Antreprenorul italian Salini Impregilo a raportat pentru trimestrul al treilea din 2018 o accelerare vizibila a ritmului de inregistrare a noilor contrate, valoarea totala a lucrarilor castigate in acest an fiind de 4,9 miliarde euro. Mai mult de 70% din proiecte se realizeaza in SUA si Franta, confirmandu-se astfel atingerea obiectivelor strategice de consolidare pe pietele avansate unde grupul deruleaza operatiuni specifice. Practic, 60% dintre comenzile noi provin din SUA, prin subsidiara Lane Construction, care a anuntat o ajustare pozitiva a indicatorului de backlog de 30%, fata de primele noua luni din 2017. In ceea ce priveste situatia din Hexagon, proiectele desfasurate in regiune au avut o pondere de 16% din total. Dintre lucrarile majore se remarca: lotul 2 al liniei 16 din cadrul Grand Paris Express (in valoare de 719 milioane de euro), o cale de rulare de tip expres din Polonia, de la Gdansk la Cracovia (250 milioane de euro), extinderea liniei 14 a Grand Paris Express (203 milioane de euro), dezvoltarea unui centru comercial si reezidential in Lausanne - Elvetia (100 milioane CHF). In ceea ce priveste operatiunile Lane Construction, din SUA, cele mai importante contracte vizeaza: coridorul I-10 de cai de rulare expres din California (673 milioane USD), largirea I-440 din Carolina de Nord (346 milioane USD), parcarea Wekiva - Florida (253 milioane USD), extinderea I-85 din Carolina de Sud (181 milioane USD), reabilitarea statiei de tratare a apei din Knoxville - Tennessee (39 milioane USD). Din punct de vedere structural, in cifra totala de afaceri raportata, care se situeaza la 43,83 miliarde euro, ponderea cea mai mare (de 36%) o au lucrarile feroviare si metropolitane, urmate de cele de infrastructura (cu 27%), autostrazi (20%) si diguri/centrale hidroelectrice (18%). Analiza geografica indica faptul ca majoritatea operatiunilor au loc in Orientul Mijlociu (28%), America de Nord (22%), Asia/Australia (24%), America Latina (10%), Africa (8%), Europa (5%) si Italia (3%). In Romania, antreprenorul italian s-a implicat in constructia unor tronsoane de autostrada, precum Lugoj-Deva (lotul al doilea), Orastie-Sibiu (lotul al treilea) si Sebes-Turda (primul lot).
***
Recent, compania si-a manifestat interesul pentru o eventuala integrare industriala cu antreprenorul italian Astaldi, care a declansat in acest an procedura de concordat preventiv (protectie fata de creditori), ca urmare a intarzierii vanzarii celui de-al treilea pod peste starmtoarea Bosfor - si anume Yavuz Sultan Selim Bridge, pe fondul tensiunilor politice din Turcia si a deprecierii monedei acestei tari. De altfel, Salini Impregilo are o experienta semnificativa in astfel de operatiuni, grupul formandu-se in 2013 dupa o lupta dura de preluare: in 2011 Salini Costruttori a achizitionat un pachet de 8,13% din actiunile competitorului Impregilo (listate public), cu care a realizat mai tarziu un protocol de colaborare, dupa doi ani fiind aprobata fuziunea celor doua entitati.
Recent, compania si-a manifestat interesul pentru o eventuala integrare industriala cu antreprenorul italian Astaldi, care a declansat in acest an procedura de concordat preventiv (protectie fata de creditori), ca urmare a intarzierii vanzarii celui de-al treilea pod peste starmtoarea Bosfor - si anume Yavuz Sultan Selim Bridge, pe fondul tensiunilor politice din Turcia si a deprecierii monedei acestei tari. De altfel, Salini Impregilo are o experienta semnificativa in astfel de operatiuni, grupul formandu-se in 2013 dupa o lupta dura de preluare: in 2011 Salini Costruttori a achizitionat un pachet de 8,13% din actiunile competitorului Impregilo (listate public), cu care a realizat mai tarziu un protocol de colaborare, dupa doi ani fiind aprobata fuziunea celor doua entitati.