RO EN
Košík je prázdný

MF a anuntat masurile de restructurare a datoriilor bugetare la 31 decembrie 2018

Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a prezentat o serie de detalii despre proiectul Finantelor pentru restructurareea fiscala. Pentru diminuarea arieratelor au fost luate in calcul 2 scenarii, care propun instituirea unor masuri de acordare a unor facilitati fiscale in functie de valoarea obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018, astfel:
1. Masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion lei, bazata pe un plan de restructurare, plata esalonata si supraveghere fiscala pe perioada inlesnirii;
2. Anularea accesoriilor in cazul datoriilor sub un milion lei sau a celor peste un milion care nu pot beneficia de restructurare (esalonare, reorganizare, insolventa) daca obligatiile bugetare principale se achita pana la 30 noiembrie 2019.
I. Masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion lei
Obiectiv: Crearea unui mecanism alternativ procedurii de acordare a esalonarii la plata, reglementata deja in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, respectiv un mecanism de restructurare a obligatiilor bugetare la 31 decembrie 2018.
SCOP: Revitalizarea si evitarea deschiderii procedurii de insolventa a contribuabililor care au acumulat datorii bugetare in decursul timpului si nu au avut posibilitatea sa le achite.
Principalele elemente:
1. Aplicarea masurii pe o perioada limitata de timp (6 luni) astfel incat contribuabilul care se afla in aceasta situatie sa ia o decizie cu privire la situatia sa, in sensul de a-si restructura datoriile bugetare, care implica si o restructurare a companiei;
2. Posibilitatea accesarii acestei forme de restructurare a datoriilor de catre toti contribuabilii, persoane juridice de drept public sau privat, care au obligatii de plata si dificultati financiare generate de disfunctionalitati de natura structurala, si au datorii mai mari de un milion de lei prin notificarea organului fiscal competent cu privire la intentia de restruturare si apelarea la un expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare similar planului de reorganizare in cazul insolventei;
3.Intocmirea unui plan de restructurare de catre expertul independent pe baza unei analize referitoare la situatia debitorului;
Planul de restructurare cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele :
a) prezentarea cauzelor si amploarea dificultatilor financiare ale debitorului, precum si masurile luate de debitor pentru depasirea acestora;
b) situatia patrimoniala a debitorului;
c) informatii referitoare la cauzele pentru care debitorul nu poate beneficia de esalonarea la plata conform Codului de procedura fiscala;
d) masurile de restructurare a debitorului si modalitatile prin care debitorul intelege sa depaseasca starea de dificultate financiara, cu termene clare de implementare, precum si masurile de restructurare a obligatiilor bugetare, care conduc la revitalizarea debitorului;
e) testul creditorului privat prudent.
4. Restructurarea obligatiilor bugetare poate fi constituita din una sau mai multe masuri din care una din masuri trebuie sa fie reprezentata de inlesnirile la plata obligatiilor bugetare. Masurile de restructurare a
obligatiilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt urmatoarele:
a) plata esalonata a obligatiilor bugetare;
b) conversia in actiuni a obligatiilor bugetare, in conditiile reglementate de Codul de procedura fiscala;
c) stingerea obligatiilor bugetare prin darea in plata a unor active ale debitorului, potrivit procedurii reglementate de Codul de procedura fiscala.
d) anularea unor obligatii bugetare principale in proportie de 30%, 40% sau 50%, dupa caz, din totalul acestora.
5. Amanarea la plata a accesoriilor datorate de contribuabili in vederea anularii daca planul de restructurare se finalizeaza cu succes;
6. Stabilirea unor conditii privind plata obligatiilor bugetare restante, astfel:
a) in primul an al inlesnirii debitorul trebuie sa achite obligatiile bugetare cu termene de plata in anul 2019;
b) in al doilea an al inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite cel putin 10% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata;
c) din al treilea an si pana la finalizarea inlesnirii la plata, debitorul trebuie sa achite restul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata, proportional cu anii pentru care a fost acordata inlesnirea la plata;
d) plata esalonata a obligatiilor bugetare restante in termenul maxim de 7 ani si plata obligatiilor curente pe 2019;
7. Stabilirea unor conditii privind plata obligatiilor bugetare restante, astfel:
e) plata obligatiilor bugetare scadente dupa 2019 si a celor suplimentare stabilite de alte organe decat organele fiscale, precum si amenzile de orice fel, transmise spre recuperare organelor fiscale, daca debitorii au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a 30%;
f) plata, in doua rate egale, pana la datele de 30 noiembrie 2019 si 30 iunie 2020 a 15% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata daca debitorii au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a 40% din totalul obligatiilor bugetare principale si plata obligatiilor curente pe 2019;
c) plata pana data de 30 noiembrie 2019 a 15% din cuantumul obligatiilor bugetare care fac obiectul inlesnirii la plata daca debitorii au inclusa in planul de restructurare si masura de anulare a 50% din totalul obligatiilor bugetare principale si plata obligatiilor curente pe 2019;
8. Instituirea unui regim de supraveghere a debitorului cu privire la implementarea masurilor incluse in planul de restructurare, inclusiv a masurilor de restruturare a obligatiilor bugetare;
9. Suspendarea executarii silite pe perioada derularii planului de restructurare; Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter