RO EN
Košík je prázdný

43% dintre companii spun ca tehnologia blockchain aduce entuziasm exagerat

Solutiile de tip blockchain se numara printre primele cinci prioritati strategice adoptate in interiorul organizatiilor, acestea castigand din ce in ce mai mult teren in industrii precum fintech si tehnologie, mass-media, telecomunicatii, sectorul public, stiinta sau sanatate, potrivit celei mai recente editii a studiului Deloitte Global Blockchain 2019. Peste 50% dintre respondentii sondajului considera blockchain-ul o directie strategica esentiala, cu 10% mai mult fata de anul 2018. Mai mult, patru din zece respondenti planuiesc sa investeasca, fiecare, in 2019, peste cinci milioane de dolari pentru dezvoltarea de solutii care sa aiba la baza aceasta tehnologie, arata studiul Deloitte Global Blockchain 2019.
Cu toate acestea, studiul arata ca se mentine un nivel ridicat de circumspectie din partea multor companii, insa aceste date arata mai degraba ca abordarea este una mai matura. Companiile nu mai sunt entuziasmate de elementul de noutate, ci au multe intrebari de ordin practic. Chiar daca 53% dintre respondenti afirma ca blockchain-ul este o prioritate in companii, doar 23% dintre acestia au facut pasi in implementarea solutiei. De asemenea, 43% dintre respondenti sunt de parere ca tehnologia genereaza un entuziasm exagerat.
Comparativ cu rezultatele din 2018, studiul prezinta un spectru mult mai larg de avantaje pentru utilizatorii de tehnologii blockchain. In ansamblu, perceptia respondentilor este schimbata, drept dovada cresterea cu 12% a numarului celor care doresc sa inlocuiasca sistemele actuale de planificare cu cele de tip blockchain si care urmaresc o serie de avantaje specifice, cum ar fi cresterea nivelului de securitate si reducerea riscurilor (23% dintre respondenti), dezvoltarea unor noi modele de afaceri si lanturi valorice (23%) si cresterea vitezei in procese din faza de productie sau livrare (17%).
„Incepem sa vedem o schimbare – lenta, dar notabila, totusi - a atitudinii mediului de business fata de blockchain. Organizatiile incep sa treaca de la circumspectie si interes moderat pentru astfel de solutii, la deschidere si chiar pregatire pentru implementare, sunt mai putin preocupate de intrebarile legate de functionalitate si cauta raspunsuri legate de modul de aplicare a acestei tehnologii in companiile lor”, explica Dinu Bumbacea, Partener Coordonator Consultanta, Deloitte Romania.
Printre respondentii studiului Deloitte Global Blockchain 2019 se afla atat lideri ai companiilor emergente, care isi construiesc modelul de business in jurul tehnologiei blockchain, cat si lideri ai marilor companii, pentru care blockchain-ul nu reprezinta un element constitutiv al modelului de business si care se asteapta la rezultate mai lente in urma implementarii acestor tehnologii. Astfel, trei din cinci organizatii au raspuns ca se asteapta sa vada rezultatele implementarii solutiilor blockchain in termen de trei ani, fata de patru din cinci companii emergente. Mai mult, intrebate despre barierele in calea adoptarii acestei solutii, organizatiile mari nu au putut ajunge la un numitor comun in privinta raspunsurilor oferite. In schimb, companiile emergente (71%) au indicat problemele de reglementare drept cea mai mare bariera in calea adoptarii tehnologiei blockchain.
Studiul Deloitte Global Blockchain 2019 a fost realizat la inceputul acestui an, pe un esantion format din aproape 1.400 de respondenti din 12 tari din toata lumea. In Europa, studiul a inclus aproximativ 400 de respondenti din Germania, Marea Britanie, Elvetia si Luxemburg.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter