RO EN
Košík je prázdný

CCIFER: Perceptia companiilor asupra mediului economic ramane optimista in 2019

Camera de Comert, Industrie si Agricultura Franceza in Romania a prezentat rezultatele celei mai noi editii a barometrului de conjunctura economica, studiu pe care CCIFER il realizeaza anual in randul companiilor membre.
Rezultatele barometrului arata ca in 2019, in ciuda instabilitatii politice si legislative, precum si a tensiunilor de pe piata muncii, toti factorii externi masurati (perceptia asupra mediului politic, economic, social si atractivitatea Romaniei pentru investitori) inregistreaza o crestere fata de anul trecut.
In timp ce factorii interni ca cifra de afaceri sau rentabilitatea companiilor inregistreaza o usoara scadere, moralul antreprenorilor din mediul franco-roman si angajamentul acestora in zona de investitii raman puternice. La intrebarea „Cum gasiti astazi conditiile generale pentru a face afaceri in Romania?” 37% dintre raspunsuri sunt favorabile si 44% neutre.
”In medie, cresterea cu 10% fata de 2018 a mediei perceptiei reprezentantilor mediului de afaceri asupra mediului economic romanesc vin sa arate increderea investitorilor in oportunitatile de crestere si in atuurile strategice pe care Romania le ofera.” – a declarat François Coste, Presedinte CCIFER
Rezultatele barometrului economic CCIFER 2019
Economic
Perceptia companiilor asupra mediului economic ramane optimista, urcand de la un scor de 2,9 in 2018 la 3,2 in 2019, fapt ce se datoreaza atat cresterii PIB-ului, cat si cresterii sustinute pe care au inregistrat-o companiile in decursul ultimilor ani.
Politic
In ceea ce priveste increderea in factorul politic din Romania, dupa un an in care aceasta a atins cel mai scazut nivel din punct de vedere istoric in randul comunitatii de business franceze, scorul creste semnificativ, de la 1,8 in 2018 la 3,2 in 2019 si atinge un nivel maxim in ultimii 4 ani.
Social
Increderea mediului de afaceri cu privire la situatia sociala din Romania evolueaza usor de la 2,7 in 2018 la 2,8 in 2019. Ritmul incetinit al cresterii se poate explica prin prelungirea tensiunilor pe piata muncii (deficitul fortei de munca, cresterea costurilor factorului uman) si unui model de dialog social insuficient de bine adaptat nevoilor companiilor.
Atractivitatea mediului economic pentru companii
In ceea ce priveste atractivitatea mediului economic romanesc pentru companii, scorul creste de la 2,8 in 2018 la 3,5 in 2019. E interesant de remarcat aceasta recuperare in atractivitate pentru mediul economic romanesc ca sursa de crestere si de competitivitate pentru investitori.
In ceea ce priveste cifra de afaceri si rentabilitatea, acestea diminueaza in 2019 fata de anul precedent, de la 3.4 la 3.2. Rentabilitatea este puternic afectata de inflatia ridicata, inclusiv de cresterea costului factorului uman si de castigurile insuficiente in productivitate pentru a-l compensa.
Printre principalele surse de ingrijorare mentionate de respondentii barometrului se numaracontextul electoral care continua sa fie pana in 2020 o sursa de instabilitate politica, deficitul public, politica fiscala, finantarea publica, forta de munca: disponibilitatea fortei de munca si cresterile salariale, incapacitatea de a absorbi fonduri europene, lipsa de expertiza a autoritatilor, productivitatea si lipsa infrastructurilor de transport, sanatate publica si educatie.
Totusi, se prevede o reducere treptata a tensiunilor de pe piata muncii, pe masura ce chestiunea lipsei locurilor de munca tinde sa-si gaseasca rezolvarea. In ciuda scaderii usoare a cifrelor de afaceri si a productivitatii, companiile membre CCIFER privesc spre viitor cu intentii de investitii in crestere, asa cum reiese din evolutia scorului care, de la 3,1 in 2018, trece la 3,5 in 2018. Moralul directorilor chestionati a crescut, de asemenea, semnificativ, trecand de la 3,1 in 2018 la 3,3 in 2019.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter