilor cu antreprenorii care au semnat noi contracte.
„Pana la finele anului in curs, vor fi conectate in traficul rutier autostrada Sebes-Turda cu autostrada Transilvania, loturile 3 si 4 Lugoj-Deva si autostrada ce leaga Campia Turzii de Targu Mures. De asemenea, mizam si pe o parte din tronsonul de autostrada Predeal-Cristian, unde mai sunt cam 10 kilometri, cu drum de legatura cu tot”, a subliniat Narcis Neaga.