RO EN
Košík je prázdný

CONSTRUCTII SA a revenit la incasarile din perioada de varf

Prin obiectul de activitate si actionaritul comun, societatile Constructii SA si Sinecon (din Sibiu), s-au implicat in comun in diverse proiecte, avand calitatea de antreprenori generali, subantreprenori, furnizori de servicii (mecanizare - transport, laborator) sau de produse (beton, mortar, elemente prefabricate sau sisteme de tamplarie). Cele mai multe contracte sunt adjudecate prin participarea la licitatii publice (in cazul lucrarilor de constructii-montaj) sau prin negociere directa cu investitorii privati, in special pentru livrarea de marfuri. Astfel, din totalul de 66 de licitatii (cu valoare insumata de 322,2 milioane de lei) la care cele doua firme au participat in 2012, au fost contractate 28 de proiecte (42% din total). Din cele 29 de proceduri (totalizand 124,2 milioane de lei) pentru care s-au depus oferte in primul semestru a.c., s-au materializat patru proiecte (14%), in timp ce alte 14 licitatii (reprezentand 48% din total) se afla in curs de desfasurare. 
 
Interviu cu Ioan Tusinean, presedinte al Consiliului de Administratie al Constructii SA si administrator la Sinecon SRL
 
- Cum au evoluat afacerile Constructii SA si Sinecon in perioada recesiunii?
- Datorita gradului scazut de vulnerabilitate si strategiei manageriale aplicate in perioada premergatoare recesiunii, compania noastra nu a fost afectata foarte grav de criza din domeniu. Indicatorii financiari aferenti anului 2012 releva o crestere de 6,05% a cifrei de afaceri (pana la 89,6 milioane de lei), respectiv un avans de 13,6% al veniturilor totale (care au insumat 103,4 milioane de lei). In conditiile date, se poate observa ca ne-am apropiat de nivelul de varf al incasarilor din intervalul 2007-2008, pentru anul in curs fiind prognozata o noua majorare a cifrei de afaceri, pana la 106 milioane de lei, precum si o mentinere a trendului ascendent in intervalul 2014-2015. La nivel de grup (Constructii SA - Sinecon), estimarile pentru 2013 sunt pozitive, fiind planificata o sporire cu circa 20% a cifrei de afaceri, de la cele 90 milioane de lei incasate in 2012, la aproximativ 110 milioane de lei, prevazute in bugetul pentru anul in curs.
 
- Ce plan de actiune veti adopta pe termen mediu?
- In cazul in care nu vor avea loc schimbari majore in economia autohtona sau europeana, intentionam ca in urmatorii 3-5 ani sa urmam aceeasi strategie pe care am adoptat-o in intervalul 2009-2012. Astfel, in timp ce vom reduce la strictul necesar achizitiile de echipamente, mijloace de transport etc., vom directiona fonduri importante in resursele umane, asa cum, in ultimii doi ani am angajat peste 30 de ingineri specializati pe diverse activitati din domeniul constructiilor. Totodata, ne-am propus sa implementam un sistem software pentru gestionarea si controlul integrat, astfel incat sa optimizam si sa eficientizam intreaga activitate. In ceea ce priveste contractarea lucrarilor, vizam proiecte de consolidare si reabilitare a monumentelor istorice, de management al retelelor edilitare, precum si adjudecarea lucrarilor in regim de asociere cu firme specializate, compatibile in activitate, cum ar fi Con-A, Geiger Transilvania, Comtram sau Hidroconstructia SA. De asemenea, pentru 2013 avem in vedere contractarea unor lucrari din Republica Moldova, ca o componenta importanta a strategiei de adaptare, consolidare si continuitate a activitatii.
 
- Care a fost situatia pietei de profil si in ce directie se indreapta?
- In perioada recesiunii, pe piata autohtona de profil s-au reflectat toate efectele negative posibile in acest context, de la falimente pana la ilegalitati, iar o schimbare reala ar fi posibila doar daca se vor indeplini anumite conditii. Premisele de redresare a pietei, in vederea inscrierii acesteia pe un trend ascendent sustenabil, vizeaza cresterea la peste 50% a gradului de absorbtie a fondurilor europene, reforma sistemului educational, de sanatate si formare profesionala, reducerea obligatiilor bugetare pentru forta de munca din constructii, diminuarea evaziunii fiscale in domeniu, schimbarea criteriilor de atribuire a contractelor publice, incurajarea constructorilor autohtoni si a investitorilor privati.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter