RO EN
Košík je prázdný

CREATIV: Investitia in amenajarea locuintei depaseste 10% din valoarea acesteia

Daca generatiile 50+ isi redecoreaza casele o data, maxim de doua ori in viata, tinerii au inceput sa o faca mai des. Principalul motiv este schimbarea locuintei, fie ca vorbim despre apartamente inchiriate sau despre mutarea intr-un spatiu mai generos.
“Pentru majoritatea romanilor, reamenajare inseamna renovare, adica dat o lavabila pe pereti, reparat una alta si cam atat. Pentru generatia parintilor mei, de exemplu, de schimbat mobila nici macar nu se pune problema pana cand un obiect nu se strica. Si chiar si atunci primul lor gand este sa incerce sa o repare. Am observat ca exista chiar un atasament al oamenilor fata de anumite produse sau elemente de decor. Sa ne amintim despre faimoasele mileuri sau bibelouri care stau mandre in mii de sufragerii din Romania, de zeci de ani. Insa, daca vorbim despre persoanele de pana in 40 de ani, datele se schimba. Sunt mult mai deschisi sa redecoreze, in special cei cu venituri peste medie. Din experienta mea, as spune ca aceasta categorie isi reamenajeaza locuinta undeva la 10-15 ani. Este un termen rezonabil, sa spunem. Ne apropiem, incet incet, de obiceiurile occidentale. Spre exemplu, britanicii isi schimba designul locuintelor in medie, la opt ani.”, spune designerul Natalia Berezovskaia.
Daca in SUA amenajarea unui apartament de nivel low-mediu ajunge la 40% din valoarea proprietatii, iar una mediu-high poate depasi pretul apartamentului sau al casei, romanii merg, in continuare, pe principiul “ieftin si bun”.
“Chiar si in Rusia, unde piata este asemanatoare cu a noastra, investitia intr-o amenajare ajunge aproape de costul proprietatii. In Romania, majoritatea clientilor ar vrea cu 10.000 Euro sa amenajeze un apartament de 90 mp, a carui valoare este de 100.000-120.000 Euro. Deci undeva la 10% din valoarea lui, ceea ce inseamna prea putin. In plus, in Occident, a apela la un designer de interior este ceva normal, ca mersul la medic, de exemplu. Dar multi romani au inca impresia ca este mai ieftin si mai rapid sa isi decoreze singuri casa, ori asta este un mit. Un designer de interior experimentat poate recomanda magazine sau outleturi de mobilier si decoratiuni mai putin cunoscute, unde are discounturi, colaboreaza cu firme de constructii sau alti furnizori la care, de asemenea, beneficiaza de preturi mai mici. Va poate ajuta sa economisiti bani si timp, fara a face rabat de la calitate.”, mai spune Natalia Berezovskaia, owner al The Famous Design.
Natalia Berezovskaia este designer de interior, parte a echipei Creativ Interior. Originara din Republica Moldova, Natalia a venit in Bucuresti in 2006, ca studenta a Universitatii de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” si s-a stabilit aici definitiv. In cei 13 ani de activitate, si-a construit un portofoliu de peste 70 de amenajari, atat rezidentiale, cat si spatii de birouri, comerciale, HoReCa sau clinici medicale. In acelasi timp, a pornit un blog de educatie si recomandari – The Famous Design – a scris o carte pentru cei care vor sa activeze in domeniu si tine regulat cursuri de design interior pentru cei aflati la inceput de drum in industrie sau pentru pasionati.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter